دانلود و خرید کتاب پدر، پسر، روح القدس محمدرضا زائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پدر، پسر، روح القدس اثر محمدرضا زائری

کتاب پدر، پسر، روح القدس

انتشارات:انتشارات خیمه
امتیاز:
۵.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پدر، پسر، روح القدس

کتاب پدر، پسر، روح القدس نوشتهٔ محمدرضا زائری است. نشر خیمه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی تجلی عشق علوی و شور حسینی در آثار شاعران و نویسندگان مسیحی است.

درباره کتاب پدر، پسر، روح القدس

کتاب پدر، پسر، روح القدس پس از مقدمه بخشی تحت‌عنوان «خورشید درخشان ولایت در چشم منتظر مسیحی» را آورده است و سپس به موضوعاتی همچون عزت حسینی در شعر مسیحی و یا پیشینهٔ حضور مسیحی در آیین‌های مذهبی شیعه پرداخته است.

این کتاب پیوست‌هایی نیز دارد که در آن نمونه شعرهای شاعران مسیحی و معرفی‌نامه‌هایی دربارهٔ آن‌ها آورده شده است.

این کتاب در واقع گزارشی از آثار عنایت روح‌القدس برای ستایش پدر و پسر در بیان و زبان نویسندگان و شاعران مسیحی لبنان است.

خواندن کتاب پدر، پسر، روح القدس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون مذهب شیعه پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب پدر، پسر، روح القدس

«این مجموعه در برگیرندهٔ یادداشت‌هایی است که در طول سال‌های اخیر به‌تدریج گردآورده‌ام و بعضاً در مجلات یا سایت‌هایی منتشر ساخته‌ام و در اندیشه بودم تا به مرور تکمیل شود و پس از بازنگری و تجدید نظر کامل به صورت کتابی جامع انتشار یابد؛ اما تجربه نشان داده که اینگونه انتظارها به نتیجه مطلوبی نمی‌رسد و با اشتغالات و گرفتاری‌های تحصیلی و اجتماعی مجال مورد نظر فراهم نمی‌شود. از این رو کتاب حاضر را به عنوان ویرایش نخست این مجموعه تقدیم می‌کنم بدان امید که در ویرایش بعد به آن هدف نزدیک‌تر شوم.

اینک که این یادداشت‌ها به‌صورت یک مجموعه مستقل انتشار می‌یابد یادآوری یک نکته ضروری است:

زمانی که از عشق و شوق و دلبستگی نویسندگان و شاعران مسیحی به آل‌الله سخن می‌گوییم باید به یاد داشته باشیم که هر یک از ایشان در فرهنگ و فضای خاص خود پرورش یافته‌اند و نباید از آنان بیش از ادای احترام و اعتراف به حقیقت انتظاری داشت. باید این آثار را در همین حد و با همین کارکرد مطالعه کرد و از آن‌ها بهره برد. از جوینده و یابنده مسیحی که در مدح و ثنای امیرمؤمنان یا در سوگ و رثای سالار شهیدان اثری از خود به جای می‌گذارد نباید انتظار تغییر دین و آیین داشت یا توقع فهم و درک همه معارف الهی نمود و از رفتار و گفتار عادی او در چارچوب فرهنگ مسیحی‌اش تعجب کرد. چنین کسی از یک فرهنگ دیگر است با پیشینه‌ها و باورهای بسیار متفاوت و گاه کاملاً متناقض آمده است و همین تضاد و فاصله به آثارش چنین جذابیتی بخشیده است. هر چند نسبت تأثیرپذیری و شرایط روحی و معنوی افراد با هم تفاوت دارد اما به هرحال چنین افرادی معمولاً در تعلق به این فضای فرهنگی متفاوت مشترکند؛ پس نباید از تابلویی که به دیوار اتاق خود زده‌اند یا کتاب دیگری که منتشر کرده‌اند یا سخنان تازه‌ای که می‌گویند تعجب کرد. نام این مجموعه را با ایهام برگزیده‌ام. نخست اقانیم سه‌گانه الوهیت مسیحی به ذهن تبادر می‌کند که با موضوع کتاب تناسب دارد، اما مقصود من چیز دیگری بوده است. در احادیث و روایات ما ذکر شده است که: «ما قال فینا قائل بیت شعر إلا یؤید بروح القدس »؛ «کسی برای اهل‌بیت شعر نمی‌سراید جز آنکه به مدد الهی جبرئیل یاری شود ». شاعران مسیحی نیز اگر برای پدر امت امیرمؤمنان و فرزندش سالار شهیدان شعری سروده و قلمی زده‌اند بی‌تردید مورد عنایت روح‌القدس قرار گرفته‌اند.»

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۷/۰۲

کتاب صد و نود و سوم برنامه مطالعه از طرح کتابخانه همگانی ، از خواندن این کتاب بسیار لذت بردم ، پیشنهاد مطالعه برای دوستان عضو کتابخانه ، در مورد کتاب و مطالبش چند نکته ذکر می کنم : ۱-نویسنده محترم در مقدمه

- بیشتر
sadeghi
۱۳۹۷/۰۷/۰۶

«رشید سلیم الخوری،ادیب وشاعر نامدار: پیامبر سالها بر زبان شما مسلمان ها متولد میشود وهرروز در دلهایتان می میرد،اگر او در دلهایتان زنده میشد هریک ازشما محمدی کوچک بودید.ای مسلمانان ،دشمنان غربی شما تهمت هایی به دینتان می زنند که هیچ

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان