دانلود و خرید کتاب مرگ در فلورانس مارکو ویچی ترجمه فرید وکیل‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرگ در فلورانس اثر مارکو ویچی

کتاب مرگ در فلورانس

نویسنده:مارکو ویچی
انتشارات:نشر شب‌خیز
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مرگ در فلورانس

مارکو ویچی با «مرگ در فلورانس» جوایز متعددی از جمله جایزهٔ شرباننکو، جایزهٔ کاماییوره و همین طور جایزه ادبی – جنایی «آتزکا گاربولی» را به دست آورد. این کتاب را فرید وکیل‌زاده ترجمه کرده و نشر شب‌خیز آن را به چاپ رسانده است.

درباره کتاب مرگ در فلورانس

محتوا و مفهوم داستان مرگ در فلورانس فراتر از یک داستان صرفا پلیسی‌ ـ‌ جنایی است. ماجراهای این کتاب در جامعهٔ ایتالیا، به ویژه شهر توریستی فلورانس، حدود 20 سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم و شکست فاشیست‌ها و در دوران تحولات پرشتاب و رسوخ مدرنیته غربی در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و عمرانی آن جامعه رخ می‌دهد. در چنین شرایطی بخش‌های مهمی از سنت‌ها و فرهنگ مقبول در بین بسیاری از افراد جامعه، درست یا غلط، فدای تجددگرایی می‌شود اکتبر ۱۹۶۶، فلورانس، ایتالیا. باران بی­‌وقفه می‌­بارد. در این میان پلیس با تمام نیرو به دنبال یافتن پسربچه‌­ای است که در مسیر برگشتن از مدرسه به خانه ناپدید شده است. هیچ اثر و نشانه‌­ای از علت مفقود شدن پسربچه در دست نیست. در این شرایط که روز به روز امید به زنده یافتن پسربچه کمتر می­‌شود بازرس بوردلی تحقیقات مفصلی را آغاز می­‌کند. متأسفانه همه چیز حتی طبیعت در مقابل تحقیقات او قد علم کرده است. در شب ۴ نوامبر بر اثر حجم بالای بارش باران، رود آرنو که از وسط شهر فلورانس عبور می­‌کند طغیان کرده و سیل سرتاسر شهر به‌­خصوص بخش تاریخی آن را فرا می­‌گیرد و تمامی شواهد موجود بر اثر سیل از دست می­‌رود. امّا بازرس بوردلی دست‌بردار نیست و تحقیقات را ادامه می­‌دهد. او در این راه به حقایقی دست پیدا می­‌کند که بسیار شگفت انگیز است.

داستان با ضرب‌آهنگی نسبتاً ملایم شروع می‌شود ولی تقریباً از میانه­، چنان جذاب می­‌شود که زمین گذاشتن آن کاری بس دشوار خواهد بود. امید است با وسواس به خرج داده شده در ترجمه­ دقیق و در عین حال روان داستان، انتظارات به حق خوانندگانِ نکته بین و علاقه‌­مند برآورده شده باشد.

درباره مارکو ویچی

مارکو ویچی در سال 1957 در شهر فلورانس ایتالیا به دنیا آمد. او خالق دوازده داســتان بلند و دو مجموعهٔ داســتانی کوتاه اســت که شــخصیت اصلــی مرگ در فلورانس، یعنی بازرس بوردلی، در تعــدادی از آنها هم نقش اصلی را ایفا میکند. مرگ در فلورانس برنده جایزهٔ بهترین داســتان از طرف مؤسسه Azzeccagarbugli and Camaiore, Rieti, Scerbanenco در ایتالیا شده است. از دیگر کتاب های «مارکو ویچی» می‌توان به «کاراگاه بوردلی» «چرا دلار؟»، «فلورانس سیاه» و «دو بار مردن» اشاره کرد.

کتاب مرگ در فلورانس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کسانی که از خواندن کتاب‌های با تم پلیسی - جنایی و ترسناک  لذت می‌برند.

بخشی از کتاب مرگ در فلورانس

هر زمان که مثل حالا تنها می‌شــد، این احســاس به او دست می‌داد که در برابرش دنیایی ناشناخته قرار دارد که باید از نو ساخته شود، چیزی شبیه تولد دوباره. و این در فضای دل‌مرده او حس آزادگی به وجود می‌آورد. نمی‌دانست چه ساعتی از شب است. نیم نگاهی به پرده کرکره انداخت و متوجه شد که هیچ نوری از بیرون به درون نمی‌تابد. احساس کسی را داشت که کشتی‌هایش غرق شده باشد. هر روز امید به زنده یافتن پسربچه گمشده کم و کمتر می‌شد. جیاکوموی کوچــک، که پنج روزی می‌شــد غیبش زده بود و هیچ اثــری از او نبود، موهای بلوطی رنگ و چشمهای قهوه‌ای داشت و تازه وارد 13 سالگی شده بود، یک بچه سر به راه، درس‌خوان و حرف‌شنو؛ آیا ممکن بود خودش فرار کرده باشد؟ در این سن، چنین کار احمقانه‌ای چندان هم غیرعادی نبود. حاضر بود هر کاری بکند تا این مورد آخری درست باشد، اما به هیچ وجه به آن امیدی نداشت. در این مورد بحث کرده بود ولی نگاه پایراس هم به این قضیه بسیار منفی بود. در این مدت کوچکترین پیشرفتی در کارشان و در جهت حل این معما حاصل نشده بود. صدای زنگ در رشته افکارش را پاره کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان