دانلود و خرید کتاب راه و رسم تجارت محمدبن یعقوب کلینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راه و رسم تجارت اثر محمدبن یعقوب کلینی

کتاب راه و رسم تجارت

گردآورنده:رضا مصطفوی
انتشارات:عهد مانا
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب راه و رسم تجارت

کتاب راه و رسم تجارت نوشتهٔ محمدبن یعقوب کلینی و گردآوری‌شده توسط رضا مصطفوی است و عهد مانا آن را منتشر کرده است. این کتاب ترجمه کتاب المعیشه از فروع الکافی؛ اثر محمد بن‌یعقوب کلینی رازی است.

درباره کتاب راه و رسم تجارت

در میان منابع به‌دست‌رسیده از امامان اهل‌بیت (ع) کتاب کافی، به همت محمد بن‌یعقوب کلینی، از کتاب‌های اصلی و اصیل شیعه است. مؤلف که خود در عصری نزدیک به عصر امامان (ع) می‌زیسته، معتبرترین احادیث نقل‌شده تا آن‌روز را در مجموعهٔ خود گردآورده است. این احادیث امروزه گنجینهٔ ارزشمندی از معارف اسلامی است که می‌تواند انسان را در عصر غیبت و خلأ حضور فیزیکی امام در جامعه، هدایت کند.

کتاب راه و رسم تجارت که تنها بخش مکاسب از احادیث «فروع کافی» است، مجموعه‌ای از احادیثی است که دانستن آن برای هر کسی که در جامعه دادوستد می‌کند ضروری است.

مخاطبان این احادیث، از نظر فرقه و نحله، تفاوت‌های بسیاری با هم داشته‌اند. امامان (ع) در پاسخ به پرسش آنان، بنای مستحکم دین را متناسب با عرف آن جامعه، به آنان عرضه داشته‌اند. برخی از احادیث نیز تبیین رفتار یا گفتاری از امام (ع) است که در این زمینه باید دانست امام با آن گفتار یا رفتار خود، درصدد ارائه‌ای از آموزه‌های دینی برای حاضران و آیندگان است.

خواندن کتاب راه و رسم تجارت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که در زمینهٔ کسب‌وکار اسلامی پژوهش می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راه و رسم تجارت

«کراهت اجیر شدن

۱. امام صادق (ع) می‌فرمود: هر کس اجیر دیگری شود، از رزق و روزی خود جلوگیری کرده است.

و در روایت دیگری نیز فرموده است:

اجیر چگونه خود را از روزی محروم نکرده باشد، درحالی‌که هرچه به‌دست بیاورد، برای کسی است که خود را به او اجاره داده است.

۲. امام کاظم (ع) فرمود: اجیر شدن خوب است و اشکالی ندارد؛ به شرطی که به‌قدر طاقت خودش را اجاره بدهد. موسی (ع) نیز خود را اجاره داد، ولی شرط کرد و گفت: مدت اجاره، هشت‌سال و یا ده‌سال باشد. خدای متعال در این‌باره وحی فرستاد که «هشت‌سال در اجارهٔ او باش و اگر خواستی ده سال را به پایان رسانی، اختیار خودت باشد.»

۳. عمّار ساباطی به امام صادق (ع) گفت: مرد بازرگانی، کاسبی می‌کند، ولی اگر خودش را اجاره بدهد همان‌قدر که در کاسبی سود می‌یابد، منفعت نصیبش می‌شود.

حضرت فرمود: خودش را اجاره ندهد، بلکه از خدا رزق و روزی‌اش را بخواهد و به تجارت و کاسبی بپردازد؛ زیرا اگر او خود را اجاره بدهد، راه روزی بیش‌تر را به روی خود بسته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲۷۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۵۸,۵۰۰
تومان