دانلود و خرید کتاب دختری در قطار پائولا هاوکینز ترجمه زهره قلی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختری در قطار اثر پائولا هاوکینز

کتاب دختری در قطار

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دختری در قطار

کتاب دختری در قطار نوشتهٔ پائولا هاوکینز و ترجمهٔ زهره قلی پور است. انتشارات آتیسا این رمان معاصر انگلیسی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب دختری در قطار

کتاب دختری در قطار که اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر شد، حاوی رمانی دلهره‌آور است که پس از انتشارش، بلافاصله در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفت و موفق شد رکورد فروش مجموعه کتاب محبوب و مشهور هری پاتر را بشکند. گفته شده است که این رمان به هر ۲ ژانر دلهره‌آور و روان‌شناسانه تعلق دارد. پائولا هاوکینز در حین اینکه داستانی مرموز را برای ما تعریف می‌کند، بسیار ماهرانه سعی در موشکافی بخش‌های تاریک و پنهان شخصیت‌های کتاب دارد. شخصیت‌های کتاب «دختری در قطار» بسیار شبیه به انسان‌هایی هستند که به‌طور روزمره با آن‌ها در ارتباط هستیم. ما روزانه مردان و زنانی را می‌بینیم که اسیر مشکلات زندگی هستند و گاه برای فرار از واقعیت دست به کارهایی می‌زنند که شرایط را بدتر می‌کند. «دختری در قطار» از یادداشت‌هایی تشکیل شده که هر کدام تاریخ و نویسندهٔ متفاوتی دارد. این اثر به قلم پائولا هاوکینز نه از زبان یک نفر بلکه از زبان چندین شخصیت جدا ولی اصلی بیان می‌شود. منفردنبودن راوی به این داستان ساختاری معماگونه داده است که خواننده را به خواندن آن ترغیب می‌کند.

رمان دختری در قطار داستان زنی به نام «راشل» است که در جنبه‌های مختلف زندگی‌اش با شکست مواجه شده است. «تام»، همسر سابق راشل او را به‌خاطر زنی دیگر ترک کرده است و حالا راشل در خود زیبایی و فریبندگی دیگر زنان را مشاهده نمی‌کند و دچار شکست عاطفی سختی شده است و به‌شدت رنجیده شده است؛ به همین دلیل به الکل پناه می‌برد. راشل، هر روز با قطار به لندن می‌رود. در این مسیر او متوجه زوجی ظاهراً شاد و خوش‌بخت می‌شود و این موضوع بهانه‌ای به او می‌دهد تا شروع به خیال‌بافی و حسادت کند. در همین بین، روزنامه‌ها خبر گم‌شدن زنی به نام «مگان» را منتشر می‌کنند؛ آیا مگان، همان معشوقهٔ تام است و اگر هست، آیا راشل در این میان تقصیری داشته است؟

خواندن کتاب دختری در قطار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر انگلستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره پائولا هاوکینز

پائولا هاوکینز در سال ۱۹۷۲ متولد شد. او در ۱۷سالگی به لندن رفت و از رشته‌های فلسفه و علوم سیاسی از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل شد. او نویسندهٔ بریتانیایی متولد شهر هراره در زامبیا است. پدرش استاد اقتصاد و روزنامه‌نگار مالی بود. او سال‌ها به روزنامه‌نگاری مشغول بوده و همین مسئله باعث شده نگاهی تیزبین و حساس داشته باشد که در متن رمان «دختری در قطار» به‌خوبی مشخص است. هیچ‌کدام از آثار دیگر او نتوانسته موفقیت خیره‌کنندهٔ «دختری در قطار» را به دست آورد. پائولا هاوکینز کتابی به نام «الههٔ پول» را منتشر کرد که شامل توصیه‌هایی برای ثروتمندشدن زنان است. بعد از آن کتاب «امی سیلور» را منتشر کرد که موفقیت ادبی و مالی نداشت. اینجا بود که پائولا هاوکینز تصمیم گرفت کتابی عمیق و تاثیرگذار بنویسد. نوشتن «دختری در قطار» ۶ ماه طول کشید.

این نویسنده مجبور شد برای کامل‌کردن کتاب، از پدرش کمک مالی بگیرد. پائولا هاوکینز باتوجه‌به دانش آکادمیک و حرفهٔ روزنامه‌نگاری، به‌خوبی از مسائلی مانند خشونت خانگی علیه زنان و استفاده از الکل و مواد مخدر شناخت دارد. او با زیرکی و خوش‌فکری توانسته چنین مسائلی را با آمیزه‌ای از عواطف و احساسات عمیق انسانی همراه کند. هماهنگی این موضوعات و یک‌دستی نوشته‌های پائولا هاوکینز را نشان‌دهنده‌ٔ نبوغ و توانایی این نویسنده در نوشتن پیچیده‌ترین و جذاب‌ترین داستان‌ها دانسته‌اند. کتاب «دختری در قطار»، پرفروش‌ترین کتاب سال ۲۰۱۵، یکی از سه‌گانهٔ کاملی با موضوعاتی مانند خشونت خانگی و استعمال الکل و مواد مخدر بود.

بخشی از کتاب دختری در قطار

«توی مدرسه یه معلم داشتم که یه بار بهم گفت من استاد خودسازی هستم. هیچ نمی‌دونم اون زمان چی توی سرش بود، فکر می‌کردم داره من رو دست می‌ندازه؛ اما از همون موقع دنبال حرفش رو گرفتم: فراری، عاشق، همسر، مهمان‌دار، مدیر نمایشگاه، پرستار بچه، با چند تا کار دیگه که گفتن نداره. حالا قراره فردا چه‌کاره بشم؟»

معرفی نویسنده
پائولا هاوکینز

پائولا هاوکینز در ۲۶ آگوست ۱۹۷۲ در سالزبری، رودزیا زیمبابوه به دنیا آمد و بزرگ شد. جایی که پدرش استاد اقتصاد و روزنامه‌نگار بود. در هفده‌سالگی به همراه خانواده به لندن نقل مکان کرد. او در دانشگاه آکسفورد اقتصاد، فلسفه و سیاست خواند و کار خود را در اواسط دهه ۱۹۹۰ به عنوان یک روزنامه‌نگار مالی برای تایمز لندن آغاز کرد. او تا سال ۲۰۰۴ با روزنامه‌ی تایمز بود، سپس تا سال ۲۰۰۹ به عنوان روزنامه‌نگار آزاد کار کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان