دانلود و خرید کتاب کتاب تعدیل کارکنان دانشکده کسب و کار هاروارد ترجمه شیرین ناظرزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کتاب تعدیل کارکنان

کتاب کتاب تعدیل کارکنان؛ برنامه‌‎ریزی تعدیل، اجرای موفق، بازسازی سازمان از دانشکده کسب و کار هاروارد با ترجمهٔ شیرین ناظرزاده و مجید کرمی است و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تعدیل کارکنان

احتمالا شما هم واژه تعدیل را در محیط کار و یا اخبار شنیده‌اید و با آن آشنا هستید، اما منظور از آن چیست؟ چه کسی در مورد تعدیل تصمیم می‌گیرد؟ چه زمان اتفاق می‌افتد؟ و در کدام حرفه و صنعت؟ دست آخر آنکه، تعدیل کارکنان تا چه اندازه به سازمان‌ها در دستیابی به اهدافشان کمک می‌کند؟ این‌ها همه سوالاتی هستند که کتاب تعدیل کارکنان به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

همانند بسیاری از مدیران، ممکن است فکر تعدیل کارمندان، شما را نیز به وحشت بیاندازد و البته حق هم دارید. این موضوع می‌تواند یکی از دشوارترین و ناراحت‌کننده‌ترین وظایف در حیات حرفه‌ای هر مدیر و پیشینه هر شرکتی باشد. تحریک احساسات افراد، پیامدهای جدی پس از آن و سایر نگرانی‌های مرتبط با برکناری شغلی، می‌تواند چنان پیچیده باشد که موجب شود بسیاری از مدیران در این زمینه ضعیف عمل کنند و یا به‌طورکلی از انجام این کار سر باز زنند.

متاسفانه باید پذیرفت که برکناری شغلی، به‌ویژه در شرایط ناپایدار اقتصادی، واقعیتی جدایی‌ناپذیر از حیات سازمان است و مدیرانی که از شناخت و یادگیری شیوه‌های صحیح این امر، سرباز می‌زنند ممکن است در این شرایط عملکرد مناسبی نداشته باشند. باید توجه داشت که برخورد ضعیف با موضوع برکناری بسیار هزینه‌بر است؛ زیرا می‌تواند بر اعتبار و عزت‌نفس حرفه‌ای شما آثار جبران‌ناپذیری وارد نماید، شهرت شرکت‌تان را به خطر اندازد، و جذب و به‌کارگیری نیروهای مستعد را در آینده دشوارتر سازد. همچنین احتمال طرح شکایت قانونی وجود دارد که این موضوع خود به اعتماد و روحیه کل مجموعه و سازمان صدمه وارد می‌سازد و موجب می‌شود کارکنان مستعد و کارآمدی که پیشنهادهای شغلی دیگری دارند، سازمان را ترک نمایند.

با توجه به تمام این هزینه‌ها، ضروری است خود را برای عملکرد مناسب در هنگام برکناری احتمالی نیروی کار در شرکتتان آماده سازید. هرچه شما در مورد تعدیل کارکنان بیشتر بدانید، آمادگی بیشتری خواهید داشت. هدف از نگارش این کتاب، کمک به شما در این زمینه است. در این کتاب با دانش و ابزارهای لازم برای مقابله با دشوارترین جنبه‌های برکناری، از جمله نحوه بیان دلایل برکناری، تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کسی باید برکنار شود، اعلام خبر برکناری به کارمندان و حفظ بهره‌وری تیم پس از برکناری، آشنا خواهید شد.

برکناری افراد از شغل خود هیچ‌گاه آسان نیست، اما با یادگیری چگونگی عملکرد مؤثر در هنگام برکناری، به شرکتتان کمک خواهید کرد تا به اهداف خود پس از برکناری دست یابد.

خواندن کتاب تعدیل کارکنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ مدیرها و رؤسای شرکت‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تعدیل کارکنان

«چنانچه مجبورید کارمندی را تعدیل کنید، بیش از هر چیز بر احساسات خود مسلط باشید. شاید مهم‌ترین کاری که می‌توانید در این زمان انجام دهید، این باشد که احساسات‌تان را در مورد مسئله مهمی که پیش رو دارید، خوب بشناسید. پس از آن که شوک اولیه ناشی از اعلام خبر فروکش کرد، ممکن است احساسات زیر به شما دست دهد:

ناراحتی به دلیل از دست دادن همکاران چندین ساله.

گناه ناشی از تعدیل افراد خانواده‌داری که باید از پس خرج و مخارج خود برآیند و نزد خانواده‌شان سرافکنده نشوند.

ترس به این دلیل که در صورت ادامه روند تعدیل‌ها، خود شما نیز ممکن است شغل خود را از دست بدهید.

نگرانی بابت آینده شرکت.

سردرگمی ناشی از این فکر که آیا باید برای یافتن شغل در جای دیگر، شرکت را ترک کنید یا خیر.

بدبینی یا خجالت ناشی از کار برای یک شرکت رو به افول.

رنجش ناشی از این باور که ممکن است تمام تلاش‌هایی که برای شرکت انجام داده‌اید به هیچ بدل شود.

همچنین ممکن است در مورد مسائل زیر تردید و تشویش به شما دست دهد:

تعیین کارکنانی که باید تعدیل شوند.

زمان و چگونگی اعلام این خبر به کارکنان تعدیل‌شده.

نحوه پیشگیری از تضعیف روحیه و اعتماد میان کارکنان باقی‌مانده.

نحوه تخصیص مجدد نقش‌ها، ساختارها و فرآیندهای کاری در تیم یا واحد خود بعد از اقدام به تعدیل، به شکلی که گروه شما، با وجود کمبود نیرو، قادر به تامین موثر نیازهای شرکت باشد.

با پیش‌بینی و بیان احساسات‌تان، خود را در موقعیت بهتری برای مدیریت آن‌ها قرار دهید و در نتیجه می‌توانید به کارمندان تعدیل‌شده و باقی‌مانده برای گذر از این مرحله، بهتر یاری رسانید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۳۱۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان