دانلود و خرید کتاب آثار و برکات امام حسین (ع) در دنیا السیدهاشم‌الناجی الموسوی الجزایری ترجمه محمود مهدوی دامغانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آثار و برکات امام حسین (ع) در دنیا اثر السیدهاشم‌الناجی الموسوی الجزایری

کتاب آثار و برکات امام حسین (ع) در دنیا

معرفی کتاب آثار و برکات امام حسین (ع) در دنیا

آثار و برکات امام حسین (ع) در دنیا اثری از دانشمند فاضل، السیدهاشم الناجی الموسوی الجزایری است که دکتر محمود مهدوی دامغانی، استاد دانشگاه و مترجم ایرانی آن را به فارسی برگردانده است.

درباره کتاب آثار و برکات امام حسین (ع) در دنیا

این کتاب بخشی از مجموعه روایات و احادیثی است که درباره بهره‌ها و فرخندگی‌های این جهانی وجود مقدس حضرت سیدالشهداء حسین‌بن‌علی: به همت استاد فاضل و محدث آگاه، سیدهاشم ناجی موسوی فراهم آمده است. 

آثار و برکت‌های حضرت سیدالشهداء از هنگام تولد تا هنگام شهادت، آثار و برکت‌های حضرت حسین‌بن‌علی پس از شهادت، آثار و برکت‌های حرم و بارگاه و مرقد و گنبد و ضریح و قتلگاه مطهر و اطراف آن، آثار و برکت‌های تربت و خاک مقدس مرقد شریف حسینی، آثار و برکت‌های کربلای مقدس، آثار و برکت‌های زیارت و سلام دادن و رفتن کنار مرقد مطهر سیدالشهداء، آثار و برکت‌های برپا داشتن سوگواری بر سیدالشهدا و خواندن مقتل آن حضرت و گفتگو دربارة مظلوم بودن ایشان و خانواده‌شان، آثار و برکت‌های سرودن شعر در سوگواری و بیان کردن مصیبت‌ها و مظلومیت آن حضرت و آنچه بر آن بزرگوار و اهل بیت مظلومش گذشته است، آثار و برکت‌های گریستن و مویه کردن و رحمت آوردن و بی‌تابی و دل‌سوزی به هنگام یاد آوردن سیدالشهدا  و آنچه بر آن حضرت و اهل بیت مظلومش گذشته است، آثار و برکت‌های لعن کردن قاتلان و دشمنان و ستمگران بر سیدالشهداء، آثار و برکت‌های رها کردن کوشش برای نیازهای دنیایی در روز عاشورا و آثار و برکت‌های نام‌گذاری به نام مقدس و شریف سیدالشهداء همگی در این کتاب بر اساس احادیث معتبر و روایات بیان شده‌اند.

خواندن کتاب آثار و برکات امام حسین (ع) در دنیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه مندان به شناخت بیشتر امام حسین (ع) و آثار و برکات بی حد و حساب آن حضرت مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب آثار و برکات امام حسین (ع) در دنیا

منْ عمل صالحاً منْ ذکرٍ اوْ اُنثی و هُو مُؤمنٌ فلنُحیینّه حیاه طیبه و لنجزینّهُمْ اجرهم بأحسن ما کانوا یعملون.»

هر انسان خواه مرد یا زن، که مؤمن باشد و کردار شایسته انجام دهد، هر آینه زنده می‌داریمش به زندگی پاکیزه و آنان را به نیکوتر از آن چه کرده‌اند پاداش می‌دهیم.

نیز در آیه ۹۸ سوره یونس چنین می‌فرماید:

«الّا قوم یُونُس لمّا آمنوا کشفنا عنهُم عذاب الخزی فی الحیوه الدنیا و متعناهُم الی حین»

مگر قوم یونس که چون ایمان آوردند، زبونی را در زندگی این جهانی از آنان کنار زدیم و تا سرآمدی معین، آنان را کامیاب قرار دادیم.

همچنین در آیه ۹۶ سوره مریم فرموده است:

«انّ الذین آمنُوا و عملوا الصالحات سیجعلُ لهُم الرحمن وُدّا.»

هر آینه آنان که ایمان آوردند و کردارهای شایسته انجام دادند، به زودی پروردگار مهربان برای آنان محبتی را مقرر می‌دارد.

اینها نمونه‌هایی از پی‌آمدهای اندیشه و کردار پسندیده بود. درباره فرآیند و به اصطلاح اثر وضعی اندیشه و کردار ناشایسته نیز آیات بسیاری در قرآن کریم آمده است که تصریح نموده آثار مزبور در زندگی دنیایی دامن‌گیر آدمی خواهد بود. به عنوان مثال به دو مورد بسنده می‌شود:

خداوند متعال درباره کسانی که به عهد و پیمان خود با خداوند پایدار نمانده و به آن عمل نکرده‌اند در بخشی از آیه ۷۷، سوره توبه می‌فرماید:

«فاعقبهُم نفاقا فی قُلوبهم الی یوم یلقونه بما اخلفوا الله ما وعدوه و بما کانوا یکذبون.»

به سبب مخالفت با وعده و پیمانی که به خدا داده بودند و نیز به سبب دروغ‌هایی که می‌گفتند، نفاقی را در دل‌های ایشان افکندیم که تا روز دیدار او دامن‌گیرشان خواهد بود.

نیز در آیه ۲۱ سوره سجده چنین فرموده است:

«و لنُدیقنّهم من العذاب الادنی دون العذاب الاکبر لعلّهم یرجعون»

همانا به بدکاران، پیش از شکنجه بزرگ در رستاخیز، از شکنجه نزدیک در زندگی دنیا می‌چشانیم، باشد که به سوی حق باز گردند.

در فرموده‌های حضرت ختمی مرتبت و امامان معصوم صلوات‌الله علیهم به آثار و نتیجه‌های اندیشه و کردار پسندیده و ناپسند تصریح شده است که برای نمونه فقط به بخش‌هایی از خطبه ۱۰۹ نهج‌البلاغه و نیز سفارش امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب به فرزندان بزرگوارش به هنگام رحلت که به شمار ۴۷ در بخش نامه‌های نهج‌البلاغه آمده است استشهاد می‌نماید:

حضرتش در آن خطبه چنین گفته است:

«گزاردن حج و عمره مایه زدودن تنگدستی و شسته شدن گناه، و رعایت پیوند خویشاوندی، مایه فزونی ثروت و به تأخیر انداختن مرگ است، صدقه آشکار از مرگ بد جلوگیری می‌کند، و صدقه نهانی گناه و خطا را می‌پوشاند.»

در وصیت و سفارش آن حضرت نیز آمده است:

«خدا را خدا را در رعایت خانه خدایتان، آن را خالی مگذارید و تا هنگامی که زنده هستید آن را رها مکنید،‌ که اگر رها کرده شود مهلت داده نخواهید شد. امر به معروف و نهی از منکر را وامگذارید که در آن صورت تبهکاران شما بر شما حاکم خواهند شد و سپس برای رهایی دعا می‌کنید و برآورده نمی‌شود.»

ملاحظه می‌فرمایید که حضرت امیرالمؤمنین آثار و نتیجه‌های اعمال واجب و مستحب را کنار یکدیگر بیان فرموده است.

برای آگاهی بیشتر دراین‌باره، می‌توان به کتاب‌هایی همچون علل‌الشرایع، خصال، ثواب‌الاعمال از شیخ صدوق و روضه‌الواعظین فتال نیشابوری و ارشادالقلوب دیلمی که خوشبختانه آثار مذکور اکثراً به فارسی هم ترجمه شده است و نیز مجلدات ارزشمند ابواب‌الکفر و الایمان بحارالانوار مرحوم علامه مجلسی مراجعه کرد. در آثار اهل سنت هم این مسأله در بخش آداب و سنن و اخلاق به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است.

نظرات کاربران

.・゜゜・F.・゜゜・
۱۴۰۰/۰۵/۲۴

توی طاقچه بی نهایت قرار بدید

ملیکا
۱۴۰۱/۱۲/۰۲

من نمونه کتاب رو خوندم فوق العاده است لطفا در طاقچه بی نهایت قرار بدید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۱۷۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۳۹,۳۷۵
تومان