دانلود و خرید کتاب روایات ساختگی ماجد کاظمی (دباغ)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روایات ساختگی اثر ماجد کاظمی (دباغ)

کتاب روایات ساختگی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روایات ساختگی

کتاب روایات ساختگی نوشتۀ ماجد کاظمی (دباغ) در انتشارات چتر دانش به چاپ رسیده است. این کتاب، با هدف پاسخ‌گویی به روایات جعلی تألیف شده است. نویسنده راه‌های تشخیص احادیث ساختگی را توضیح می‌دهد و با ذکر نمونه‌هایی از روایات ساختگی، شیوۀ تشخیص دروغ بودن آن‌ها را با ارجاع به سند، محتوا و راوی آن نشان می‌دهد.

درباره کتاب روایات ساختگی

کتاب روایات ساختگی با هدف پاسخ به احادیث جعلی و منسوب به اهل بیت تألیف شده است. نویسنده می‌گوید دشمنان اسلام برای ضربه زدن به دین اسلام و از بین بردن هیبت بزرگان آن، روایات جعلی ساخته‌اند که دستمایۀ فرقه‌هایی چون وهابیت و پیروان آن شده تا از این طریق، چهرۀ اهل بیت را مخدوش کنند. 

ماجد کاظمی در کتاب روایات ساختگی ضمن بررسی منشأ این مسئله که از آن با عنوان فتنه یاد می‌کند، راه‌های تشخیص احادیث ساختگی را توضیح می‌دهد. احادیثی را برای نمونه نقل می‌کند و با بررسی سند، متن روایت، محتوای آن و راوی، دروغ بودن حدیث مد نظر را نشان می‌دهد.

خواندن کتاب روایات ساختگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های مرتبط با علوم حدیث پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ماجد کاظمی (دباغ)

آیت‌الله شیخ ماجد کاظمی فرزند حاج عبدالحسین، در ۱۳۳۷ خورشیدی در کاظمین به دنیا آمد. وی در کاظمین دروس مقدمات و اوایل سطح را نزد علمای آن حوزه گذراند و سپس برای تکمیل سطوح و شرکت در دروس خارج به نجف رفت. بعد از گذراندن این دوره‌ها به قم مهاجرت کرد و در این شهر از دروس مراجع این حوزه استفاده کرد. شیخ ماجد کاظمی از علمای فعال در زمینه‌های مختلف است. در عراق جزو مجاهدان بود و بعد از آنکه در حکومت صدام تحت تعقیب قرا گرفت در اوایل انقلاب اسلامی به ایران آمد. تحت نظارت وی، مجله‌ای به نام مدرسة‌ اهل البیت چاپ می‌شو که بیشتر دربارۀ مسائل اعتقادی و نقد افکار فلسفی است. شیخ ماجد کتاب‌های زیادی را تألیف کرده است؛ از جمله: الدرر الفقیة فی شرح اللمعة الدمشقیة شرح استدلالی بر کتاب لمعه، شهید اول در ۱۵ جلد، الرؤیة الفلسفیة نقد و تحلیل که به فارسی نقد آرای فلسفی نام دارد و... .

بخشی از کتاب روایات ساختگی

«دو ابر قدرت استعمارگر قرن نوزدهم بیشترین مقاومت را در نواحی مسلمان‌نشین مشاهده کردند از این رو برای این که بتوانند این مانع را به‌طور اساسی از سر راهشان بردارند دست به تخریب باورهای خیات بخش و ضد استعماری اسلام زدند. یکی از خطرناک‌ترین اقدام‌های آنان تشکیل و شیوع فرق و مذاهب ساختگی با هدف ایجاد اختلال‌های فکری و اعتقادی در میان مسلمانان بود. در همین راستا سیاست‌مداران روسیه و انگلیس از اوایل قرن نوزدهم در منطقه‌ی خاورمیانه و آسیا با استفاده از تفکر نوگرایی دینی، اقدام به تضعیف اقتدار ملی در کشورهای عثمانی، ایران و هند نمودند، آن‌چنان که در عثمانی با مسلک وابیت، در هندوستان با مرام قادیانی و در ایران با فرقه‌های ضاله‌ی شیخیه و بابی‌گری و بهایی‌گری اقتدار ملی مسلمانان را شکسته و سرزمین‌های اسلامی را به قطعات کوچک‌تر تجزیه کردند و امت واحده‌ی مسلمان را درگیر جنگ شیعه و سنی و سپس جنگ‌های فرقه‌ای نمودند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان