دانلود و خرید کتاب راه جلیل ترجمه ع. پاشایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راه جلیل اثر ع. پاشایی

کتاب راه جلیل

مترجم:ع. پاشایی
انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب راه جلیل

کتاب راه جلیل ترجمهٔ ع. پاشایی است. نشر ثالث این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی گزین‌گویه‌های بودا.

درباره کتاب راه جلیل

کتاب راه جلیل، بخشی از سخنان بودا از قرن پنجم پیش از میلاد حضرت مسیح (ع) را در بر گرفته است. می‌دانیم که بودا فرزانه‌ای هندی بود که در متن‌های معروفش، دو شاخهٔ بزرگ آیین بودا معروف به «تیره واده» یا «هینه یانه» و «مهایانه» را ارائه کرده است. کتاب حاضر از چند کتاب مهم بودایی فراهم آمده است. ع. پاشایی توضح داده است که این گلچین، نمی‌خواهد به ریز نکات فنی و فلسفی آثار بودایی وارد شود. عنوان برخی از این گزین‌گویه‌ها عبارت است از «جستجوی جلیل»، «چهار حقیقت جلیل»، «در ستایش پرَگیاپارَمیتا»، «چنین‌رفته و دَرْمَه‌های بودا» و «نسبت کمال فراشناخت به کمال‌های دیگر».

خواندن کتاب راه جلیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ سخنان بودا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راه جلیل

«اگر مادری که فرزندان بسیار دارد بیمار شود، آن فرزندان همه خواهند کوشید که مادرشان نمیرد. تا جایی که بشود زنده نگاهش می‌دارند، درد و ناخوشی را از او دور می‌کنند. چون آگاهند که هستی آنان از او است، و او با دردی گران آنان را به جهان آورده است، و راه و رسم جهان را یادشان داده است. پس، پرستار او خواهند بود، و آنچه بتواند شادش کند به او خواهند داد، نیکو نگهدارش خواهند بود، بزرگش خواهند داشت، و آرزو خواهند کرد که از هر دردی فارغ باشد. بدین گونه، آن پسران با دادن آنچه بتواند او را شاد کند او را ارج می‌نهند، دوستش می‌دارند و از او نگهداری می‌کنند، چون آگاهند که او مادر و پدیدآورندهٔ آنان است، و با دردی گران آنان را به جهان آورده است، و راه و رسم جهان را یادشان داده است.

همین‌گونه نیز چنین‌رفتگان این پرَگیاپارَمیتا (= کمال فراشناخت) را در دل دارند، و از توانایی و نیروی نگهدارنده و عنایت مردم است که آن را می‌نویسند، می‌آموزند، مطالعه می‌کنند، اشاعه می‌دهند و تکرار می‌کنند. و نیز آن چنین‌رفتگانی که هم‌اکنون در جهان‌های دیگر ساکنند به خاطر بهروزی و نیک‌بختی مردم بسیار، از سر دلسوزی به مردم بسیار، برای بهروزی و نیک‌بختی تودهٔ بزرگ مردم، از دلسوزی به خدایان و انسان‌ها و همهٔ موجودات، تمام این کمال فراشناخت را در دل دارند و شوقی در کار می‌کنند که شاید این کمال فراشناخت دیری بپاید، شاید که از میان نرود، تا مارَه و سپاهش این کمال فراشناخت را از آموخته و نوشته‌شدن و به عمل درآوردن باز ندارند. چنین‌رفتگان بسیار مشتاق این کمال فراشناختند، آن را بسیار دوست می‌دارند و نگهدار آنند. از آن رو که او مادر و پدیدآورندهٔ آنان است، و این همه‌آگاهی را او به آنان نشان داده و راه و رسم جهان را او به آنان آموخته است. چنین‌رفتگان از او پدید آمده‌اند، زیرا او آن شناختِ همه‌آگاه را پدید آورده و نشان داده است، او به آنان نشان داده است که جهان به راستی برای چیست. همه‌آگاهی چنین‌رفتگان از او پیدا شده است. تمام چنین‌رفتگان ِگذشته، آینده، و حال روشن‌شدگی کامل را از این کمال فراشناخت دارند. در این معناست که کمال فراشناخت چنین‌رفتگان را پدید می‌آورد و آنان را در این جهان تعلیم می‌دهد».

اَشتَه ۲۵۳-۲۵۵»

نامه‌نگاری در زبان انگلیسی
منوچهر جعفری گهر
خواندن متون مطبوعاتی
محمدحسن تحریریان
تأثیر گفتمان اسلام سیاسی بر فهم قرآن
الهه صادقی
کاربرد اصطلاح‌ها و تعبیرها در ترجمه
رضا نیلی پور
مجموعه مقالات و مکاتبات در رابطه با چالش ها و آینده دانشگاه
عبدالرضا فروغی مبارکه
آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری جنین شناسی دامپزشکی
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
ترجمه متون ادبی ۱
کتایون افضلی
نقدنگاشت
نیر طهوری
زندگی و بس؛ دکتر غلامرضا اعوانی
محمد حسن قائمی
استکبار ستیزی در قرآن
سیدحسین نوری
آواز یک کابوی
سارا رول
روش شناسی کاربردی تحقیق در علوم انسانی
ارل بابی
راکتورهای غشایی برای فرایندهای تولید هیدروژن
فرامرز هرمزی
بازاریابی گردشگری
لس لامزدن
چکیده مقاله‌های همایش بین‌المللی نشانه‌شناسی مسائل و کنش‌های اجتماعی
حمیدرضا شعیری
مدیریت و برنامه‌ریزی سفر
اصغر حیدری
درآمدی بر سواد رسانه‎ای، هنرهای تعاملی و مخاطب شناسی
فاطمه امیری
نظریه ها و پژوهش های ارتباط جمعی
الکسیس تن
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

حجم

۱۱۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

قیمت:
۱۰۶,۵۰۰
تومان