دانلود و خرید کتاب یک لاک گنده برای همه محمدرضا شمس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک لاک گنده برای همه اثر محمدرضا شمس

کتاب یک لاک گنده برای همه

نویسنده:محمدرضا شمس
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب یک لاک گنده برای همه

کتاب «یک لاک گنده برای همه» نوشتۀ محمدرضا شمس است و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است. اگر روزی یک لاک‌پشت بدون لاک باشد چه اتفاقی می‌افتد؟ داستان بامزۀ یک لاک گنده برای همه دربارۀ لاک‌پشتی است که در برخورد با یک خرگوش لاکش می‌افتد.

درباره کتاب یک لاک گنده برای همه

یک لاک گنده برای همه دربارۀ لاک‌پشتی است که بزرگ‌ترین و قشنگ‌ترین لاک دنیا بر پشتش بود اما یک روز که مثل همیشه آرام راه می‌رفت محکم به یک خرگوش برخورد می‌کند و لاکش می‌افتد. او این اتفاق خوشحال می‌شود و احساس سبکی می‌کند. لاک‌پشت فکر می‌کند بدون لاک راه می‌تواند مثل خرگوش بدود و بپرد. هر حیوان یک نظر دربارۀ استفاده از لاک دارد. به نظر پرنده‌ها لانۀ خوبی خواهد بود، برای قورباغه قایق خوبی می‌شود، برای موش‌ها سر‌سره برای بازی و از نظر جوجه‌تیغی یک سبد برای میوه‌ها ولی با آمدن شکارچی اوضاع تغییر می‌کند.

تصاویر کتاب یک لاک گنده برای همه بسیار زیبا،‌جالب، بامزه و پر از جزئیات است که تماشای آن هنگام خواندن کتاب برای کودکان و حتی بزرگسالان بسیار لذت‌بخش است. تصاویر کتاب که اثر سپیده راهیمی است گاهی به‌جای جمله‌ها و کلمات داستان را روایت می‌کنند و کودک با دیدن تصاویر متوجه می‌شود که چه اتفاقی در داستان می‌افتد. این ویژگی به قدرت تمرکز و توجه کودکان کمک می‌کند و به آن‌ها این فرصت را می‌دهد تا با استفاده و کمک تصاویر بخش‌هایی از قصه را خودشان روایت کنند.

خواندن کتاب یک لاک گنده برای همه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه مندان به کتاب‌های کودک و کودکان بالای ۳ سال پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره محمدرضا شمس

محمدرضا شمس، نویسنده، پژوهشگر، مترجم و مدرسی ایرانی است که در سال ۱۳۳۶ به دنیا آمده است. اولین کتاب او با عنوان «اگر این چوب مال من بود»، در سال ۱۳۶۴ منتشر شد. این نویسنده جوایز متعددی را در طول سال‌های کاری خود دریافت کرده است؛ مانند لوح شورای کتاب کودک و دیپلم افتخار IBBY برای کتاب «دیوانه و چاه»، نشان کلاغ سفید کتابخانهٔ مونیخ برای کتاب «تنبل پهلوان» در سال ۲۰۱۱، دیپلم افتخار نویسندهٔ برتر چهل سال (۱۳۵۷ - ۱۳۹۰) گروه کتاب‌های تصویری مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز و نامزد جایزهٔ آستریدلینگرن ۲۰۲۰ از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان. او از کودکی علاقهٔ بسیاری به خواندن کتاب داشت، اما به‌خاطر کم‌بودن تعداد کتاب‌های کودک بیشتر آثار نظم و نثر کلاسیک را مطالعه می‌کرد. در کتاب «پهلوان‌پنبه» به قلم او می‌بینیم که به سراغ آثار کلاسیک ایران رفته است.

بخشی از کتاب یک لاک گنده برای همه

«بزرگ‌ترین لاک دنیا مال تپ‌تپو بود. یک روز تپ‌تپو تپ تپ تپ توی جنگل می‌رفت که خرگوش تقی خورد بهش. چه سبک شدم، حالا می‌توانم مثل خرگوش بدوم ورجه‌وورجه کنم. چه لانۀ محکمی، چه قایق قشنگی. چه سرسرۀ تندی. چه سبد بزرگی.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان