دانلود و خرید کتاب گاندی؛ رویایی برای هند دایان بیلی ترجمه آزاده کامیار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گاندی؛ رویایی برای هند اثر دایان بیلی

کتاب گاندی؛ رویایی برای هند

معرفی کتاب گاندی؛ رویایی برای هند

گاندی؛ رویایی برای هند اثر دایان بیلی یکی از کتاب‌‌های انتشارات پرتقال برای نوجوانان است که به معرفی مهاتما گاندی رهبر رهبر سیاسی و معنوی هند می‌پردازد.

انتشارات پرتقال با هدف نشر بهترین و با کیفیت‌ترین کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان تاسیس شده است. پرتقال بخشی از انتشارات بزرگ خیلی سبز است.

درباره کتاب گاندی؛ رویایی برای هند

مهاتما گاندی رهبر هند رد سال ۱۸۶۹ در گجرات هند به دنیا آمد. مادر گاندی زنی فداکار بود و از همان کودکی به او آسیب‌نرساندن به موجودات زنده را آموزش داد. گاندی از کودکی با همین مرام رشد کرد و برای خودسازی به گیاه‌خواری و روزه‌داری پرداخت. او در سیزده سالگی با دختری هم‌سن خود ازدواج کرد و والدینش آنها را اداره می‌کردند. او چند سال بعد در لندن به یک انجمن خام‌خواری پیوست و بعدها همراه برخی از همقطارانش که عضو  انجمن فلاسفهٔ الهیات بودند به مطالعهٔ بوداگرایی و ادبیات هندو برهمنی می‌پرداخت. بعد از بازگشت به هند به تدریس در یک دبیرستان پرداخت و پس از آن به عریضه نویسی برای شاکیان مشغول شد اما مجوز این کار را نتوانست بگیرد و به آن پایان داد. او در سال ۱۸۹۳ به افریقای جنوبی رفت  و آنجا ۲۱ سال ماند و دیدگاه‌های سیاسی، اخلاقی و سیاسی خود را رشد داد. در آفریقای جنوبی با گاندی همانند دیگر رنگین‌پوستان برخورد می‌کردند اما او به جای برگشتن به هند تصمیم گرفت به این وضع معترض شود .... 

برای آشنایی بیشتر با گاندی و اندیشه ها و کارهای او خودتان کتاب گاندی؛ رویایی برای هند را بخوانید.

خواندن کتاب گاندی؛ رویایی برای هند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

نوجوانان علاقه‌مند به سرگذشت‌نامه‌خوانی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب گاندی؛ رویایی برای هند

اگـر گاندی را نشناسـی و فقط عکسـش را ببینی، بعید نیسـت پیـش خودت فکر کنـی گانـدی فقـط مـردی صندل‌پـوش و عینکی بوده که پشـت چرخ نخریسـی می‌نشسته. ولی اگر بفهمی چه کارها که نکرده، شاید به خودت بگویی، واقعا؟

گانـدی در ظاهـر خیلـی بزرگ یا قوی نبـود. مرد باهوشـی بود، امـا نه اینکه نابغه باشـد. حسـاب بانکـیاش پر و پیمـان نبـود و دسـت کم آن اول‌هـا، دوسـتان قدرتمنـد و بانفـوذی هـم نداشـت. آدمـی خیلی خیلی معمولـی بود. امـا این را می‌دانست و توانست از معمولی بودنش برای رسیدن به هدفش استفاده کند.

گانـدی اراده‌ای قـوی داشـت و بـه باورهایـش وفـادار مانـد. حتـی وقتـی همه چیز علیه او بود، باز هم بـرای تحقق رؤیایش تلاش کرد. هـرکاری که کـرد، حتی کارهای کوچک، قدمی رو به جلـو بود. اگر او کاری نمی‌کـرد، همـه سـاکت می‌ماندند. او به پا خاسـت و مردم هـم از او پیروی کردند.

زندگی‌اش به ما نشان می‌دهد اگر آدم ِ‌های عادی زیادی کنار هم جمع شوند، دیگر عادی نخواهند بود، شگفت انگیز خواهند بود!

***

وقتی موهانداس گاندی دوازده سـال داشـت، مردی به سـر کلاس  او در هنـد آمـد. می‌خواسـت بـه کلاس‌ها سرکشـی کنـد و مطمئن شـود دانش‌آمـوزان همه چیـز را به درسـتی یـاد می‌گیرنـد. با صدای بلنـد فهرسـتی از کلمه‌هـای انگلیسـی را خوانـد تا شـاگردان املای آن کلمه‌هـا را بنویسـند. موهانـداس تـازه درس انگلیسـی را شـروع کـرده بـود و هنـوز خیلـی خـوب ایـن زبـان را بلـد نبـود. او کلمـه «Kettle» را اشـتباه نوشـت. بدتـر اینکـه تنها دانش‌آمـوز کلاس بود که اشتباه کرد....

نظرات کاربران

Ali barbar
۱۴۰۰/۰۵/۰۵

خیلی خوب بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۰٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان