دانلود و خرید کتاب پژوهشی قرآنی و روایی درباره معراج پیامبر (ص) علیرضا زکی زاده رنانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پژوهشی قرآنی و روایی درباره معراج پیامبر (ص) اثر علیرضا زکی زاده رنانی

کتاب پژوهشی قرآنی و روایی درباره معراج پیامبر (ص)

معرفی کتاب پژوهشی قرآنی و روایی درباره معراج پیامبر (ص)

کتاب «پژوهشی قرآنی و روایی درباره معراج پیامبر (ص)» نوشتۀ علیرضا زکی زاده رنانی است و انتشارات زائر آستانه مقدسه آن را منتشر کرده است. این کتاب چهارمین اثر علیرضا زکی‌زاده رنانی دربارۀ معراج است. 

درباره کتاب پژوهشی قرآنی و روایی درباره معراج پیامبر (ص)

بر اساس روایات معراج بیش از ۲ بار اتفاق افتاد و معروف‌ترین آن مربوط به شب هفدهم ماه رمضان دهمین سال بعثت است. پیروان هر دو مذهب شیعه و سنی واقعۀ معراج پیامبر را باورد دارند. در طول تاریخ، کتاب‌های متعددی دربارۀ معراج نوشته شده است اما این واقعه همچنان بین مردم به خوبی معرفی نشده است و بسیاری از از آن ها با موضوع اصلی و مفهوم معراج آشنایی درستی ندارند.علیرضا زکی زاده تلاش کرده است تا در کتاب پژوهشی قرآنی و روایی درباره معراج پیامبر (ص)، با زبانی ساده و روان به بحث‌های علمی دربارۀ معراج بپردازد و از دیدگاه عقل آن را بررسی و اثبات کند. او نخست بحثی علمی دربارۀ آنچه پیامبر در معراج مشاهده کرده است بیان می‌کند، سپس حادثه‌های تاریخی مربوط به معراج مانند، حرکت حضرت محمد (ص) با براق و ورود به بیت‌المقدس برای شروع عروج را تبیین می‌کند.

کتاب پژوهشی قرآنی و روایی درباره معراج پیامبر (ص) در ۵بخش کلی تنظیم شده است. بخش اول کتاب کلیاتی دربارۀ معراج است. بخش دوم مربوط به حوادث آسمانی عروج پیامبر و مشاهدات اوست که هرکدام به طور جداگانه مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد. بخش سوم به موضوع ولایت حضرت علی (ع) اشاره دارد. چهارمین بخش کتاب به‌صورت علمی و پژوهشی، ابهامات و سؤالات مربوط به معراج حضرت محمد (ص) را پاسخ می‌دهد. آخرین بخش کتاب دربارۀ حدیث معراج است و به ویژگی‌های اهل بهشت و جهنم، دنیا و آخرت، ویژگی اولیای الهی و چگونگی محبت به خدا می‌پردازد.

یکی از ویژگی‌های کتاب پژوهشی قرآنی و روایی درباره معراج پیامبر (ص) این است که به مسئلۀ معراج در زبان و ادبیات فارسی هم پرداخته شده و علیرضا زکی زاده گلچینی از شعر‌های شاعرانی مثل خاقانی، قاآنی، اوحدی، سعدی، سنایی غزنوی، ‌ مولوی و فخرالدین عراقی دربارۀ معراج را در این اثر گنجانده است. از دیگر کتاب‌های علیرضا زکی زاده پیرامون معراج می‌توان به: «شنیدنی‌های معراج و پاسخ به شبهات آن»، «امام علی (ع) در آیینه معراج» و «نقش معراج در قرن ۲۱» اشاره کرد.

خواندن کتاب پژوهشی قرآنی و روایی درباره معراج پیامبر (ص) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های دینی و مذهبی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پژوهشی قرآنی و روایی درباره معراج پیامبر (ص)

«معراج» از دیدگاه لغت‌شناسان به معنی وسیلهٔ عروج و صعود است، مانند نردبان و شبه آن (پلکان) که برای بالارفتن و صعود مورداستفاده قرار می‌گیرد. ازاین‌رو بعضی آن را به «سلم» معنی کرده‌اند و بعضی دیگر آن را وسیله‌ای «شبه سلم» (چیزی همانند نردبان، نردبان واره) دانسته‌اند. این واژه به معنی بالارفتن پله به پله نیز معنی شده است و شخصی که می‌لنگد را نیز به همین مناسبت در لغت عرب «اعرج» گویند چرا که شبیه فردی است که از نردبان بالا می‌رود، یک پا را بلند کرده و پای دیگر را به‌جای آن می‌گذارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

حجم

۲۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان