دانلود و خرید کتاب تو را به یاد دارم ایرسا سیگورداردوتیر ترجمه سبا هاشمی نسب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تو را به یاد دارم اثر ایرسا سیگورداردوتیر

کتاب تو را به یاد دارم

معرفی کتاب تو را به یاد دارم

رمان جنایی تو را به یاد دارم نوشتۀ ایرسا سیگورداردوتیر و ترجمۀ سبا هاشمی نسب در نشر قطره به چاپ رسیده است. داستان ۳ نفر که خانه‌ای را در روستایی متروکه در ایسلند خریده‌اند تا با بازسازی آن و تبدیل‌کردنش به مهمان‌خانه وضعیتشان را بهبود دهند؛ اما در آنجا اتفاق‌هایی دور از انتظار رخ می‌دهد.

درباره کتاب تو را به یاد دارم

تو را به یا دارم، یکی از رمان‌های جنایی محبوب‌ و پرفروش‌ در ایسلند است. داستان دربارۀ دو زوج گاردار و کاترین، ادنار و لیف است که تصمیم گرفته‌اند خانه‌ای در ایسافیودور،ایسلند، خریداری کنند و با بازسازی آن و تبدیلش به مهمان‌خانه کسب‌و‌کارشان را رونق دهند. پس از خرید خانه ادنار می‌میرد؛ اما ۳ نفر دیگر آن تصمیم را ادامه می‌دهند. ورود آن‌ها به روستای متروکه شروع ماجراهای عجیب و هولناکی است و برای خواننده لحظات تعلیق و وحشت در پیش دارد.

 این رمان برندهٔ جایزهٔ ادبیات جنایی ایسلند و نامزد جایزهٔ کلید شیشه‌ای شده است. تو را به یاد دارم چیزی فراتر از رمان جنایی است و عوامل فراطبیعی در آن،‌ تا حدی به ژانر وحشت نزدیکش می‌کند. ورود این عوامل فراطبیعی به دنیای منطقی و ملموسی که سیگورداردوتیر به‌دقت تصویر کرده، آن‌چنان دور از انتظار است که هم خواننده و هم شخصیت‌های داستان را در هر لحظه شگفت‌زده می‌کند. 

رمان دو خط داستانی متفاوت را دنبال می‌کند که نهایتاً به یکدیگر می‌پیوندند و گره از هر دوی آن‌ها گشوده می‌شود. تعلیقی که از همان صفحات ابتدایی در داستان جاری است، در پایان هر بخش خواننده را به‌سردرآوردن از بخش‌های بعدی ترغیب می‌کند و به‌محض شروع، او را به ادامهٔ مطالعه وامی‌دارد. توصیف زیبایی‌های ایسلند و طبیعت گاه خشن آن از دیگر عواملی است که به این رمان حال‌وهوایی متفاوت بخشیده است. همچنین فیلمی سینمایی نیز در ۲۰۱۷ با اقتباس از این رمان، با همین عنوان در ژانر وحشت ساخته شده است.

خواندن کتاب تو را به یاد دارم به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به تمام دوستداران ادبیات جنایی و وحشت پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ایرساسیگورداردوتیر

ایرسا سیگورداردوتیر که به او لقب ملکهٔ ادبیات جنایی ایسلند را داده‌اند، در ۱۹۶۳ در ایسلند متولد شد. او در رشتهٔ مهندسی عمران تحصیل کرد و پس از کسب مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه کنکوردیای مونترال به ایسلند بازگشت و اکنون در کنار نویسندگی در یک شرکت عمرانی نیز مشغول به کار است. سیگورداردوتیر نویسندگی را در ۱۹۹۸ با ادبیات کودک آغاز کرد و در ۲۰۰۵ اولین رمان جنایی‌اش را نوشت. این رمان که مراسم آخر نام دارد، اولین جلد از مجموعهٔ شناخته‌شدهٔ رمان‌های جنایی اوست که نقش اصلی‌شان را وکیل مشهور داستان‌هایش، تورا گودمونسدوتیر، ایفا می‌کند. نگارش باقی رمان‌های این مجموعه و یک مجموعهٔ دیگر، به‌همراه رمان‌های تک جلدی دیگر در همین ژانر سبب شد که او در زمرهٔ جنایی‌نویسان مشهور ایسلند جای گیرد. امروزه رمان‌های او به بیش از ۳۰ زبان مختلف ترجمه شده‌اند و در سراسر دنیا طرفدار دارند.

بخشی از کتاب تو را به یاد دارم

«گاردار سرش را به نشان منفی تکان داد. عمداً می‌کوشید چشم در چشم کاترین نشود؛ مبادا که او بتواند با تکان سر یا هر نشانهٔ دیگری به گاردار بفهماند اصلاً با بازگشتن مخالف نیست. کاترین هرگز به اندازهٔ او از این ماجراجویی هیجان‌زده نبود، با این حال قاطعانه هم با آن مخالفت نکرده بود. در عوض با آن کنار آمده بود. خودش را رها کرده بود تا با اشتیاق گاردار و اطمینانش به اینکه همه‌چیز پیش خواهد رفت، همراه شود؛ اما حالا که به نظر می‌رسید گاردار متزلزل شده، اعتماد او هم فروکش کرده بود. ناگهان به یقین احساس کرد شکست تمام‌عیار بهترین چیزی است که می‌توانند آرزو کنند؛ اما تصمیم گرفت بدترین سناریوی ممکن را تصور نکند. به لیف نگاهی انداخت که لبهٔ قایق را گرفته بود تا تعادلی را که در اسکلهٔ ایسافیوردور جا گذاشته بود، بازیابد. لیف که بیشتر طول سفر را به جدال با تهوع گذرانده بود، شباهت اندکی به آن زن سرزنده‌ای داشت که از شدت اشتیاق به آمدن، هشدارهای کاترین را نشنیده می‌گرفت. حتی گاردار هم مثل خودش نبود. هر چه به ساحل نزدیک‌تر می‌شدند، دل و جرئتی که موقع آماده شدن برای سفر از خود نشان می‌داد، کمرنگ‌تر می‌شد. کاترین به سختی می‌توانست حرف بزند. لجوجانه روی یک گونی هیزم نشسته بود و از جا بلند نمی‌شد. تنها تفاوت میان او و دو نفر دیگر این بود که او هرگز اشتیاقی به این سفر نداشت. تنها مسافری که برای پیاده شدن هیجان‌زده بود، پوتی، سگ کوچک لیف، بود که بر خلاف تمام فرضیات‌شان از قضا تعادلش را روی آب خوب حفظ کرده بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

حجم

۳۳۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۹۶ صفحه

قیمت:
۱۳۹,۰۰۰
تومان