دانلود و خرید کتاب تمرین‌هایی برای پرورش ذهن‌آگاهی تامس رابرتز ترجمه غزال گلشنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمرین‌هایی برای پرورش ذهن‌آگاهی اثر تامس رابرتز

کتاب تمرین‌هایی برای پرورش ذهن‌آگاهی

معرفی کتاب تمرین‌هایی برای پرورش ذهن‌آگاهی

تمرین‌هایی برای پرورش ذهن‌آگاهی نوشته توماس رابرتز، راهنمایی عملی برای غلبه بر ترس و به کارگیری شفقت است.

ذهن‌آگاهی یک روش «بودن» است. ذهن‌آگاه بودن به معنی پاسخ دادن به‌جای واکنش نشان دادن در مقابل جریان مستمر وقایع و تجارب زندگی، همراه با صبر، گشودگی و شفقت است.

متاسفانه بسیاری از ما با این باور شرطی شده‌ایم که باید از خودمان در مقابل زندگی و تجربیاتش، از جایگاه ترس، محافظت کنیم. این ترس، شما را سخت و انعطاف‌ناپذیر می‌کند و می‌تواند بر رفتاری که با خود و زندگی‌تان دارید، تأثیر بگذارد و سرانجام رنج زیادی را برایتان ایجاد نماید. رنج در آنچه رخ می‌دهد وجود ندارد، بلکه در مقاومت و مبارزه با آنچه اتفاق افتاده، نهفته است. ولی اگر ذات حقیقی آنچه تجربه می‌کنید کاملاً با آنچه تصور می‌کنید و به آن واکنش نشان می‌دهید متفاوت باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ و اگر یاد بگیرید که جریان تجربیات زندگی‌تان را بدون قضاوت،‌ تعصب و پریشانی، صرفا مشاهده کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

 درباره کتاب تمرین‌هایی برای پرورش ذهن‌آگاهی

کتابی که در پیش رو دارید، کتابی است عملی و کاربردی و به زبانی ساده که هم برای افرادی که خواهان تحول و تعالی در زندگی‌شان هستند قابل استفاده است و هم برای دانش‌آموختگان و اساتید رشته روان‌شناسی و مشاوره و درمانگران علاقه‌مند به موضوع ذهن‌آگاهی؛ چرا که کاربست موثر ذهن‌آگاهی و شیوه‌های مرتبط با آن در اتاق درمان، به واقع مستلزم درک عمیق آن و انجام تمرین‌های ذهن‌آگاهی توسط خود درمانگر است و به بیانی درمانگر این راه، خود می‌باید آن را زندگی کرده باشد.

سفرتان در این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا جنبه‌های زیادی از تجارب‌تان، من‌جمله چگونگی ایجاد رنج را برای خودتان، کشف کنید. این کتاب شما را به سفری می‌برد که دو بخش دارد. اولین بخش (که نمی‌توانید از آن شانه خالی کنید!) پیرامون پرورش ذهن‌آگاهی در زندگی‌تان است که برای آن باید ابتدا با روش‌هایی که باعث شده زندگی بدون ذهن‌آگاهی را ایجاد و حفظ کنید آشنا شوید و اینکه چگونه ترس و راهبردهای شما برای کار کردن با ترس، زیربنای رنج شما هستند. بدانید که شما در این مورد تنها نیستید، روی آوردن به راهبردهای محافظت از خود، واکنش‌های هیجانی و ترفندهای رفتاری جزئی از طبیعت انسان هستند.

اصطلاحات و تمرین‌های کتاب بدیع و خلاقانه هستند که این ویژگی، کتاب را از سایر کتاب‌ها در این زمینه متمایز می‌نماید. یکی‌دیگر از ویژگی‌های ارزنده کتاب، جامع بودن تمرین‌ها و بسط دامنه آن از مسائل شخصی تا عملی نمودن آنها در روابط روزمره است.

همچنین کتاب دارای مثال‌هایی داستان‌گونه از مراجعان است که به درمان آنها به این شیوه پرداخته شده است و به این طریق درک و یادگیری مفاهیم و تکنیک‌ها را آسان‌تر و عمیق‌تر می‌نماید.

 خواندن کتاب تمرین‌هایی برای پرورش ذهن‌آگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانش‌آموختگان و اساتید رشته روان‌شناسی و مشاوره و درمانگران علاقه‌مند به موضوع ذهن‌آگاهی.

 بخشی از کتاب تمرین‌هایی برای پرورش ذهن‌آگاهی

قبل از اینکه جلوتر بروید، فقط بپذیرید که ترس، از تلاش‌های شما برای ایجاد حضوری گسترده و هشیارانه جلوگیری می‌کند. برخی ترس‌ها، اجتناب‌ناپذیر و بسیار قدرتمندند و آن‌چنان جزئی طبیعی از تجارب زندگی روزمره شما شده‌اند که مثل نفس کشیدن، بدون آگاهی و هشیاری از آنها درگیرشان هستید. اگر متوجه نباشید که چگونه ترس‌هایتان به عدم ذهن‌آگاهی منجر می‌شوند، سعی خواهید کرد ریشه رنج‌تان را در وقایع، دیگران و گذشته یا آینده‌تان جستجو کنید و این موضوع می‌تواند به سرزنش مداوم، جبران، کنترل، اعمال نفوذ یا اجتناب کردن منجر شود. برای پرورش پاسخ‌های هشیارانه باید بتوانید ترس و هر آنچه با زندگی هشیارانه سیستم عصبی پاراسمپاتیک مسئول استراحت و سلامتی کل بدن است. فعال کردن این سیستم به شما اجازه می‌دهد تا آرام بگیرید، استراحت کنید و به خواب بروید. اگر فعالیت زیاد سیستم عصبی سمپاتیک از عملکرد سیستم عصبی پاراسمپاتیک در تعدیل واکنش ستیز و گریز جلوگیری کند، علائم جسمانی بسیاری پدیدار می‌شوند مانند اختلال خواب، اختلال گوارش، سندرم روده تحریک‌پذیر۲۵، اضطراب یا حملات هراس۲۶، خلق افسرده، تحریک‌پذیری، سردرد، مشکلات تنفسی و دیگر علائم... در زیر بعضی از مهم‌ترین عملکردهای سیستم عصبی پاراسمپاتیک را مشاهده می‌کنید:

ضربان قلب و فشار خون را کاهش می‌دهد.

تنفس را آهسته می‌نماید.

چشم‌ها و دهان را مرطوب می‌کند.

عمل گوارش را فعال می‌کند و به بدن اجازه ذخیره انرژی می دهد.

مردمک چشم را تنگ می‌کند.

عملکرد سیستم دفع و جذب را مجددا راه‌اندازی می‌کند.

پاسخ‌های شفادهی بدن را بیدار می‌کند.



نظرات کاربران

ثریا
۱۴۰۱/۰۸/۲۰

این کتاب کمک زیادی به من کرد تا زندگی رو اونطور که هست ببینم و درک کنم ازش لذت ببرم.بدون بزرگنمایی میگم،به نظر من واقعا کتاب عالی هستش.حتما بخونید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
نبود ذهن‌آگاهی، بودن در حالتی رویاگونه است که شما را از تجربه ارزشمند زندگی و دستیابی به عمق حقیقت وجودتان دور می‌کند
سید مهدی موسوی
آبراهام مازلو (۱۹۶۶)، روان‌شناس پیش‌کسوت می‌گوید: «اگر در جعبه ابزار خود فقط یک چکش داشته باشید با همه چیز به‌عنوان میخ برخورد خواهید کرد».
سید مهدی موسوی
توماس مرتون، نویسنده کتاب «بذرهای جدید تعمق» می‌نویسد: «باید مراقب بود که از تعمق و مراقبه به‌عنوان راه فراری از تعارض‌ها و دیگر مشکلات زندگی استفاده نکنیم»
سید مهدی موسوی
ترس، علت اصلی زندگی بدون ذهن‌آگاهی است. هنگامی‌که روش زندگی‌تان توسط واکنش‌های مبتنی بر ترس تعریف می‌شود، شما از جریان واقعی تجارب‌تان، دیگران و از افکار و احساسات خودتان جدا می‌شوید.
بیتا
شفاف‌بینی به معنای درک کردن،‌ تحلیل کردن، یا قضاوت آنچه رخ می‌دهد نیست. صرفاً به معنای مشاهده آنچه هست و آگاه بودن از تازگی هر لحظه و هر تجربه است. مشخصه دیگر شفاف‌بینی، حس کنجکاوی و شگفتی است که احساس سبکی را در زندگی‌تان به دنبال دارد.
بیتا
از آنجا که رابطه با اشخاص دشوار معمولاً سرشار از تنش است، یادگیری رفتار با این اشخاص حتی اگر آنها تغییر نکنند، بسیار مفید است.
سکوت
شفاف‌بینی، در ضمن به‌عنوان «ذهن مبتدی» نیز نامیده شده است. ذهنی که خالی از فرض‌ها، قضاوت‌ها و پیش‌پنداشت‌هاست و به شما امکان می‌دهد تا چیزها را آن‌گونه که هستند مشاهده و کشف کنید. ذهن مبتدی شبیه به ذهن یک بچه کوچک سرشار از شگفتی و کنجکاوی است، از قبل شکل نگرفته و همواره کنجکاو و بازیگوش است.
عمیق و بی انتها
وقتی فعالیت واکنشی ذهن، خاموش می‌شود، فرصتی است برای رها کردن برداشت‌ها،‌ عقاید و طرح‌های از پیش شکل‌گرفته و آغاز مشاهده زیبایی زندگی و محیط اطراف‌تان که مدام در جریان است. با مشاهده خودتان،‌ زندگی‌تان و جهان اطراف‌تان همراه با صبر، گشودگی و شفقت قادر خواهید بود تشخیص دهید که چطور عدم ذهن‌آگاهی مسبب رنج شما می‌شود.
بیتا
اگر بدون یادگیری حضور هشیارانه و آگاهی از واکنش‌های غیرهشیارانه، سعی در ساختن یک زندگی هشیارانه داشته باشید، مانند این است که در مناطق گرمسیر بخواهید آدم‌برفی بسازید. حتی اگر برف را به آنجا ببرید، بعضی شرایط، ساختن آدم‌برفی را غیرممکن خواهد ساخت.
بیتا

حجم

۲۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۱۱۷,۰۰۰
تومان