دانلود و خرید کتاب آس و پاس در پاریس و لندن جورج اورول ترجمه عاطفه میرزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آس و پاس در پاریس و لندن اثر جورج اورول

کتاب آس و پاس در پاریس و لندن

نویسنده:جورج اورول
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آس و پاس در پاریس و لندن

کتاب «آس و پاس در پاریس و لندن» نوشتۀ جورج اورول و ترجمۀ عاطفه میرزایی است و انتشارات باران خرد آن را منتشر کرده است. این رمان خواندنی درواقع خاطرات جورج اورول از تجربۀ زندگی در کنار فقرا در پاریس و لندن است.

درباره کتاب آس و پاس در پاریس و لندن

کتاب آس‌وپاس در پاریس و لندن با توصیف راوی انگلیسی از یک محلۀ فقیرنشین در پاریس و آدم‌های محل و هتلی که در آنجا اقامت داشت آغاز می‌شود؛ هتلی قدیمی و بسیار کثیف که صاحبانش آدم‌های خوبی بودند و مردم عجیب‌وغریب و متفاوتی که در اتاق‌های این هتل زندگی می‌کردند. راوی خودش می‌گوید که قرار است در این کتاب از فقر بنویسد و اولین برخوردش با فقر در همین محله بوده است.

جورج اورول در کتاب آس‌وپاس در پاریس و لندن درواقع خاطراتش را از تجربۀ زندگی در محله‌های فقیرنشین نوشته است. بخش اول رمان در شهر پاریس می‌گذرد و بخش دیگر در لندن. توصیفات او از سبک زندگی مردم فقیر و زندگی پررنجی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند تصویر متفاوتی از این دو شهر به خواننده می‌دهد. راوی هم که خودِ نویسنده است زندگی در فقر را تجربه می‌کند و کارهای طاقت‌فرسایی را برای گذران زندگی انجام می‌دهد. نویسنده بامهارت در بیان جزئیات زندگی و رفتار مردم تلاش کرده تا ضمن نمایش فقر و انتقاد از آن به این مسئله هم اشاره کند که تمامی بی‌خانمان‌ها، آدم‌های پست، حقیر و بدی نیستند و در میان آن‌ها هنرمندان و روشنفکرانی هم وجود دارند. 

درباره جورج اورول

«اریک آرتور بلر» با نام مستعار جورج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری در بیهار در هند متولد شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعری انگلیسی بود که بیشتر برای دو رمان سرشناس و پرفروش «مزرعهٔ حیوانات» و «۱۹۸۴» شناخته شد. هر دوی این کتاب‌ها به وضعیت حکومت‌های دیکتاتوری می‌پردازند. جرج اورول مدتی به‌عنوان پلیس سلطنتی هند در برمه فعالیت می‌کرد. زندگی در هند و انگلیس سبب شد تا با فقر آشنا شود و این آشنایی، دیدگاهی جدید به او و کارهایش بخشید. در دوران جوانی همیشه به‌دنبال کسب تجربه‌های تازه بود؛ به همین دلیل مدتی کنار فقرا، افراد بی‌خانمان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس زندگی کرد؛ او حتی مدتی در آشپزخانهٔ یک هتل در بخش ظرف‌شویی کار می‌کرد. در همین زمان بود که تصمیم گرفت شروع به نوشتن تجربیات خودش از زندگی در فقر کند. کتاب‌های «آس‌وپاس در لندن» و «پاریس و دختر کشیش» حاصل همین تجربیات است.

جرج اوورول  در دههٔ ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بجنگد. در همین زمان درگیر بیماری مزمن ریوی شد؛ نوعی بیماری که برای او نتیجهٔ جنگ بود. پس از جنگ، کتاب «درود بر کاتالونیا» را بر اساس دیده‌های خود در اسپانیا نوشت. زندگی او همواره درگیر اتفاقات جدید بود. کمی بعد از بستری‌شدن در بیمارستان و به دلیل بیماری مزمن سل که از زمان جنگ با آن درگیر بود، در همان بیمارستانی که بستری شده بود، با «سونیا برونل» ازدواج کرد. بسیاری از منتقدان معتقدند شخصیت سونیا الگوی اورول برای ساخت شخصیت «جولیا» در رمان «۱۹۸۴» بوده است. اورول عاشق کشیدن سیگار بود و حتی بعد از بیماری شدید ریه‌اش که نتیجهٔ جنگ بود، حاضر نشد سیگار را ترک کند؛ به همین دلیل در بیمارستان بستری شد و هفت ماه پس از چاپ کتاب «۱۹۸۴»، در ۲۱ ژانویهٔ ۱۹۵۰ از دنیا رفت. برخی از آثار جورج اورول عبارت‌اند از روزهای برمه/ دختر کشیش/ به آسپیدیستراها رسیدگی کن (پول و دیگر هیچ)/ هوای تازه (گریز)/ قلعهٔ حیوانات (مزرعهٔ حیوانات) / ۱۹۸۴/ آس‌وپاس‌ها در پاریس و لندن/ ژرفنا (جاده به‌سوی اسکلهٔ ویگان)/ درود بر کاتالونیا.

خواندن کتاب آس و پاس در پاریس و لندن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و همچنین دوستداران رمان‌های خارجی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب آس و پاس در پاریس و لندن

«من حدود یک سال ونیم در محله کوک دُر زندگی می‌کردم. یک روز تابستان متوجه شدم که فقط چهارصد و پنجاه فرانک برایم باقی‌مانده و از آن طرف درآمدی نداشتم جز سی و شش فرانک در هفته که از تدریس دروس زبان انگلیسی عایدم می‌شد. پیش‌ازاین دربارۀ آینده هیچ فکری نداشتم اما حالا می‌دیدم که باید فوراً کاری انجام بدهم. تصمیم گرفتم دنبال کار بگردم و در کمال خوش‌شانسی احتیاط کرده بودم و دویست فرانک اجاره‌خانه‌ام را جلوتر پرداخته بودم. با دویست و پنجاه فرانک دیگر، در کنار تدریس دروس انگلیسی تا یک ماه می‌توانستم دوام بیاورم و در این مدت باید کاری پیدا می‌کردم. تصمیم گرفتم راهنمای یکی از آژانس‌های گردشگری یا شاید هم مترجم آن‌ها بشوم؛ اما کمی بدشانسی آوردم و موفق نشدم»

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان