دانلود و خرید کتاب کمان گیر پائولو کوئیلو ترجمه ایلناز شیرعلیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کمان گیر اثر پائولو کوئیلو

کتاب کمان گیر

معرفی کتاب کمان گیر

کتاب الکترونیکی «کمان گیر» نوشتهٔ پائولو کوئیلو با ترجمهٔ ایلناز شیرعلیان در انتشارات گوتنبرگ چاپ شده است.

درباره کتاب کمان گیر

در کتاب «کمان گیر» با تتسویا روبه‌رو می شویم، مردی که زمانی به‌خاطر تیر‌و‌کمانش مشهور بود اما حالا از مردم فاصله گرفته است. پسری قرار است مسیر او را ادامه دهد. این پسر سؤالات زیادی دارد. تتسویا در پاسخ به آن‌ها راه‌و‌رسم تیراندازی و اصول زندگی معنادار و هدفمند را بیان می‌کند. پیام داستان این است که بدون ارتباط بین اعمال و روحمان نمی‌توانیم به‌معنای واقعی کلمه زندگی کنیم. باید ریسک کنیم، شهامت را در خود پرورش دهیم و فراز‌و‌نشیب‌های غیر‌منتظره فراوانی که سرنوشت پیش پایمان می‌گذارد را بپذیریم. برای زندگی‌کردن به‌معنای حقیقی باید اعمال و روح ما با هم پیوند داشته باشند. کوئیلو با قیاس زندگی به تیراندازی با کمان، به‌دنبال بیان مفاهیمی اساسی و عمیق است.

کتاب کمان گیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به داستان‌های نمادین پیشنهاد می‌شود.

درباره پائولو کوئیلو

پائولو کوئلیو در سال ۱۹۴۷ به دنیا آمد. وی نویسندهٔ معاصر برزیلی است. رمان‌های او بین مردم در کشورهای مختلف دنیا پرطرفدار است. او از سال ۲۰۰۷ سفیر صلح سازمان ملل در موضوع فقر و گفتگوی بین‌فرهنگی است. بسیاری از آثار این نویسنده، داستان‌هایی هستند که با رویکردها و درون‌مایه‌های روانشناسانه طراحی و نوشته شده‌اند.

کوئیلو در اغلب کتاب‌هایش به موضوع عشق و ایمان می‌پردازد. رمان کیمیاگر، مشهورترین کتاب او و یکی از رمان‌های بسیار پرفروش دههٔ پایانی قرن بیستم در جهان است.

بخشی از آثار پائولو کوئیلو عبارت‌اند از:

تئاتر برای آموزش، بایگانی جهنم، خاطرات یک مغ، کیمیاگر، بریدا، عطیه برتر، والکیری‌ها (دیدار با فرشتگان)، مکتوب، کنار رود پیدرا نشستم و گریستم، کوه پنجم، نامه‌های عاشقانه یک پیامبر، مبارزان راه روشنایی (راهنمای جنگجوی نور)، ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، کلمات اساسی، شیطان و دوشیزه پریم، داستان‌هایی برای پدران، فرزندان و نوه‌ها، جن و گل‌های رز، سفرها، هستی (زندگی) و... .

بخشی از کتاب کمان گیر

«کمان‌گیری که لذت تیر و کمان را با دیگران شریک نشود، هرگز نقاط ضعف و قوت خود را نمی‌شناسد. بنابراین قبل از شروع، هم‌پیمانان خود را جستجو کنید، کسانی که به کار شما مشتاقند.

من نمی‌گویم «کمان‌گیران دیگر را جستجو کنید.» می‌گویم: کسانی با مهارت‌های دیگر پیدا کنید. زیرا راه کمان از هر راهی که با شور و شوق دنبال شود، جدا نیست.

هم‌پیمانان تو لزوما نباید انسان‌هایی خیره‌کننده باشند که با دیدن آنها همه بگویند: «بهتر از آنها کسی نیست.» آنها کسانی هستند که از اشتباه کردن نمی‌هراسند و اشتباه می‌کنند و این باعث می‌شود که خیلی اوقات کار آنها به رسمیت شناخته نشود.

با این‌حال آنها کسانی هستند که دنیا را دگرگون می‌کنند و بعد از اشتباهات بسیار، کاری را انجام می‌دهند که تغییری بزرگ در اجتماعشان ایجاد می‌کند. آنها نمی‌توانند یک‌جا بنشینند تا کارها خودبه‌خود سر و سامان بگیرد. به هر تصمیمی که می‌گیرند عمل می‌کنند و از خطرات زیاد این کار آگاهند.

زندگی با چنین مردمی برای کمان‌گیر مهم است. زیرا قبل از روبرو شدن با هدف، درست زمانی که کمانش را در راستای سینه‌اش بالا می‌آورد، باید به اندازهٔ کافی احساس آزادی کند، تا در صورت نیاز مسیرش را تغییر دهد.

دست‌هایش را که باز می‌کند تا زه را رها کند، به خود می‌گوید: «آن‌گاه که کمان را می‌کشیدم، در جاده‌ای طولانی سفر کرده‌ام؛ حال‌که تیر را رها می‌کنم می‌دانم که خطرهای لازم را کرده‌ام و سنگ تمام گذاشته‌ام.»

بهترین هم‌پیمانان کسانی هستند که مانند بقیه نمی‌اندیشند. به‌همین دلیل زمانی که در جستجوی معاشرت با کسی هستی که بتوانی شور و شوقت را برای کمان‌گیری با او در میان بگذاری، به شهودت اعتماد کن و به آن‌چه دیگران ممکن است بگویند اعتنایی نکن. مردم همیشه یکدیگر را با ذهنی محدود قضاوت می‌کنند و نظرات آنها اغلب مملو از پیش‌داوری و ترس است.

به کسانی ملحق شو که تجربه کسب می‌کنند، خطر می‌کنند، به زمین می‌خورند، آسیب می‌بینند و باز هم بیشتر خطر می‌کنند. از کسانی که می‌خواهند حرفشان را ثابت کنند، کسانی که اندیشه‌های مخالف خود را سرزنش می‌کنند، کسانی که هرگز قدمی برنمی‌دارند مگر آن‌که مطمئن باشند برای کارشان پاداش می‌گیرند و کسانی که ترجیح می‌دهند در شک و تردیدهایشان بمانند، دوری کن.

به کسانی ملحق شو که آزاده‌اند و از آسیب‌پذیر بودن نمی‌هراسند. آنها می‌دانند تنها زمانی پیشرفت می‌کنند که به آنچه همکارانشان انجام می‌دهند، بنگرند. نه در مقام قضاوت آنها، بلکه برای تحسین آنها برای تعهد و شجاعتشان.»

معرفی نویسنده
عکس پائولو کوئیلو
پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو در ۲۴ آگوست سال ۱۹۴۷ در شهر ریودوژانیرو متولد شد. او در خانواده‌ای رشد کرد که عقاید مذهبی مسیحی کاتولیک مادر و پدرش آنچنان سفت و سخت بود که پائولو حتی با نفس کشیدن در هوای خانه هم می‌توانست فشار این عقاید را بر خود احساس کند.

کتاب گورستان
نیل گیمن
آخرین کلکسیون
جین مکین
دزد سایه ها
مارک لوی
برنامه توانبخشی و ترمیم سلامت ستون فقرات
ساموئل گرینبرگ
خوب‌های بد، بدهای خوب ۲
سومان چینانی
شاهزاده شیر و راز گل سرخ
دنا جوناپلی
اول من بعد ما
کریستین آریلو
مانیفست قهرمان هر روزه
رابین شارما
کوه پنجم
پائولو کوئیلو
پسری که پدرخوانده‌اش مرگ بود و چند داستان دیگر
برادران گریم
زندگی این پسر
توبیاس ولف
شکونتلا
کالی داسه
کنار رود پیدرا نشستم و گریستم
پائولو کوئیلو
سرت را از زندگی ام بکش بیرون
الکساندرا راینوارث
هزار قدم در دل شب
تریسی چی
نامه هایی به شاعر جوان
راینر ماریا ریلکه
مکتوب
پائولو کوئیلو
اولین پادشاه روشنایی؛ جلد هشتم
مرجان صالحی
ایکیگای؛ دلخوشی های کوچک زندگی
محدثه احمدی
واژه نامه حزن های ناشناخته
جان کونیگ
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بانو
زونا گیل
یک روز انتظار
ارنست همینگوی
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بچه مردم
جلال آل احمد
شهر آی قصه ـ قسمت اول: دایناماینا
پوریا عالمی
تهمت
آنتوان چخوف
زن زیادی
جلال آل احمد
بچه مردم
جلال آل احمد
گربه‌ی چکمه پوش
ریحانه ظهیری
فارسی شکر است
محمدعلی جمالزاده
می شکنم در شکن زلف یار
حسین سروقامت
سه پرسش
لئو تولستوی
آینه
محمود دولت‌آبادی
گربه‌ی لوبیا پز
اسماعیل پورکاظم
سه پرسش
لئو تولستوی
مغزنوشته‌های یک نوزاد
مهرداد صدقی
گلدسته‌ها و فلک
جلال آل احمد
آخرین برگ
او هنری

نظرات کاربران

groad
۱۴۰۱/۰۶/۰۶

کتاب درمورد استادیه که به یک نفر کمانگیری یاد میده اما فکر نکنید آموزش کمانگیریه. یه جورایی انگار کمانگیری به استعاره است از دنبال هدف رفتن💗 من با دید استعاری میخونمش و هدفم به ذهنم میاد واقعا از کتاب لذت بردم

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۵۱۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان