دانلود و خرید کتاب لوتر دیوید ویتفورد ترجمه محمد صفار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لوتر اثر دیوید ویتفورد

کتاب لوتر

معرفی کتاب لوتر

کتاب لوتر نوشتهٔ دیوید ویتفورد و ترجمهٔ محمد صفار است. انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی زندگی‌نامه و شرحی بر آرای «مارتین لوتر». این اثر کتابی از مجموعهٔ «راهنمای سرگشتگان» است.

درباره کتاب لوتر

دیوید ویتفورد در کتاب لوتر خواننده را با زندگی و زمانهٔ «مارتین لوتر» آشنا کرده است. نویسنده در این اثر شرحی از آرای این کشیش متجدد را بیان کرده است. مارتین لوتر (Martin Luther) زادهٔ ۱۰ نوامبر ۱۴۸۳ در آیسلبن آلمان، کشیش متجدد دوران رنسانس، مترجم انجیل به زبان آلمانی و یک اصلاح‌طلب مذهبی بود. او را به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌ها در تاریخ آیین مسیحیت و از پیشوایان نهضت اصلاحات پروتستانی به‌شمار می‌آورند. مارتین لوتر پایهٔ مذهب جدید را بر خواست و تقدیر الهی گذاشت و از طرفداران و مریدان خود خواست تا از هر واسطه یا تلاش برای دگرگون کردن سرنوشت خود دوری کنند. برای آشنایی بیشتر برای آرای لوتر این کتاب را بخوانید.

خواندن کتاب لوتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ زندگی‌نامه‌ها و کسانی که می‌خواهند با آرای سیاسی - الهیاتی مارتین لوتر آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب لوتر

«دهقانان امید داشتند با استفاده از کتاب مقدس به عنوان استاندارد و هنجار زندگی اجتماعی برنامهٔ خود را به اصلاحات ویتنبرگ و زوریخ پیوند دهند. خود متن مملو از ارجاعات جزئی به نصوص کاربردی متون مقدس بود. اصول دوازده‌گانه در واقع دوازده درخواست هستند. این درخواست‌ها نشان می‌دهد جنگ دهقان‌ها ماهیتی اقتصادی، سیاسی و مذهبی داشت. مرز بین درخواست‌های مذهبی و سیاسی یا اقتصادی در اصول دوازده‌گانه کاملاً مبهم است.

اول، آن‌ها خواستار برخورداری از حق انتخاب کشیشان خود بودند. به جای اینکه اسقف کشیش را تعیین کند، جامعه باید خود بتواند کشیش مدنظر خود را استخدام و اخراج کند. مطابقت گفتار و کردار کشیش با نص انجیل، استاندارد مورد استفاده برای ارزیابی او خواهد بود. بنابراین اولین تقاضا کاملاً مذهبی بود و وقایع والشات و مناطق دیگر را بازتاب می‌داد. دومین تقاضا هم مذهبی و هم اقتصادی بود. آن‌ها تصدیق کردند که عشر ماهیتی کاملاً الاهی دارد، اما معتقد بودند این عشرها به شکلی غیرعادلانه و برخلاف آنچه کتاب مقدس گفته مدیریت می‌شود. بنابراین می‌خواستند تا عشرهای کوچک‌تر (در مورد میوه و حیوانات) ملغا و عشر بزرگ‌تر غلات در سطح محلی مدیریت شود. تقاضای سوم عمل به شعار جان بال بود با اشاره به اینکه مسیح برای همهٔ انسان‌ها جان داد و بنابراین همهٔ انسان‌ها باید آزاد باشند. بیگاری و رعیتی، چه از طریق عوارض باشد یا تیول، باید حذف شود. خواستهٔ بعدی آزادی جمع‌آوری چوب از جنگل‌ها، ماهی از رودخانه‌ها و بازگرداندن زمین‌های اشتراکی بود. همهٔ این تقاضاها مورد حمایت کتاب مقدس بود. برای مثال، از آزادی ماهیگیری در روایت کتاب پیدایش حمایت شده است، زیرا در آنجا خداوند انسان‌ها و نه فقط عده‌ای را دعوت می‌کند تا مخلوقات را تحت سیطرهٔ خود بگیرند. همچنین خواستار کاهش دیون خود نسبت به اربابان فئودال شدند و می‌خواستند تا اربابان ضمن پرداخت دستمزد دهقانان، به موافقت‌نامه‌های خود با آن‌ها احترام بگذارند. تقاضای هشتم بر افزایش ناعادلانهٔ دیون، تیول و اجاره‌ها متمرکز بود. در اینجا، دهقانان نه تنها علیه مالیات‌های ناعادلانه واکنش نشان دادند، بلکه نسبت به کل سیستمی اعتراض کردند که تیول و اجاره‌های ثابتی از آن‌ها مطالبه می‌کرد فارغ از اینکه محصول آن سال خوب بوده یا خیر. در اصل نهم، شکایت کردند که قوانین جدید حاکم بر رفتار آن‌ها به صورت دلبخواهی اجرا می‌شود و در آینده مجازات‌های جزایی با جرم ارتکابی تناسب داشته باشد. اصول دهم و یازدهم صرفاً اقتصادی بودند، آن‌ها می‌خواستند اموال عمومی توسط جامعه اداره شود نه توسط اربابی که از این اختیار خود برای بازداری دهقانان از استفاده از زمین اشتراکی استفاده می‌کند و در آخر خواستار لغو مالیات بر ارث بودند. اصل آخر تقاضا نیست، بلکه اعلامیه‌ای است که می‌گوید اگر هر کدام از این اصول در تعارض با کتاب مقدس باشد، آن را پس می‌گیرند. این اصل با دقت در متن گنجانده شده بود به این معنی که آن‌ها می‌خواستند در مورد همهٔ گفتار و کردارشان با معیار کتاب مقدس قضاوت شود و (حتی تا سال ۱۵۲۵) تصویر سمبلیک ایستادگی لوتر در برابر امپراتور در ورمز را یادآوری می‌کردند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۹۲۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان