دانلود و خرید کتاب نواب اربعه یا سفرای امام زمان (عج) علی دوانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نواب اربعه یا سفرای امام زمان (عج) اثر علی دوانی

کتاب نواب اربعه یا سفرای امام زمان (عج)

نویسنده:علی دوانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نواب اربعه یا سفرای امام زمان (عج)

کتاب الکترونیکی نواب اربعه یا سفرای امام زمان (عج) نوشتۀ علی دوانی است و شرکت چاپ و نشر بین الملل آن را منتشر کرده است. کتاب نواب اربعه یا سفرای امام زمان (عج) برگرفته از کتاب م‍ف‍اخ‍ر اس‍لام‌ تألیف علی دوانی است.

درباره کتاب نواب اربعه یا سفرای امام زمان (عج)

نُوّاب اَربَعه، به چهار نماینده یا نایب خاص امام مهدی(عج) در دوران غیبت صغری گفته می‌شود که رابط میان شیعیان و امام بودند: عثمان بن سعید، محمد بن عثمان، حسین بن روح و علی بن محمد سَمُری. نواب اربعه از اصحاب باسابقه و مورد اعتماد امامان بودند که یکی پس از دیگری از طرف امام زمان و با معرفی نایب پیش از خود شناخته می‌شدند. این چهار نفر به‌مدت هفتاد سال، نیابت امام را عهده‌دار بودند و با داشتن وکلایی در دورترین شهرهای اسلامی، پیام‌ها و خواسته‏‌های شیعیان را به امام و پاسخ‌های امام را به آنان می‌رساندند. از دیگر وظایف نایبان خاص، این بود که تردیدها را درباره حضرت مهدی از بین ببرند و محل زندگی امام و مشخصات او را پنهان دارند. علی دوانی از محققین تاریخ اسلام در کتاب نواب اربعه یا سفرای امام زمان (عج) به نقش و شخصیت چهار نایب خاص امام عصر علیه‌السلام در دوران ۶۹ساله غیبت صغرا پرداخته است. مؤلف بر پایهٔ منابع معتبر روایی در موضوع مهدویت، زمانهٔ هر کدام از نواب اربعه در مسیر رویدادهایی که در کنار امام عصر رقم زده‌اند را طرح و تبیین نموده است. این کتاب را می‌توان به طور مجزا از کتاب‌های مهم درباره نواب اربعه به‌حساب آورد. کتابی که مسیر پژوهش و آگاهی در این موضوع را برای خوانندگان آسان‌تر ساخته است.

خواندن کتاب نواب اربعه یا سفرای امام زمان (عج) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دوستداران مباحث دینی و مذهبی مناسب است.

بخشی از کتاب نواب اربعه یا سفرای امام زمان (عج)

«حضرت امام زمان حجت بن الحسن العسکری در سال ۲۶۰ هجری، پس از رحلت پدر بزرگوارش در پنج سالگی از جانب خداوند، مقام امامت را عهده دار گردید و در همان زمان از نظرها غایب شد.

از آن زمان تا سال ۳۲۸ هجری، چهار نفر از بزرگ‌مردان شیعه که همگی از محدثان نامی، و نایب اول و دوم از شاگردان پدر و جد بزرگوارش بودند، وظیفۀ نیابت و نمایندگی او را به عهده داشتند و رابط میان آن حضرت و شیعیان بودند.

نخستین آنها، این مرد بزرگوار پاک‌سرشت است که اینک در صدد شناسائی او هستیم....»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان