دانلود و خرید کتاب اکتشافات بزرگ استیون جانسون ترجمه فاطمه شمسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب اکتشافات بزرگ

کتاب اکتشافات بزرگ

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اکتشافات بزرگ

کتاب اکتشافات بزرگ نوشتهٔ استیون جانسون و ترجمهٔ فاطمه شمسی است. انتشارات پرتقال این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این کتاب دانستنی (ناداستان) برای نوجوانان نوشته شده است.

درباره کتاب اکتشافات بزرگ

کتاب اکتشافات بزرگ در باب شش نوآوری است که جهان مدرن را ساخت. این کتاب شش فصل دارد و برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است. این ناداستان را بخوانید.

در یک تقسیم‌بندی می‌توان ادبیات را به دو گونهٔ داستانی و غیرداستانی تقسیم کرد. ناداستان (nonfiction) معمولاً به مجموعه نوشته‌هایی که باید جزو ادبیات غیرداستانی قرار بگیرد، اطلاق می‌شود. در این گونه، نویسنده با نیت خیر، برای توسعهٔ حقیقت، تشریح وقایع، معرفی اشخاص یا ارائهٔ اطلاعات و به‌دلایلی دیگر شروع به نوشتن می‌کند. در مقابل، در نوشته‌های غیرواقعیت‌محور (داستان)، خالق اثر صریحاً یا تلویحاً از واقعیت سر باز می‌زند و این گونه به‌عنوان ادبیات داستانی (غیرواقعیت‌محور) طبقه‌بندی می‌شود. هدف ادبیات غیرداستانی تعلیم هم‌نوعان است (البته نه به‌معنای آموزش کلاسیک و کاملاً علمی و تخصصی که عاری از ملاحظات زیباشناختی است)؛ همچنین تغییر و اصلاح نگرش، رشد افکار، ترغیب یا بیان تجارب و واقعیات از طریق مکاشفهٔ مبتنی بر واقعیت، از هدف‌های دیگر ناداستان‌نویسی است. ژانر ادبیات غیرداستانی به مضمون‌های بی‌شماری می‌پردازد و فرم‌های گوناگونی دارد. انواع ادبی غیرداستانی می‌تواند شامل این‌ها باشند: جستارها، زندگی‌نامه‌ها، کتاب‌های تاریخی، کتاب‌های علمی - آموزشی، گزارش‌های ویژه، یادداشت‌ها، گفت‌وگوها، یادداشت‌های روزانه، سفرنامه‌ها، نامه‌ها، سندها، خاطره‌ها و نقدهای ادبی.

خواندن کتاب اکتشافات بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اکتشافات بزرگ

«البته اگر از سطح زمین ببینیم، اختراع نور مصنوعی در چهارچوب نوآوری‌های قابل ‌مشاهده رقبای بیشتری داشت، اما ورودش سرآغازی را در جامعه‌ی انسانی رقم زد. آسمان شب اکنون شش‌هزار برابر روشن‌تر از صدوپنجاه سال پیش است. نور مصنوعی شیوه‌ی کار کردن و خوابیدن ما را تغییر داده و به ایجاد شبکه‌های ارتباطات جهانی کمک کرده است و به‌زودی شاید امکان پیشرفت‌های اساسی در تولید انرژی را فراهم آورد. لامپ به‌حدی با مفهوم رایج نوآوری گره خورده است که به استعاره‌ای برای خود ایده‌های جدید بدل شده است؛ برای مثال اصطلاح فکر بکر (lightbulb) ناگهانی جایگزینِ «یافتم، یافتم!» ارشمیدس شده است؛ همان عبارتی که احتمالاً برای ابراز شادمانی از یک جهش مفهومی ناگهانی به ‌کار می‌رفت.

یکی از عجایب نور مصنوعی این است که تا چند قرن فناوری بی‌رونقی بود. این واقعیت مخصوصاً از آن جهت درخور توجه است که نور مصنوعی با همان اولین فناوری به ‌دست آمد، یعنی بیش از صدهزار سال پیش زمانی که انسان‌ها اولین ‌بار بر آتش مهارشده تسلط یافتند. بابلی‌ها و رومی‌ها چراغ‌های نفتی را به ‌وجود آوردند، اما این فناوری طی قرون وسطا یا عصر تاریکی (که نام درخوری برای آن است) عملاً ناپدید شد. شمع تا تقریباً دوهزار سال، یعنی تا زمان ظهور عصر صنعتی، راه‌حل غالب برای مشکل روشنایی داخلی بود. شمع‌های ساخته‌شده با موم زنبور عسل خیلی باارزش بودند، اما ‌جز برای روحانیان یا اشراف، برای باقی مردم بیش‌ازحد گران بودند. اکثر مردم با شمع‌های پیه سر می‌کردند؛ شمع‌هایی که با سوزاندن چربی حیوانی سوسویی ایجاد می‌کردند که چندان تعریفی نداشت و با بوی تهوع‌آور و دود غلیط همراه بود.

شمع درست کردن کار محبوب آن دوران بود. فهرست ثبت‌شده‌ی دارایی‌های مشمول مالیات سال ۱۲۹۲ در پاریس شامل هفتادودو «شمع‌ساز»، نامی که رویشان گذاشته بودند، می‌شد که کسب‌وکاری در شهر داشتند، اما اکثر خانواده‌های معمولی شمع‌های پیه‌ی خودشان را درست می‌کردند. درست کردن شمع پیه کار طاقت‌فرسایی بود که ممکن بود روزها به طول بینجامد و شامل گرم کردن محفظه‌های حاوی چربی حیوانی و فروبردن نخ درون آن‌ها می‌شد. رئیس دانشگاه هاروارد در دفتر خاطراتش مربوط به سال ۱۷۴۳، به تولید حدود سی‌وپنج کیلوگرم شمع پیه در دو روز اشاره کرده است؛ حجمی که توانست در طول دو ماه بعدی بسوزاند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان