دانلود و خرید کتاب تاریخ نویدبخش نوع بشر روتخر برخمان ترجمه علیرضا چگینی نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ نویدبخش نوع بشر اثر روتخر برخمان

کتاب تاریخ نویدبخش نوع بشر

معرفی کتاب تاریخ نویدبخش نوع بشر

کتاب تاریخ نوید بخش نوع بشر نوشتهٔ روتخر برخمان است. و توسط علیرضا چگینی نژاد ترجمه شده است. این عنوان توسز انتشارات آتیسا به چاپ رسیده است. در این کتاب عظیم، روتگر برگمن، نویسندۀ پرفروش بین المللی، برخی از مشهورترین مطالعات و رویدادهای جهان را می‌گیرد و قالب آنها را تغییر می‌دهد و چشم‌انداز جدیدی از 200 هزار سال اخیر تاریخ بشر تصویر می‌کند.

درباره کتاب تاریخ نوید بخش

کتاب تاریخ نوید بخش نوع بشر با بررسی سرشت انسان مواردی را یادآور می‌شود که از دغدغه‌های نویسنده است. کتاب دارای ۵ بخش است، قسمت اول حالت طبیعی نام دارد و عناوینی مانند: ظهور انسان نرم‌خوی جامعه‌پذیر، نفرین تمدن، اسرار جزیره ایستر و... توضیح داده می‌شود. بخش دوم پس از آشویتس نام دارد که نویسنده با فهرستی با نام ور زیرزمین دانشگاه استنفورد، استنلی میلگرام و ماشین شوک، مرگ کاترین سوزان جنوز توضیحاتی می‌دهد. بخش سوم چرا آدم‌های خوب، بد می‌شوند؟ است. در این قسمت برخمان دو موضوع با نام قدرت چگونه انسان را فاسد می‌کند و جنبش روشنگری چه اشتباهی کرد مواردی را بازگو می‌کند. واقع‌گرایی جدید عنوان بخش چهارم است که در قسمت‌هایی قدرت انگیزۀ درونی، انسان بازیگوش و دموکراسی چنین چیزی به نظر می‌رسد بخش پنجم طرف دیگر صورت نام دارد و فهرست آن عبارت است از: چای نوشیدن با تروریست‌ها، بهترین چاره برای نفرت، بی‌عدالتی و تعصب، وقتی سربازان از سنگرهایشان خارج شدند و ده قانون برای زندگی.

 کتاب نوع بشر بحث نوینی را مطرح می‌کند که فرض خوب بودن بشر هم واقع‌گرایانه است و هم انقلابی. غریزۀ همکاری به جای رقابت و اعتماد به جای سوء ظن بنیادی تکاملی دارد که به آغاز نوع ما باز می‌گردد. نسبت دادن بدترین‌ها به دیگران نه تنها بر برخورد ما با دیگران، بلکه بر سیاست و اقتصاد ما هم به شدت اثر می‌گذارد.

در این کتاب عظیم، روتگر برگمن، نویسندۀ پرفروش بین المللی، برخی از مشهورترین مطالعات و رویدادهای جهان را می‌گیرد و قالب آنها را تغییر می‌دهد و چشم‌انداز جدیدی از 200 هزار سال اخیر تاریخ بشر تصویر می‌کند.


خواندن کتاب تاریخ نوید بخش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب آدمی یا تاریخ امید بخش نوع بشر به ما نشان می‌دهد که چرا بیشتر تصورات ما درباره بشریت و ذات او اشتباه است، لذا این کتاب را به تمام افرادی که علاقه به مطالعهٔ تاریخ بشر، پیچیدگی‌ها و تغییرات آن دارند پیشنهاد می‌شود.


بخشی از کتاب تاریخ نوید بخش بشر

در نوجوانی برای اولین بار کتاب سالار مگس‌ها را خواندم و بارها و بارها در ذهنم آن را مرور کردم و احساس گیجی و سردرگمی داشتم؛ اما هرگز لحظه‌ای به دیدگاه گلدینگ درباره ذات بشر شک نکردم. چند سال بعد دوباره کتاب را مطالعه کردم و این بار تصمیم گرفتم زندگی نویسنده آن را عمیق‌تر بررسی کنم و متوجه شدم که او چه انسان ناراحت و غمگینی بوده است. همچنین به مصرف الکل اعتیاد داشت و علائم افسردگی در او دیده می‌شد و بچه‌هایش را کتک می‌زد. گلدینگ اعتراف کرد: «من همیشه نازی‌ها را درک کردم؛ زیرا ذات خودم هم به‌گونه‌ای شبیه آن‌هاست.»

به‌دلیل همین خودآگاهی تا حدودی پر از غم بود و سالار مگس‌ها را نوشت. افراد دیگر علاقۀ چندانی به گلدینگ نداشتند. طبق مشاهدات زندگینامه نویسش، حتی برای تلفظ درست نام آشنایان خود را به زحمت نمی‌انداخت. گلدینگ می‌گفت: «برای من ضروریترین موضوع نسبت به ملاقات واقعی با مردم، ذات واقعی بشر بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان