دانلود و خرید کتاب اختلال های یادگیری و مهارت های تحصیلی محمد عاشوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اختلال های یادگیری و مهارت های تحصیلی

کتاب «اختلال های یادگیری و مهارت های تحصیلی» نوشتۀ محمد عاشوری، سمیه جلیل آبکنار، جمال عاشوری، مهدی عبدالله زاده رافی و مریم حسن زاده اول است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اختلال های یادگیری و مهارت های تحصیلی

ناتوانی در یادگیری یک نوع اختلال عصبی به‌حساب می‌آید که فرایندهای اصلی در یادگیری مثل حرف‌زدن یا نوشتن را با مشکل مواجه می‌کند. این ناتوانی می‌تواند در توانایی ناقص در شنیدن، فکرکردن، حرف‌زدن، خواندن، نوشتن، هجی‌کردن یا محاسبات ریاضی نمایان شود. افرادی که دچار اختلال در یادگیری هستند با هم تفاوت دارند. گاهی ممکن است یک کودک در خواندن، هجی‌کردن کلمات و نوشتن مشکل داشته باشد اما در ریاضی کاملاً قوی عمل کند.

افرادی که مبتلا به اختلال یادگیری هستند نه‌تنها کم‌هوش نیستند بلکه به طور میانگین باهوش یا بیش از حد میانگین باهوش هستند. معمولاً بین توانایی‌های بالقوۀ آن‌ها و دستیابی‌های واقعی‌شان شکاف وجود دارد. اختلال‌های یادگیری بر اساس حوزه‌های مهارتی یا ضعف‌های شناختی به اختلال خواندن، اختلال نوشتن و اختلال ریاضی گروه‌بندی می‌شوند.

کتاب اختلال‌های یادگیری و مهارت‌های تحصیلی ابتدا به معرفی ناتوانی‌های یادگیری، انواع اختلال‌های یادگیری، علائم و نشانه‌های آن و همچنین ملاک‌های تشخیصی می‌پردازد. در فصل دوم اختلال خواندن سبب‌شناسی و دیدگاه‌های مربوط به آن و همچنین تشخیص این اختلال از دیدگاه لیون و فرر را توضیح می‌دهد. فصل سوم به اختلال نوشتن اختصاص دارد و انواع این اختلال،‌علائم، راه تشخیص و درمان آن را بررسی می‌کند. فصل چهارم هم اختلال ریاضی، علائم، نشانه‌ها، ارزیابی کودکان مبتلا به این اختلال و روش‌های درمان را مورد بررسی قرار می‌دهد. مثال‌ها و موردهای واقعی در کتاب اختلال‌های یادگیری و مهارت‌های تحصیلی، مطالب کتاب را غنی‌تر کرده است.

خواندن کتاب اختلال های یادگیری و مهارت های تحصیلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خوان این کتاب را به دانشجویان روان‌شناسی، مشاوران، مربیان و درمانگران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اختلال های یادگیری و مهارت های تحصیلی

«وقتی سارا کلاس اول بود، معلم وی آموزش خواندن را به او شروع کرد. والدین سارا وقتی که فهمیدند، سارا مشکلات زیادی در خواندن دارد، واقعاً تعجب کرده بودند. سارا باهوش و علاقه‌مند به مدرسه بود به‌طوری‌که والدینش فکر می‌کردند او خواندن را راحت‌تر از هم‌کلاسی‌هایش یاد می‌گیرد اما این‌چنین نبود. او نمی‌توانست حروف را سازماندهی و ترکیب کند و کلمه بسازد. مشکلات سارا در کلاس دوم نیز ادامه یافت، او هنوز نمی‌توانست بخواند، حتی به‌زحمت می‌توانست بنویسد. مدیر مدرسه از مادر سارا اجازه گرفت تا او را به علت مشکلاتش ارزیابی کنند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۱
تومان