دانلود و خرید کتاب نیچه روی جکسون ترجمه شاهین صولتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیچه اثر روی جکسون

کتاب نیچه

معرفی کتاب نیچه

کتاب نیچه؛ زندگی، فلسفه و آثار نوشتهٔ روی جکسون و ترجمهٔ شاهین صولتی و ویراستهٔ ناصر فتوگرافی است و انتشارات گوتنبرگ آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نیچه

نیچه شاید پرخواننده‌ترین فیلسوف در میان غیرفیلسوفان و مردم عادی سراسر دنیا ـ به‌ویژه در ایران ـ باشد. این اقبال بیشتر مرهون شیوه نوشتن اوست تا فلسفه او. همچنین انتخاب نام زرتشت به‌عنوان شخصیت اصلی داستان کتاب چنین گفت زرتشت ـ حتی بدون توجه به مضامین کتاب ـ نیچه را برای ایرانیان جذاب‌تر نموده است.

گفته می‌شود که توسط نیچه، فلسفه از انحصار فیلسوفان خارج گردید و برای عموم مطرح شد اما این به معنای آن نیست که فلسفه او ساده و روان باشد. سبک نوشتاری خاص وی، هرچند زیبا و دلنشین است، اما درک و تفسیر مقاصد او را دشوار می‌کند. آثار نیچه شاید به‌سادگی قابل فهم نباشد و کتاب‌هایی نظیر کتاب حاضر برای کمک به درک درونمایه‌های فلسفهٔ نیچه ـ به‌ویژه برای نوآموزان ـ مفید خواهد بود. در این کتاب، نویسنده با نگاهی بی‌طرفانه به تفسیر، شرح و نقد آثار نیچه پرداخته و زمینه‌های فلسفی در کنار زندگی شخصی او مورد بررسی قرار می‌گیرد تا خواننده با حال و هوا و وضعیت آن روزگار که زمینه‌ساز فلسفه و آثار نیچه است، آشنا شود.

با وجود اینکه به‌نظر می‌رسد نیچه نظام فلسفی منسجمی ارائه نمی‌کند و فلسفهٔ او تکه‌تکه و از هم گسیخته است وگاه در نوشته‌هایش نظرات قبلی خود را نقد و یا نقض می‌کند، با کمی دقت می‌توان رشتهٔ پیوسته‌ای از طرز تفکر و نگاه او به جهان را دریافت. مضامینی که با فلسفهٔ نیچه پیوند خورده‌اند از «مرگ خدا»، «ابرانسان» و «بازگشت ابدی» تا «اراده به قدرت» همگی پیوستگی و ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. در مورد «مرگ خدا» بحث بسیار و تفاسیر گوناگونی ارائه شده است، اما آنچه بیشتر در بین صاحب‌نظران پذیرفته شده این است که منظور نیچه از مرگ خدا، مرگ خدای مسیحیت افلاطونی یا خدای متافیزیک است. مرگ ارزش‌های کهنهٔ مسیحیت رسمی آن زمان که انسان را از پیشرفت و رسیدن به فرهنگ والا باز می‌دارد. با مرگ خدا، بشر به ارزیابی دوبارهٔ ارزش‌های خودپرداخته و با چیرگی برخود (اراده به قدرت) انسانی جدید، یک ابرانسان می‌سازد.

فصل‌های کتاب نیچه از این قرار است:

فصل ۱: کودکی و جوانی نیچه (۷۹-۱۸۴۴)

فصل ۲: میانسالی و مرگ نیچه (۱۹۰۰ ـ ۱۸۷۹)

فصل ۳: زایش تراژدی

فصل ۴: ارزیابی دوبارهٔ همهٔ ارزش‌ها

فصل ۵: اراده به قدرت

فصل ۶: زرتشت، ابرانسان و بازگشت ابدی

فصل ۷: دربارهٔ حقیقت و جهان بینی

فصل ۸: نیچه و دین

فصل ۹: نیچه و سیاست

فصل ۱۰: میراث نیچه

زمان نگاری وقایع مهم زندگی نیچه

زمان‌نگاری آثار مهم نیچه

خواندن کتاب نیچه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید دربارهٔ نیچه بیشتر بدانید این کتاب را بخوانید.

بخشی از کتاب نیچه

«فردریش ویلیهم نیچه در ۱۵ اکتبر ۱۸۴۴ در روکن که از توابع بخش بورگن لندکرایس در ساکسونی ـ آنهالت آلمان است، زاده شد. حتی امروز هم روکن روستای کوچکی با جمعیتی کمتر از ۲۰۰ نفر است. هنوز می‌توانید خانه‌ای که نیچه در آن متولد شد، خانهٔ کشیش روستا که اکنون تبدیل به موزه شده است، را ببینید. همچنین می‌توانید کلیسای قدیمی (یکی از قدیمی‌ترین‌ها در ساکسونی) که در آن نیچه غسل تعمید داده شد، مدرسهٔ روستایی و مقبرهٔ خانوادگی نیچه که آنجا در کنار خواهرش الیزابت و والدینش آرمیده را نیز مشاهده کنید. روکن با مزارع احاطه شده بود و نزدیک‌ترین شهر، لوتزن که خود شهر تجاری کوچکی محسوب می‌شد، پیاده، نیم ساعت با آن فاصله داشت.

تبار نیچه به قرن شانزدهم به نیای آلمانی باز می‌گردد که هیچ کدام از نیاکانش از طبقهٔ اشراف نبودند و تقریباً همگی پیشه‌ورانی مانند قصاب و نجار بودند. با این وجود، از میان آن‌ها کشیش نیز وجود داشت. در کلیسای پروتستان مقامی معادل اسقف داشت و پدر او، کارل لودویگ، کشیش روستا شد. مادر فردریش، فرانتزیسکا الر، دختر کشیش روستای مجاور بود. پنج سال و نیم اولِ عمر نیچه در اقامتگاه کشیش ناحیه سپری شد و حتی پس از آن نیز در محیطی مذهبی پرورش یافت. غریب است که فیلسوفی که نماد مخالفت با تعصبات دینی است در چنین خانوده‌ای رشد یافته است. در نتیجه، فلسفهٔ او طغیانی سنجیده علیه چنین پرورش سفت‌وسخت، آزاردهنده و مرسوم است. تا اینجا تمامیِ نشانه‌ها گواه این است که فردریش جوان، دوران کودکیِ شادی را پشت سر گذاشته و در نوشته‌هایش هرگز به هیچ عصیانی در برابر تربیت خود اشاره نمی‌کند. گویا نیچهٔ جوان بیش از هم‌سالان خود سفت‌وسخت و مبادی آداب‌ورسوم بوده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۴۹۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان