دانلود و خرید کتاب جلوه ها و جنبه های دموکراسی محسن قانع بصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جلوه ها و جنبه های دموکراسی اثر محسن قانع بصیری

کتاب جلوه ها و جنبه های دموکراسی

انتشارات:نشر قطره
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جلوه ها و جنبه های دموکراسی

کتاب الکترونیکی «جلوه ها و جنبه های دموکراسی» نوشتهٔ محسن قانع بصیری در نشر قطره چاپ شده است. این کتاب اثری تحلیلی است و به بررسی دموکراسی در سطوح مختلف جامعه می‌پردازد. 

درباره کتاب جلوه‌ها و جنبه‌های دموکراسی

کتاب جلوه‌ها و جنبه‌های دموکراسی به موضوع دموکراسی و تأثیرات آن بر جامعهٔ معاصر می‌پردازد. نویسنده در این اثر به بررسی مفهوم دموکراسی از دیدگاه‌های مختلف فلسفی، تاریخی و سیاسی می‌پردازد و نحوهٔ تطبیق این نظام با فرهنگ‌ها و جوامع متفاوت را تحلیل می‌کند. این کتاب علاوه‌بر اینکه تاریخچه و تئوری‌های دموکراسی را مورد بررسی قرار می‌دهد، به تأثیرات آن بر جوامع مدرن و چالش‌های پیش روی آن نیز می‌پردازد.

محسن قانع بصیری در این کتاب تلاش دارد تا با ارائهٔ تعریف‌های مختلف از دموکراسی و بررسی تاریخچهٔ آن، به خوانندگان نشان دهد که دموکراسی چگونه می‌تواند در قالب‌های متفاوتی بروز پیدا کند و چالش‌های آن در جوامع مختلف چه تأثیراتی به‌جای گذاشته است. این کتاب ابعاد مختلف دموکراسی از جمله حقوق بشر، حکومت قانون، مشارکت مدنی و نقد و بررسی نهادهای دموکراتیک را پوشش می‌دهد. 

کتاب جلوه‌ها و جنبه‌های دموکراسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان و پژوهشگران علوم سیاسی، تاریخ، فلسفه و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب جلوه‌ها و جنبه‌های دموکراسی

«هر جامعه‌ای دارای دو نیروی مهم برای مقابله با ضرورت‌هایی است که در وی پدید می‌آیند که عبارت‌اند از: نیروی دافع ضرورت‌ها و نیروی رافع ضرورت‌ها. بدین ترتیب سازمان‌های اجتماعی نیز به دو دستهٔ سازمان‌های دافع و رافع ضرورت‌ها تقسیم می‌شوند و میدان تحول در آن‌ها افولی و توسعه‌ای است. هرچه نیروهای سازمانی رافع ضرورت‌ها قدرتمندتر شوند، از ضرورت‌ها کاسته می‌شود و از ضرورت حضور قدرت سازمان‌های دفع ضرورت‌ها نیز کاسته می‌شود، به‌طوری‌که بر تنوع سازمان‌های رفع ضرورت‌ها می‌افزاید. درعین‌حال هرچه بر تعداد سازمان‌های دفع ضرورت‌ها افزوده شود، از قلمرو قدرت زایندگی فردی کاسته می‌شود و محیطی دیکتاتوری پدید می‌آید و برعکس، افزایش نهادهای رفع‌کنندهٔ ضرورت‌ها از قلمرو حضور نهادهای دفعی می‌کاهد و موجب ظهور دموکراسی می‌شود.

علاوه بر آن، موضوع مهم دیگر توجّه به قلمروهای حضور اجتماعی فرد در نهادهای چهارگانهٔ اجتماعی است. این نهادها عبارت‌اند از: کار، خانه، فراغت و معبر. از اثرات مهم توسعه و ظهور شرایط لازم برای دموکراسی را باید در تأثیری دانست که سازمان‌های کامل کار از طریق فراغت بر مناطق خانه و معبر می‌گذارند، بدین‌ترتیب می‌توان ناظر نوعی جریان تکامل و تحول در روابط فرهنگی جامعه بود.

غرض از سازمان‌های کاملِ کارْ آن گروه از سازمان‌هایی‌اند که دارای سه نهاد فعالِ زایش، تبدیل و مبادله‌اند. در این میان از همه مهم‌تر نیروی زایش است که خود موجب تحول در فرهنگ روابط انسانی در محیط کار می‌شود و نیروی تبدیل را از اسارت در جریان تکرار مدام رها می‌کند. برای آنکه بتوان نیروی زایش را در محیط کار فعال کرد، باید فرامین اجرایی در مقاطعی خاص به فرامین تبدیلی مبدّل شود. فرامین تبدیلی می‌تواند روابط قدرت و نیروهای کار را از رابطه‌ای یکسویه و تحکمی به رابطه‌ای دوسویه و اقناعی مبدّل کند و درنتیجه موجب افزایش حضور دانش در محیط کار شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۲۵۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان