دانلود و خرید کتاب میان باغ های پرتقال ویسنته بلاسکو ایبانز ترجمه مهدیه خورشید
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب میان باغ های پرتقال اثر ویسنته بلاسکو ایبانز

کتاب میان باغ های پرتقال

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب میان باغ های پرتقال

کتاب میان باغ‌های پرتقال نوشتۀ ویسنته بلاسکو ایبانز با ترجمۀ مهدیه خورشید در انتشارات قصه باران به چاپ رسیده است.

درباره کتاب میان باغ های پرتقال

داستان میان باغ‌های پرتقال، داستان مردی به نام رافائل را روایت می‌کند. او تنها پسر خانوادۀ برول است. داستان در منطقۀ السیرای اسپانیا و در قرن نوزدهم میلادی اتفاق می‌افتد. این خانواده دهه‌هاست با کلاهبرداری و سوء استفاده سعی می‌کند قدرت منطقه را در دست بگیرد تا اینکه روزی رافائل بتواند وارد پارلمان اسپانیا شود. تنها هدف خانواده این است که رافائل طوری هدایت شود که بتواند این رؤیای خانوادگی را محقق کند تا قدرت و نفوذشان چند برابر شود. تمام امید خانواده به اوست. در میانۀ راه و زمانی که در چند قدمی این پیروزی هستند، اتفاقی می‌افتد که زندگی پسر را دگرگون می‌کند و آن ورود دختری است که پس از سال‌ها به روستا بازگشته است و رافائل عاشق این خوانندۀ اپرایی می‌شود. این آغاز ماجراهای داستان است.

میان باغ‌های پرتقال روایتی غم‌انگیز و عاشقانه از سرگذشت پسری است که خانواده‌اش تمام تلاش خود را با ناحقی و فریب برای بالا بردن او به کار گرفته‌اند؛ اما عشق همۀ نقشه‌ها را نقش‌برآب می‌کند. یکی از نکات جالب رمان در کنار موضوع آن، وصف دقیق اوضاع شهرهای اسپانیا در قرن نوزدهم است. وینسنته بلاسکو ایبانز به‌واسطۀ فعالیت‌های سیاسی بارها به شهر‌های مختلف اسپانیا تبعید شده بود و بر همین مبنا رسوم مردم هر منطقه را به تفصیل شرح داده است از السیرا تا مادرید. شرح دقیق مناسبات میان مردم یکی از ویژگی‌های سبک واقع‌گرایی ایبانز است. تسلط او به واژه‌ها باعث ترسیم تصاویری جذاب و هنرمندانه شده گویی که آفتاب داغ اسپانیا و درخشش پرتقال‌های نارنجی مقابل چشمان خواننده است. او شخصیت‌های داستان خود را نه سیاه یا سفید بلکه خاکستری نشان داده که می‌توان آن را یکی دیگر از ویژگی‌های سبک واقع‌گرایی‌اش دانست.

خواندن کتاب میان باغ‌ های پرتقال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران ادبیات داستانی جهان به‌ویژه در ژانر مافیایی، عاشقانه و تاریخی پیشنهاد می‌کنیم

درباره ویسنته بلاسکو ایبانز

ویسنته بلاسکو ایبانز در ۲۹ ژانویهٔ ۱۸۶۷ در والنسیا در اسپانیا به دنیا آمد و در ۲۸ ژانویهٔ ۱۹۲۸ در۶۰سالگی در مانتون در فرانسه درگذشت. او یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم اسپانیا و شاید بزرگ‌ترینِ این نویسندگان است. دوران جوانی را در مادرید گذرانید. پیش از آنکه تحصیلاتش را تمام کند، به‌جرم افکار انقلابی از دانشگاه مادرید اخراج شد. در ۱۸۸۹ بر اثر شرکت در نهضت شورش‌طلبی اسپانیا به فرانسه پناه برد. چند سال بعد به کشورش بازگشت و مجلهٔ مهم «ملت» را که ارگان نهضت جمهوری‌خواهان بود تأسیس کرد و نخستین رمان‌های خود را به نام «گل بهار» و «آرزوی تارتانا» برای همین مجله نوشت. اندکی بعد دوباره ناچار به فرار از اسپانیا شد و با لباس ملاحی به ایتالیا رفت. در بازگشت به اسپانیا خود را به ستاد ارتش معرفی کرد و بازداشت شد و در نتیجهٔ محاکمه به چهار سال زندان محکوم شد. ۹ ماه بعد بخشیده و به نمایندگی مجلس انتخاب شد. در همین سال بود که کتاب معروف «سرزمین‌های نفرین‌شده» را که بهترین اثر ادبی نیمهٔ دوم قرن نوزدهم اسپانیا دانسته‌اند، انتشار داد. تا ۱۹۰۹ در عالم سیاست بود، اما از آن پس از سیاست کناره گرفت و به جهانگردی و فعالیت ادبی پرداخت و محصول این فعالیت ادبی او، یکی از عالی‌ترین گنجینه‌های ادبی زبان اسپانیا را تشکیل داد. در آغاز کار رمان‌نویس ملی بزرگی محسوب می‌شد، اما اندک‌اندک پا از دایرهٔ «ملی» بیرون گذاشت و جهانی شد. یکی از آثار او «میدان‌های خونین» است که در ایران به نام «خون و شن» معروف است و به‌قدری شهرت یافته که تقریباً به تمام زبان‌ها ترجمه شده است. مهم‌ترین آثار ادبی ویسنته بلاسکو ایبانز عبارتند از «سونیکا هرجایی» (۱۹۰۱)، «چهار سوار سرنوشت» (۱۹۰۲)، «گل و نی، کلیسا» (۱۹۰۳)، «مشرق و زمین و خون و شن» (۱۹۰۸).

قوانین و مقررات اینلاین فری استایل
موسسه جهانی اسکیت
سلحشوران طف
محمدبن طاهر السماوی
گام به گام با شاهنامه فردوسی (جلد سوم)
مهران امینی
آمبر براون از عصبانیت قرمز می شود
پائولا دانزیگر
زمستان در سوکچو
الیزا شوا دوزپن
کوچینگ بخوان تا کامروا شوی
فائزه رهبری
کتابچه تنظیمات حسنه
میرزا حسین خان سپهسالار
انگار یکی داشت ما رو تعریف می کرد
محمدعلی حاج محمدی
عشق و جنون
مهدی حقیقی
اصول آسایش محیط و توسعه پایدار در فضاهای سکونت انسان در شهرهای جنوبی
احمدرضا کابلی
فیزیولوژی فعالیت بدنی و ورزش
دی. مک لارن
آسیب شناسی روانی، سنجش و درمان مشکلات روانی کودکان و نوجوانان
کیریستوفر آ. کیرنی
زمان، مصرف و زندگی روزمره
فرانک ترنتمان
یادگیری و هوش فرهنگی در مراکز آموزشی
محمدجواد باقری زیاری
بچه سوسکی که عاشق پرواز بود...
پری سا شمس
نقاشی قهوه خانه ای در گذر زمان
مونا راسته
آموزش جامع نرم افزار توین موشن Twinmotion
محمود کریمائی
دایگی پیش از تولد در رحم جایگزین
مهدی روشنک منش
سرداران ایرانی از کوروش تا سلیمانی (جلد دوم)
محمدباقر رجبی (دوانی)
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۱۷۰,۰۰۰
تومان