دانلود و خرید کتاب جاناتان مرغ دریایی ریچارد باخ ترجمه ایلناز شیرعلیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاناتان مرغ دریایی اثر ریچارد باخ

کتاب جاناتان مرغ دریایی

نویسنده:ریچارد باخ
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جاناتان مرغ دریایی

کتاب جاناتان مرغ دریایی نوشتۀ ریچارد باخ با ترجمۀ ایلناز شیرعلیان در انتشارات گوتنبرگ به چاپ رسیده است. «پرواز کن تا آرزو زنجیر را باور مکن» این همان جملۀ آشنا و الهام‌بخشی است که در این کتاب، جاناتان لیونیگستون به خوانندگان یاد می‌دهد. همان باور پرواز؛ اینکه اگر رؤیاهایمان را پی بگیریم می‌توانیم به اوج برسیم.

درباره کتاب جاناتان مرغ دریایی

کتاب جاناتان مرغ دریایی، داستان کسانی است که به دنبال رؤیاهایشان می‌روند و زندگی را با قوانین خود پیش می‌برند. این داستان در دهه‌های متوالی الهام‌بخش مردم بوده است. کتاب، داستان پرنده‌ای را روایت می‌کند که با مرغان دریایی دیگر تفاوت دارد. جاناتان پرنده‌ای معمولی نیست، برای او پرواز، خود زندگی است. این مرغ دریایی سرشار از امید است و می‌خواهد تندتر و بالاتر پرواز کند. در حالی که مرغان‌ دریایی دیگر، زندگی را فقط در خوردن و زنده‌ ماندن می‌بینند. آن‌ها حاضر نیستند فراتر از اصول سادۀ پرواز بروند. برای آن‌ها پرواز، تنها وسیلۀ یافتن غذا است؛ اما جاناتان لیونیگستون، یک پرندهٔ معمولی نیست. برای او، پرواز خودِ زندگی است. او برخلاف زندگی جامعهٔ مرغ‌ دریایی، در پی هدفی والاتر  است و می‌خواهد در آنچه هست بهترین باشد؛ اما هم‌نوعانش حاضر به پذیرش این تغییر نیستند و او را از جمع خود طرد می‌کنند.

 کتاب جاناتان مرغ دریایی، الهام‌بخش انسان‌هایی است که جامعه به‌دلیل تفاوت، حاضر به پذیرش آن‌ها نیست. کسانی که معنای تازه‌ای را در زندگی جست‌و‌جو می‌کنند و در مسیر تحقق هدف خود بدون ترس گام بر‌می‌دارند.

خواندن کتاب جاناتان مرغ دریایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ریچارد باخ

ریچارد باخ در ۱۹۳۶ در ایلینوی به دنیا آمد. او از نوادگان یوهان سباستین باخ، آهنگساز بزرگ و مشهور آلمانی، بود. او در ۱۹۵۵ وارد کالج لانگ بیچ استیت شد. «جاناتان باخ»، یکی از فرزندان این نویسنده، کتابی به نام «بر فراز ابرها» در مورد رابطه‌اش با پدری که هیچ‌وقت او را نشناخت، نوشته است. ریچارد باخ در هر حوزه‌ای که مربوط به خلبانی می‌شود، کار کرده است؛ مانند ساخت تصاویر متحرک در آسمان، نویسندگی و آموزگاری فنی هوانوردی؛ حتی مدتی نیز به‌عنوان راوی و همچنین خلبان نمایش‌های هوایی، در یک فیلم که بر اساس یکی از کتاب‌هایش ساخته شده بود، بازی کرد. این فیلم «هیچ چیز اتفاقی نیست» نام داشت. با وجود اینکه به هوانوردی علاقهٔ بسیاری داشت، همیشه دوست داشت بنویسد. یکی از معلم‌های ورزشش در دوران دبیرستانش به ریچارد باخ کمک کرد تا به توانایی‌های ذاتی‌اش پی ببرد. از ۱۹۵۹ او عقایدی در مورد یک پرنده داشت که علاقه دارد محدودیت‌های اطرافش را بشکند. منظور از این علاقه‌مندی، کتاب «جاناتان مرغ دریایی» بود که فیلم آن نیز ساخته شده است. در تمام کتاب‌های او تقریباً از هواپیما به‌عنوان یک وسیله برای رساندن پیام استفاده شده است. او مذهبی به نام «مذهب پرواز» را تأسیس کرده است که پیروانی هم داشته است.

از کتاب‌های او که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند، می‌توان به «جاناتان مرغ دریایی»، «پندار»، «یگانه»، «گریز از سرزمین امن»، «هدیهٔ پرواز» و «فراسوی ذهنم» اشاره کرد که در بیشتر آن‌ها نویسنده در مورد شناخت خود، انتخاب و اختیار و در نهایت حقیقت زندگی بحث می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان