دانلود و خرید کتاب تجربه نگاری جهاد محمدرضا مالکی بروجنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تجربه نگاری جهاد

کتاب تجربه‌نگاری جهاد نوشتۀ محمدرضا مالکی بروجنی در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب تجربه نگاری جهاد

کتاب تجربه‌نگاری جهاد، روایت تاریخی سیاست فرهنگی جهاد است. سیاستی که با اسلام متولد شد و در انقلاب اسلامی رشد کرد. این کتاب تلاش می‌کند که نشان دهد مفهوم جهاد، در بستر تاریخ، چگونه خود را در کشور اسلامی به انحای مختلف متجلی می‌کند.

فعالیت های جهادی نه یک شعار که تاریخی فرهنگی است. تاریخی که تا روایت نشود ابعاد آن روشن نمی‌شود. روایت تاریخ یک مفهوم فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی به علاوه ریشه‌های دینی آن در فرهنگ اسلام آغازین کاری است کتاب تجربه‌نگاری جهاد بر عهده گرفت.

کتاب تجربه‌نگاری جهاد، نسبت جهاد را با اسلام از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که یک مفهوم به چه میزان می‌تواند منعطف باشد بی‌آنکه از اصل و مبدأ خود بیگانه شود و چگونه هنوز کارایی و توان کنش در بستر اجتماع را دارد. انقلاب اسلامی در حرکت خود مفاهیم دینی را در سیاق جدیدی به خدمت گرفت. مفاهیمی که شاید تا دیروز و در همان بستر و فرهنگ، معنای مشخص و روشنی داشتند؛ اما با آغاز انقلاب خود را در بستر جدیدی یافتند و با بازخوانی امام خمینی ضمن حفظ جوهرۀ خود متناسب با انقلاب اسلامی تکامل یافتند. جهاد از جمله این مفاهیم است. مفاهیمی چون جهاد برای عبور از ساحت دین و اندیشه به ساحت فرهنگ نیاز به حلقۀ واسطی دارند. با وقوع انقلاب انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی این حلقۀ واسط سیاست‌هایی است که مفاهیم را با رویکردهای متفاوت به فرهنگ و جامعه پیوند می‌زند. برای رسیدن از جهاد به مثابه مفهوم موجود در متون دینی تا جهاد به مثابه یک نهاد و یا سازمان اثرگذار اجتماعی و یا جهاد به مثابه فرهنگ عمومی باید مسیری طولانی طی شود.

کتاب تجربه‌نگاری جهاد، اولین جلد از مجموعۀ بررسی پدیده‌ها و نهادهای فرهنگی است و در ۳ فصل تدوین شده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از: فصل اول: فرهنگ جهاد در صدر اسلام؛ فصل دوم: فرهنگ جهاد بعد از انقلاب اسلامی؛ فصل سوم: دلالت‌های سیاستی.

خواندن کتاب تجربه نگاری جهاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با علوم قرآنی و مطالعات فرهنگی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان