دانلود و خرید کتاب کسب و کار پلتفرم ها مایکل‌ کوسومانو ترجمه شهرام خلیل نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کسب و کار پلتفرم ها

کتاب کسب و کار پلتفرم ها نوشتهٔ مایکل‌ کوسومانو و آنابل گاور و دیوید بی یوفی و ترجمهٔ شهرام خلیل نژاد و میثم ورزی و نجمه ناظمی است. انتشارات آریانا قلم این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب کسب و کار پلتفرم ها

کتاب کسب و کار پلتفرم ها درمورد استراتژی در عصر رقابت دیجیتال و نوآوری و قدرت است. این کتاب می‌تواند برای همهٔ دست‌اندرکاران حوزهٔ کسب‌وکار مفید و مؤثر باشد؛ از رهبران و مدیران و کارشناسان پلتفرم‌ها برای هدایت بهتر اکوسیستم تا رهبران، مدیران و کارشناسان کسب‌وکارهای مشارکت‌کننده به‌منظور بهره‌گیری کاراتر و اثربخش‌تر از مزایای این پلتفرم‌ها و نیز از سیاست‌گذاران و قانون‌گذاران برای درک پیچیدگی‌ها و تفاوت‌های این مدل کسب‌وکار تا بازیگران این عرصه برای درک محدودیت‌های قانونی و سیاستی موجود در آن. گفته شده است که این کتاب پژوهش‌ها، ایده‌ها و تجربیات اندوخته‌شدهٔ سه نویسنده را گرد هم آورده است. انگیزهٔ ابتدایی، نوشتن یک دنبالهٔ به‌شدت موردنیاز برای کتاب «رهبری پلتفرمی: چگونه اینتل، مایکروسافت و سیسکو نوآوری صنعت را به حرکت درآوردند» (گَوِر و کوسومانو، ۲۰۰۲) بود. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر از این کتاب استفاده کرده‌اند تا بتوانند درمورد استراتژی پلتفرم و نوآوری اکوسیستم تأمل کنند؛ این کتاب همچنین زمینه را برای پژوهش‌های تکمیلی توسط بسیاری از پژوهشگران فراهم کرد. این اثر در هفت فصل نوشته شده است.

خواندن کتاب کسب و کار پلتفرم ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد کسب‌وکار پلتفرم‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کسب و کار پلتفرم ها

«شهادت تکان‌دهندهٔ مارک زاکربرگ در مقابل کنگرهٔ ایالات متحده و قانون‌گذاران اروپایی در بهار ۲۰۱۸، بیانگر ظهور عصر جدیدی در کسب‌وکار پلتفرم‌ها بود. شکایات در مورد اخبار جعلی، نقض حریم خصوصی، گسترش بدون کنترل و در کنار اینها، کابوس روزافزون قوانین ضدانحصار و مقررات کار، ارزشمندترین شرکت‌های جهان را در کانون توجه قرار داد. پلتفرم‌ها دیگر تنها واسطه‌گران یا میانجی‌گران خنثی برای مبادلات و نوآوری‌ها نبودند. اجازهٔ فعالیت کاملاً آزاد به هرکسی در هر طرفی از پلتفرم، می‌تواند برای دموکراسی، رفاه اجتماعی و ثبات اقتصادی جهانی، خطراتی بالقوه پدید آورد. شرکت‌هایی مانند اپل، آمازون، مایکروسافت، آلفابت_گوگل، فیسبوک، علی‌بابا، تِنسِنت و دیگران، چه بخواهند و چه نخواهند، نیاز به پذیرش نقش‌های جدیدی دارند که پلتفرم‌هایشان در اقتصاد جهانی و به‌طورکلی در جامعهٔ مدرن بازی می‌کنند.

حتی با وجود انتقادات سیاست‌گذاران و رهبران فکری از کسب‌وکارهای پلتفرمی، لازم به یادآوری است که پلتفرم‌های موفق، عمری دراز دارند. پلتفرم‌ها با داشتن میلیون‌ها یا میلیاردها عضو درگیر و متصل، معمولاً ماندگارتر از کسب‌وکارهایی با محصولات یا خدمات مستقل هستند. به‌عنوان مثال، مایکروسافت در دههٔ ۱۹۸۰ داس و سپس ویندوز را معرفی کرد. این شرکت از اواسط دههٔ ۱۹۹۰ با حملات نهادهای ضدانحصار، مشکلات امنیتی و رقابت فزایندهٔ نرم‌افزارهای متن‌باز و رایانش ابری روبه‌رو بوده است. باوجوداین، مایکروسافت برای نزدیک به چهار دهه، بازار سیستم‌عامل رایانه‌های شخصی و برنامه‌های کاربردی کلیدی را تحت سلطهٔ خود نگه داشته است و هنوز هم سود بسیار بالایی کسب می‌کند. همان‌طور که در مثال‌های دیگر این کتاب مشاهده کردیم، سرنگون کردن پلتفرم‌های موفق بسیار دشوار است.

بااین‌حال، هیچ‌چیز برای همیشه ماندگار نیست. پلتفرم‌ها، اکوسیستم‌ها و فناوری‌های محرک آنها، همچنان به تکامل و تغییر ادامه خواهند داد. پلتفرم‌های رایانشی و ارتباطاتی طی چهل سال گذشته با تهدیدهای مداوم فناوری‌های جدید روبه‌رو بوده‌اند. برخی شرکت‌ها (از یاهو و مای‌اسپیس گرفته تا نوکیا و بلک‌بری) در مدت‌زمان کوتاهی شاهد کاهش چشمگیر ثروت خود بوده‌اند. با نگاهی کلی‌تر، می‌بینیم که ابَررایانه‌های مرکزی درنهایت جای خود را به رایانه‌های شخصی، اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، دستگاه‌های تلفن همراه مانند گوشی‌های هوشمند و رایانش ابری داده‌اند. پلتفرم‌های قدیمی و جدید با یکدیگر همزیستی دارند، گرچه برخی از آنها از اهمیت بیشتری برخوردار شده‌اند. با نگاهی به آینده نسبت به آنچه امروز می‌دانیم، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، واقعیت مجازی و افزوده، برنامه‌های کاربردی بلاک‌چین و حتی رایانش کوانتومی، به‌احتمال‌قوی پلتفرم‌های غالب فعلی را دست‌کم در برخی حوزه‌ها به چالش می‌کشند.»

نظرات کاربران

کاربر 1494700
۱۴۰۲/۱۲/۲۵

کتابی مفید، کاربردی و به روز.

دوستدار کتاب
۱۴۰۳/۰۱/۰۷

عالی و جذاب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۵۹۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان