دانلود و خرید کتاب تو خود کوهی برایانا ویست ترجمه امیر متقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تو خود کوهی اثر برایانا ویست

کتاب تو خود کوهی

معرفی کتاب تو خود کوهی

کتاب تو خود کوهی؛ از خودتخریبی تا تسلط بر خود نوشتهٔ برایانا ویست و ترجمهٔ امیر متقی است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تو خود کوهی

سازوکار زندگی هم مانند طبیعت اغلب به نفع ماست، حتی در مواقعی که به نظر می‌رسد هرآنچه که مقابل ماست مشقت، ملال و تغییر است.

همان‌طور که آتش‌سوزی جنگل‌ها، با بازکردن دانه‌های تازه‌ای که برای جوانه‌زدن و رشد درختان جدید به گرما نیاز دارند، به زیست‌بوم کمک می‌کند، ذهن ما هم درگیر دوره‌های فروپاشی مثبت یا تصفیه می‌شود تا ما خودپنداره‌مان را تازه کنیم. 

همان‌طور که کوه زمانی تشکیل می‌شود که دو بخش از زمین به هم برمی‌خورند، کوه شما هم از هم‌زیستیِ نیازهای متضادتان برمی‌خیزد. کوهِ شما به آشتی‌دادن دو بخش از شما نیاز دارد: خودآگاه و ناخودآگاه، به‌ترتیب بخشی از شما که می‌داند چه می‌خواهید و بخشی از شما که نمی‌داند چرا هنوز جلوی خودتان را گرفته‌اید.

هدف از انسان‌بودن رشد است. اگر کوهی مقابلتان باشد به این معنا نیست که شما اساساً شکسته شده‌اید. همه‌چیز در طبیعت ناقص است و به‌خاطر همین نقص است که پیشرفت ممکن است. اینکه ناقص هستید دلیل بر شکستتان نیست، بلکه نشانهٔ این است که انسانید و مهم‌تر از همه، نشانهٔ این است که هنوز استعدادی درونتان هست.

شاید می‌دانید که کوهِ شما چیست. شاید کوه شما اعتیاد، وزن، رابطه، شغل، انگیزه یا پول باشد. شاید هم نمی‌دانید. شاید کوهتان حس مبهمی از اضطراب، عزت‌نفس پایین، ترس یا نارضایتی عمومی باشد، که دارد به همه‌چیز سرازیر می‌شود. کوه بیشتر از اینکه تنگنایی در برابر ما باشد، مشکلی درون ماست، پایه‌ای است ناپایدار که شاید ظاهرش نشان ندهد؛ اما تقریباً تمام بخش‌های زندگی‌مان را تغییر می‌دهد.

معمولاً وقتی با مشکلی ناگهانی مواجه می‌شویم، با واقعیت زندگی مواجهیم. وقتی مشکلمان همیشگی است، با واقعیت خودمان مواجهیم. اغلب فکر می‌کنیم که مواجهه با کوه به معنای مواجهه با سختی است؛ اما واقعیت این است که دلیلش تقریباً همیشه سال‌هایی است که به جمع‌شدن ترس‌های کوچک، سازگاری و راهکارهای مقابله‌ای گذشته و در طول زمان روی هم انباشته شده‌اند.

کوه شما سدی است که بین شما و زندگی مطلوبتان قرار گرفته است. مواجهه با آن تنها راه به‌سوی آزادی و دگرگونیِ شماست. شما اینجایید چون محرکی زخمتان را به شما نشان داده است و حالا زخمتان راه را و راهتان سرنوشت شما را نشان خواهد داد.

وقتی به این نقطهٔ فروپاشی می‌رسید، چه پایین‌ترین نقطهٔ کوه باشد، چه گرمای آتش و شبی که در نهایت بیدارتان می‌کند، در واقع به مهم‌ترین بخش شکست رسیده‌اید و اگر حاضر باشید که کار را انجام دهید، متوجه خواهید شد که این دروازهٔ همان موفقیتی است که تمام عمرتان منتظرش بوده‌اید.

کوهی که مقابل شماست ندای زندگی‌تان، هدفتان از بودن در این نقطه و مسیری است که در نهایت برایتان روشن شده است. روزی این کوه پشت‌سر شما خواهد بود؛ اما کسی که در مسیر گذشتن از این کوه، به آن تبدیل می‌شوید، تا ابد همراه شما خواهد ماند.

در نهایت، شما نه بر کوه، که باید بر خودتان مسلط شوید. کتاب تو خود کوهی به شما در این راه کمک می‌کند.

خواندن کتاب تو خود کوهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تو خود کوهی

«هیچ‌چیزی بیشتر از خودتان، جلوی زندگی‌تان را نگرفته است.

اگر شکافی همیشگی بین جایی که هستید و جایی که می‌خواهید باشید وجود دارد و تلاش‌های شما برای پرکردن آن همواره با مقاومت، درد و ناراحتی خودتان روبه‌روست، می‌شود گفت که همیشه پای خودتخریبی در میان است.

ظاهر قضیه چنین نشان می‌دهد که خودتخریبی رفتاری آزارطلبانه باشد و به نظر می‌رسد که نتیجهٔ خودانزجاری، اعتمادبه‌نفس کم یا نبود اراده است. در واقع، خودتخریبی وجود نیازی ناخودآگاه است که با رفتارهای خودتخریبگرانه برطرف می‌شود. برای چیره‌شدن بر چنین رفتاری، باید از فرایند روان‌کاوی عمیقی عبور کنیم؛ باید واقعه‌ای را که به ما آسیب روانی زده مشخص کنیم، احساسات پردازش‌نشده را رها کنیم، راه‌هایی سالم‌تر برای برطرف‌کردن نیازهایمان پیدا کنیم، تصورمان از خود را بازسازی کنیم و اصولی مانند هوش هیجانی و انعطاف‌پذیری را توسعه دهیم.

این اصلاً کار ناچیزی نیست؛ اما کاری است که همهٔ ما در مرحله‌ای از زندگی باید انجام دهیم.

خودتخریبی، در ابتدا، همیشه یک امر بدیهی نیست

وقتی کارل یونگ کودک بود، در حیاط مدرسه با سر زمین خورد. وقتی سرش آسیب دید، پیش خودش فکر کرد: «بله، شاید دیگر مجبور نباشم به مدرسه بروم.»

ما امروزه او را به‌خاطر آثار روشن‌بینانه‌اش می‌شناسیم؛ اما در واقع یونگ علاقه‌ای به مدرسه نداشت و با هم‌کلاسی‌هایش کنار نمی‌آمد. مدت کوتاهی پس‌از این واقعه، یونگ گهگاه و بدون‌اینکه دست خودش باشد از هوش می‌رفت. او ناخودآگاهانه به چیزی دست یافت که بعدها نامش را گذاشت «روان‌نژندی»، و در نهایت به این نتیجه رسید که تمام روان‌نژندی‌ها «جایگزینی برای رنجی منطقی هستند».

در قضیهٔ یونگ، او پیوندی ناخودآگاه بین ازهوش‌رفتن و مدرسه‌نرفتن ایجاد کرده بود و به این نتیجه رسید که ازهوش‌رفتن نتیجهٔ میل ناخودآگاهش به خروج از مدرسه بوده است، جایی که او در عذاب و ناراحت بود. به همین ترتیب، ترس‌ها و وابستگی‌های بسیاری از مردم معمولاً نشانهٔ مسائل عمیق‌تری هستند که راه بهتری برای کنار آمدن با آن‌ها ندارند.»

نظرات کاربران

melik
۱۴۰۲/۱۰/۰۴

قشنگه کتاب؟ ۲۰ نفر خوندن چرا هیچکس نظر نداده😕

zahra
۱۴۰۲/۱۱/۱۶

این کتاب سراسر آموزه هست و اگه درک درستی از مطالبش داشته باشین میتونه هر کسی رو به سمت تبدیل شدن به ورژن بهتری از خودش سوق بده و همراهش باشه به شدت برای کسایی که احساس سردر گمی میکنن و نمیدونن

- بیشتر
fatemeh
۱۴۰۳/۰۱/۰۲

عالییی عالییی این کتاب رو ایمان« عضو کومان» به کوماندو ها معرفی کرد واقعا میتونه سر لوحه ی زندگی باشه پیشنهاد میکنم بخونیدش واقعا کتاب خوبیه و اصلا هم زرد نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
زندگی جدیدتان دراِزای ازدست‌دادن زندگی قبلی‌تان آغاز خواهد شد. قرار است کنج عافیت و درک خود از مسیر را خرج این تغییر کنید. قرار است روابط و دوستانتان را خرج این تغییر کنید. قرار است محبوبیت و مقبولیت خود را خرج این تغییر کنید. مهم نیست. کسانی که برای شما مقدر شده‌اند در سمت دیگر منتظرتان هستند. قرار است کنج عافیتی تازه کنار چیزهایی که شما را پیش خواهند برد بسازید. به‌جای اینکه شما را دوست بدارند، عاشقتان خواهند شد؛ به‌جای آنکه شما را بپذیرند، شما را خواهند دید. تنها چیزهایی که قرار است از دست بدهید چیزهایی هستند که برای آدم قبلی ساخته شده بودند.
Mina
همهٔ آدم‌ها به شکلی ضربه خورده‌اند؛ اما آنچه مسیر زندگی ما را تعیین می‌کند، واکنش ما به آسیب و نحوهٔ رشد و تسلط ما بر خودمان است.
Mina
هرچیزی که از دست می‌دهید تبدیل به چیزی می‌شود که حقیقتاً شکرگزارش خواهید بود. با گذشت زمان می‌بینید که آنچه از دست داده‌اید راه شما نبود، بلکه چیزی بود که جلوی راهتان را گرفته بود.
Mina
کیفیت رابطهٔ شما کیفیت انتظاراتتان از زندگی را تعیین می‌کند. تحقیقات زیادی این حرف من را تأیید می‌کنند: ما شبیه به افرادی می‌شویم که با آن‌ها وقت می‌گذرانیم و شادی ما با کیفیت روابط ما رابطهٔ مستقیم دارد، نه با کمیت آن‌ها؛
Mina
اگر کوهی مقابلتان باشد به این معنا نیست که شما اساساً شکسته شده‌اید. همه‌چیز در طبیعت ناقص است و به‌خاطر همین نقص است که پیشرفت ممکن است. اگر همه‌چیز در یکنواختی وجود داشت، جاذبهٔ ستارگان، سیارات و هرآنچه می‌شناسیم وجود نمی‌داشت. بدون شکستگی، خطا و شکاف، هیچ‌چیزی پیشرفت نمی‌کرد و به وجود نمی‌آمد (۲). اینکه ناقص هستید دلیل بر شکستتان نیست، بلکه نشانهٔ این است که انسانید و مهم‌تر از همه، نشانهٔ این است که هنوز استعدادی درونتان هست.
Mina
وقتی خودتان را همان‌طور که هستید نشان می‌دهید، زندگی خودتان را اساسی تغییری می‌دهید. عشق اصیل‌تری دریافت خواهید کرد. بهترین و سودمندترین عملکردتان را نشان خواهید داد. شروع به خندیدن می‌کنید؛ یک بار دیگر از زندگی لذت خواهید برد.
Mina
شما اینجایید چون محرکی زخمتان را به شما نشان داده است و حالا زخمتان راه را و راهتان سرنوشت شما را نشان خواهد داد.
MaryamAg
شکست اغلب فقط نقطهٔ عطفی پیش‌از موفقیت است، مثل زمانی که ستاره پیش‌از تبدیل‌شدنش به ابرنواختر، منفجر می‌شود.
Mina
خودتخریبی به‌این‌دلیل اتفاق می‌افتد که ما نمی‌پذیریم که آگاهانه نیازهای درونی خود را برطرف کنیم؛ زیرا معمولاً باور نداریم که قادریم آن‌ها را مدیریت کنیم. گاهی ما رابطه‌هایمان را تخریب می‌کنیم؛ چون عمیقاً می‌خواهیم تا خود را بیابیم، هرچند که می‌ترسیم تنها باشیم. گاهی زندگی کاری خود را تخریب می‌کنیم تا به‌دنبال خلق هنر برویم، حتی اگر با این کار ازنظر جامعه کمتر بلندپرواز به نظر برسیم. گاهی با روان‌کاوی، سفر بهبودی خود را خراب می‌کنیم؛ زیرا این کار به ما اطمینان می‌دهد از تجربه‌کردن احساساتمان اجتناب می‌کنیم. گاهی ما خودگویی‌مان را تخریب می‌کنیم؛ زیرا اگر به خودمان باور داشتیم، برای بازگشت به دنیا و خطرکردن، احساس آزادی می‌کردیم و این کار، ما را آسیب‌پذیر می‌کند.
کاربر ۲۷۹۰۴۲۳

حجم

۱۵۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۵۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان