دانلود و خرید کتاب این طوری محمدرضا شمس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب این طوری اثر محمدرضا شمس

کتاب این طوری

نویسنده:محمدرضا شمس
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب این طوری

کتاب «این طوری» نوشتۀ محمدرضا شمس است و انتشارات علمی و فرهنگی آن را منتشر کرده است. این‌طوری، داستان لاک‌پشتی را روایت می‌کند که حواسش نیست و لاکش را برعکس می‌گذارد.

درباره کتاب این‌ طوری

قصه‌ها مزایای بی‌شماری دارند و کودکان از طریق داستان‌ها موارد زیادی را یاد می‌گیرند و نسبت به مسائل آموزشی واکنش بهتری نشان می‌دهند. آموزش در حین خواندن آموزش غیرمستقیم نام دارد و کودکان بدون اینکه بدانند نکات زیاد را می‌آموزند. آموزش‌ها می‌تواند مهارت‌های زندگی، هنجارها و رفتارهای درست باشد یا مطالب و حقایق علمی دنیای اطراف. این آموزش‌ها چون به صورت داستان برای کودکان خوانده می‌شود، هم از شنیدن آن لذت می‌برد و هم در ذهنشان می‌ماند.

فکر می‌کنید اگر یک لاک‌پشت، لاکش را برعکس بر پشتش قرار دهد چه اتفاقی می‌افتد؟ کتاب این‌طوری، دربارۀ لاک‌پشتی است که حواسش نیست و لاکش را برعکس می‌گذارد. همین باعث می‌شود که وقتی در جنگل راه می‌رود حیوانات مختلف می‌آیند و از لاک او برای کارهای مختلف استفاده می‌کنند. ۲ لک‌لک وسط لاکش خانه می‌سازند، کلاغ‌ها از آن به عنوان الاکلنگ استفاده می‌کنند و سنجاب لاکش را چرخ‌وفلک می‌کند. محمدرضا شمس، که کتاب‌های زیادی دربارۀ حیوانات برای کودکان نوشته است، در این کتاب جملۀ این‌طوری را تکرار کرده است و از این طریق توجه مخاطبان را به محتوا و تصاویر کتاب جلب می‌کند.

تصاویر کتاب این‌طوری، بسیار ‌جالب، بامزه و پر از جزئیات است که تماشای آن هنگام خواندن کتاب برای کودکان و حتی بزرگسالان بسیار لذت‌بخش است. این تصاویر گاهی به‌جای جمله‌ها و کلمات، داستان را روایت می‌کنند و کودک با تماشای آن‌ها متوجه می‌شود که چه اتفاقی در داستان می‌افتد، مثلاً اینکه چگونه کلاغ‌ها لاکِ لاک‌پشت را تبدیل به الاکلنگ کرده‌اند. این ویژگی به قدرت تمرکز و توجه کودکان کمک می‌کند و به آن‌ها این فرصت را می‌دهد تا با استفاده و کمک تصاویر، بخش‌هایی از قصه را خودشان روایت کنند.

خواندن کتاب این طوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان و علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محمدرضا شمس

محمدرضا شمس، نویسنده، پژوهشگر، مترجم و مدرسی ایرانی است که در سال ۱۳۳۶ به دنیا آمده است. اولین کتاب او با عنوان «اگر این چوب مال من بود»، در سال ۱۳۶۴ منتشر شد. این نویسنده جوایز متعددی را در طول سال‌های کاری خود دریافت کرده است؛ مانند لوح شورای کتاب کودک و دیپلم افتخار IBBY برای کتاب «دیوانه و چاه»، نشان کلاغ سفید کتابخانهٔ مونیخ برای کتاب «تنبل پهلوان» در سال ۲۰۱۱، دیپلم افتخار نویسندهٔ برتر چهل سال (۱۳۵۷ - ۱۳۹۰) گروه کتاب‌های تصویری مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز و نامزد جایزهٔ آستریدلینگرن ۲۰۲۰ از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان. او از کودکی علاقهٔ بسیاری به خواندن کتاب داشت، اما به‌خاطر کم‌بودن تعداد کتاب‌های کودک بیشتر آثار نظم و نثر کلاسیک را مطالعه می‌کرد. در کتاب «پهلوان‌پنبه» به قلم او می‌بینیم که به سراغ آثار کلاسیک ایران رفته است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۱۹٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان