دانلود و خرید کتاب دوستدار آنچه هست بایرون کیتی ترجمه هما رامشگ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوستدار آنچه هست اثر بایرون کیتی

کتاب دوستدار آنچه هست

معرفی کتاب دوستدار آنچه هست

کتاب دوستدار آنچه هست؛ طرح چهار سوال موثر نوشتهٔ بایرون کیتی و استیون میچل و ترجمهٔ هما رامشگ است و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب دوستدار آنچه هست

آیا آگاهانه و آرام سفر ذهن را نظاره‌کردن ارمغانی به بار خواهد آورد؟ آیا با ایجاد تغییرات جزئی در تفکر خویش می‌توان دنیا را تغییر داد؟

موضوع کتاب دوستدار آنچه هست گفت‌وگو دربارهٔ چگونگی جست‌وجوی واقعیت داستان‌های ذهنی است.

«فرایند پرسش» یا «کار» تمرین پرسش و پاسخ درمورد افکار فردی است و معرفی مسیر و تجربه‌ای است که می‌تواند فرد را در مشاهدهٔ افکار یا بخشی از افکارش یاری دهد. دقت به افکار خود می‌تواند دنیای جدیدی را نمایان سازد. شروع این روند، زمانی است که فرد خواهانِ بررسی، وارسی و پرسش از خود باشد. تمایل به شناخت بهتر رویدادهای زندگی و واقعیت آن رویدادها می‌تواند به خودشکوفایی منجر شود.

پرسش درمورد برخی باورها شجاعت و صبوری شگفت‌انگیزی را می‌طلبد. بر داستان‌هایی که به‌کرّات به ذهنتان می‌رسد، دقت کنید. آیا برای این داستان‌ها پیوسته مبنایی در واقعیت می‌یابید؟ داستان‌هایی که زاییدهٔ افکار است و واقعیت آن‌ها را جست‌وجو نکرده‌اید.

زمانی که برخی افکار یا باورهایی به پرسش گرفته می‌شوند، آنگاه تأثیر مطلب بر شخص تغییر یافته و از مرکزیت آن بر ذهن کاسته می‌شود. فرد فضای گسترده‌تری پیش روی خود احساس می‌کند. فکری که به ذهن خطور می‌کند، به‌تنهایی عاری از هرگونه بار مثبت یا منفی است و فقط یک فکر است، مگر اینکه واقعیت آن تفکر مورد باور صرف قرار گیرد. دلبستگی به فکری که در ذهن ظاهر می‌شود، می‌تواند به معنای باور به حقیقی‌بودن آن فکر باشد، آن هم بدون آنکه پرس‌وجویی صورت گرفته باشد. افراد اغلب برای سال‌ها به یک باور فکری متصل می‌شوند؛ باوری که ممکن است سدی در راه مسرت زندگی باشد.

بیان این مطلب که از درون و از خودمان شروع کنیم، به این معنا نیست که دنیای بیرون از وجود خود را زیر سؤال نبریم.

تجربهٔ زندگی انسانی از جذابیت و شکوه بی‌نظیری برخوردار است. طبیعی است که نمی‌توان برای درد و رنج و اتفاقات هولناکی که رخ می‌دهد سپاسگزار بود؛ آنچه برای آن سپاسگزاریم اغلب آموختن انعطاف‌پذیری و سازگاری در گسترهٔ رنج هستی است.

این کتاب، تمرین «فرایند پرسش» یا «پرسش‌گری از خود» را به‌عنوان تمرینی ساده برای مقابله با تنش‌های فراوان زندگی معرفی می‌کند؛ تنش‌هایی که ناشی از افکار وارسی‌نشده پدید می‌آید و گاه این تنش‌ها در تمام زندگی ماندگار شده و اثراتی مخرب بر جسم و روان فرد بر جا می‌گذارند. در بخش‌های مختلف کتاب، از طریق نقل داستان‌ها و حکایات که در جلسات و نشست‌ها مطرح شده، ایده‌های کلیدی مختلفی به بحث گذاشته می‌شود.

انجام تمرین پرسش و فرایند آن، درک و تسلط به ذهنیات را میسر می‌سازد و این خود می‌تواند به‌عنوان ابزاری به کار گرفته شود؛ ابزاری برای غلبه بر تنش‌های ناشی از افکار پریشان، افکاری که بررسی نشده و واقعیت آن‌ها به اثبات نرسیده است.

چگونه می‌توان بر وضعیتی غلبه کرد که خارج از کنترل است؟

با نگارش درمورد افکار و موضوع آزاردهنده و وارسی آن افکار، دریچه‌ای تازه بر ذهنیات گشوده خواهد شد. وارسی افکار با پرسیدن چهار سؤال ساده درمورد ذهنیات مربوطه، امکان تجزیه‌وتحلیل افکار را فراهم می‌نماید. همچنین هرچه پاسخ‌های ارائه‌شده موشکافانه‌تر و عاری از تعصب باشد، حاصل کار برایتان مطلوب‌تر خواهد بود.

سؤالات به این شرح هستند.

۱. آیا این موضوع حقیقت دارد؟

۲. آیا مطلقاً بر این باورید که واقعیت دارد؟

۳. وقتی به این موضوع فکر می‌کنید، چه احساسی دارید و چه واکنشی نشان می‌دهید؟

۴. اگر این فکر در ذهنتان نمی‌بود، چه‌کسی می‌بودید؟

خواندن کتاب دوستدار آنچه هست را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نویسندگان

بایرون کیتی سال‌هاست انجام «فرایند پرسش» یا «کار» را به هزاران نفر در کشورهای مختلف معرفی کرده و تمرین آن را آموزش داده است. علاوه بر برگزاری نشست‌های عمومی کیتی تمرین «کار» را به محیط‌های دانشگاه‌ها، مدارس، کلیسا، زندان و بیمارستان معرفی کرده است. کتاب «من به عشق تو نیاز دارم آیا حقیقت دارد؟» از دیگر آثار او است.

استیون میچل مترجم، محقق و ادیبی بنام است. علاوه بر تألیفات مشترک چندی با همسرش بایرون کیتی، توانمندانه طیف وسیعی از آثار کلاسیک ادبی جهان را برای خوانندگان انگلیسی زبان زنده کرده است. از جمله آثار او کتاب‌های پرفروش «تائو ته چینگ»، «حماسه گیلگمش» و «باگاوادگیتا» است.

بخشی از کتاب دوستدار آنچه هست

«زمانی که یک فکر با واقعیت، آنچه هست، به مباحثه برمی‌خیزد، ما رنج می‌بریم. زمانی که ذهن کاملاً پاک است و درون انسان پاک می‌شود، آنچه واقعیت است درست همان چیزی است که ما می‌خواهیم. اگر بخواهید که واقعیت با آنچه که هست متفاوت باشد، آن‌وقت شاید حتی علاقه‌مند شوید و تلاش کنید تا به گربه‌ای پارس‌کردن بیاموزید. شما می‌توانید به‌کرّات تلاش کنید اما بالاخره گربه نگاهش را به شما می‌دوزد و در عوض «میو» خواهد کرد. ناامیدی حاصل تفکری است که در جست‌وجوی این است که واقعیت از آنچه که هست، متفاوت باشد. این تفکر است که ناامیدی می‌آفریند. شما می‌توانید انتخاب کنید که بقیهٔ عمر خود را به آموزش پارس‌کردن به گربه اختصاص دهید.

بهعلی‌رغم آنچه گفته شد، چنانچه توجه کافی داشته باشیدکنید متوجه می‌شوید که روزانه ده‌ها فکر مشابه این طرز فکر بر ذهن شما حاکم است.

«مردم باید مهربان‌تر باشند. همسایه‌های من باید بهتر از چمن‌هایشان نگه‌داری کنند. صف انتظار در مغازهٔ خواربارفروشی باید سریع‌تر حرکت کند. شوهرم با من باید موافقت کند و هم‌نظر من باشد. من باید لاغرتر باشم یا زیباتر و موفق‌تر باشم.» این افکار نشان‌دهندهٔ آن است که می‌خواهیم واقعیت، چیزی غیر از آن باشد که هست. همچنین به معنای آن است که به‌دنبال مجادله و مباحثه با واقعیت هستیم. به مجادله با واقعیت برخاسته‌ایم. مجادله در برابر آنچه در واقعیت می‌گذرد و موجودیت دارد؛ به‌عبارت‌دیگر، می‌خواهیم کهکه این دو، واقعیت و آنچه هست، باهم متفاوت باشند. اگر فکر می‌کنید این وضعیت احساس افسردگی به شما می‌دهد، حق دارید.

تمام فشارهای زندگی ما زاییدهٔ مباحثه‌ای بین ماست و آنچه در واقعیت می‌گذرد.

به نظر من می‌توان با باد هم رابطهٔ دوستانه برقرار کرد.

«بارستو» شهری کویری است؛ جایی که اکثر اوقات هوا طوفانی است، بادهای شدید می‌وزد و اغلب همگان از آن متنفر بودند. حتی برخی خود و خانواده‌شان را به شهرهای دیگر منتقل کردند؛ زیرا نمی‌توانستند باد تند و وزش آن را تحمل کنند. علت دوستی من با باد این بود که متوجه شدم انتخاب دیگری ندارم. دریافتم که مخالفت با واقعیت، واقعیت هوای این منطقه، ذهنیت سالمی نمی‌تواند باشد.»

آموزش تصویری نرم افزار ایدریسی سلوا
صالح آرخی
دختر خان
دیانا ناصری (مهتاب)
سرزمین جاوید؛ جلد دوم
رومن گیرشمن
سرزمین جاوید؛ جلد چهارم
رومن گیرشمن
شاه جنگ ایرانیان در چالدران
اشتن متز
سرزمین جاوید؛ جلد سوم
رومن گیرشمن
آملیا
محمد قدم‌پور مقدم
ذهن درگیر مناقشه
چارلز برنر
موعود غدیر
سیدمجتبی حسینی
بررسی تطبیقی جریان های کلامی تفسیری
حسن صادقی
ای عشق
احمد احمدی (سالک)
نوبت من است؟
نورم فیوتی
کلاس قصه‌ خوانی خانم بروکس (من اصلا کتاب دوست ندارم!)
باربارا باتنر
شفاعت
سید علی نجفی
آشنایی با قرآن جلد 3
مرتضی مطهری
نقش ترکیبی مفعول در زبان عربی
احمد المتوکل
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

حجم

۴۲۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
تومان