دانلود و خرید کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول ترجمه رضا اسکندری آذر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۹۸۴ اثر جورج اورول

کتاب ۱۹۸۴

معرفی کتاب ۱۹۸۴

کتاب ۱۹۸۴ نوشتۀ جورج اورول با ترجمۀ رضا اسکندری آذر در انتشارات گوتنبرگ به چاپ رسیده است. این رمان نسخۀ کمیک استریپ یا داستان مصور از رمان معروف و پادآرمانشهری ۱۹۸۴ است که وضعیت و موقعیت زندگی انسان‌ها در یک حکومت تمامیت‌خواه را روایت می‌کند. این حکمومت برای کنترل شهروندان دست به هر کاری می‌زند، حتی بازنویسی تاریخ.

درباره کتاب ۱۹۸۴

۱۹۸۴ رمانی پادآرمانشهری و معروف از جورج اورول، روایت‌گر حکومت تمامیت‌خواهی است که با شعار برابری همگان روی کار می‌آید و برای تحقق این شعار و آرمان از هیچ کاری ابایی ندارد، شهروندان همه در کنترل کامل این حکومت هستند و تاریخش هم وارونه بازنویسی می‌شود. اگر چه این حکومت شعار برابری و برادری سرمی‌دهد، آنچه در واقعیت جریان دارد جامعه‌ای است سرشار از اختلاف طبقاتی و حکومتی کنترل‌گر که بر همۀ رفتار و حرکات و سخنان مردم نظارت دارد.

وینستون اسمیت، شخصیت اصلی این کتاب است. او در وزارت حقیقت کار می‌‌کند و وظیفه‌‌اش ثبت وقایع تاریخی بر اساس نظرات حزب است. وینستون مجبور است از قوانین حزب اطاعت کند و برای برآورده کردن دستورهای حزب تاریخ را بازنویسی می‌کند؛ اما رفته‌رفته با شغلش دچار مشکل شده و از ثبت دروغ‌‌های حزب خسته می‌‌شود و به جایی می‌رسد که از خود حزب نیز که یکی از اعضایش است متنفر می‌شود؛ چراکه می‌بیند در هر لحظه برادر بزرگ مواظبش است!

نسخۀ ۱۹۸۴ انتشارات گوتنبرگ در قالب کمیک استریپ به چاپ رسیده است که ما آن را با عنوان داستان مصور می‌شناسیم. در این نوع داستان، ماجرایی به‌شکل مجموعه‌ای از نقاشی‌های دنباله‌دار روایت می‌شود. نقاشی‌های کتاب ۱۹۸۴ را فیدو نستی، تصویرگر، کاریکاتوریست و طراح کمیک استریپ برزیلی کشیده است. این تصویرسازی‌ها به مجسم کردن زمانه و وضعیت جامعه که اورول در داستانش روایت کرده است کمک می‌کنند و همین موضوع، تأثیرگذاری آن را بیشتر کرده است.

کتاب ۱۹۸۴ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران داستان‌های پادآرمانشهری و سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جورج اورول

اریک آرتور بلیر با نام مستعار جورج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در مونتاهاری هند به دنیا آمد. پس از تولد یک‌سالگی‌اش، مادرش او را به‌همراه خواهرش به انگلستان برد. پدر اورول به‌دلیل شغلی که داشت تا زمان بازنشستگی در هند ماند. جورج هم او را تا آن زمان ندید. دوران کودکی جورج اورول، دوران خوبی نبود؛ زیرا او به‌‌طور مکرر درگیر بیماری‌‌های ویروسی و حتی عفونت ریه بود. به هر حال او از همان سنین کودکی به نوشتن علاقه نشان داد و گفته شده است که اولین شعرش را در ۴سالگی سرود.

جورج اورول به‌دلیل استعداد و پشتکاری که در طول تحصیل نشان داد، از دانشگاه‌‌های برجسته‌‌ای دعوت‌‌نامه دریافت کرد. با این حال پس از اتمام دوران تحصیلی در دانشگاه، به‌دلیل تنگدستی خانواده مجبور شد به نیروی پلیس بپیوندد. پس از مدتی کار کردن برای پلیس برمه، به انگلستان بازگشت و فعالیت نویسندگی خود را آغاز کرد. دغدغۀ او برای نوشتن، زندگی مردم فرودست و قشر کارگر مانند خودش بود.

در دسامبر ۱۹۳۶، به اسپانیا رفت و به گروهی که علیه ژنرال فرانکو می‌‌جنگیدند، ملحق شد. از جراحات دوران جنگ نتوانست رهایی یابد و تا آخر عمر درگیر ناراحتی‌‌های این دوران بود. سرانجام در ۱۹۵۰ در حالی‌‌ که ۴۶ سال داشت، در بیمارستانی در لندن درگذشت. دو اثر برجستۀ اورول با نام‌‌های «قلعۀ حیوانات» و «1984» شهرتی جهانی برای او درست کردند به‌‌طوری که این آثار پس از گذشت نزدیک به ۸ دهه، همچنان ترجمه و تجدید چاپ می‌‌شوند.

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۲۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان