دانلود و خرید کتاب الدرر الفقهیة فی شرح اللمعة الدمشقیة (الجزء الخامس عشر) ماجد کاظمی (دباغ)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الدرر الفقهیة فی شرح اللمعة الدمشقیة (الجزء الخامس عشر) اثر ماجد کاظمی (دباغ)

کتاب الدرر الفقهیة فی شرح اللمعة الدمشقیة (الجزء الخامس عشر)

معرفی کتاب الدرر الفقهیة فی شرح اللمعة الدمشقیة (الجزء الخامس عشر)

کتاب «الدرر الفقهیة فی شرح اللمعة الدمشقیة (الجزء الخامس عشر)» نوشتهٔ ماجد کاظمی (دباغ) است. انتشارات چتر دانش این کتاب درسی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره فقه و مبانی آن

فقه، به معنای فهمیدن و درک‌کردن است و به استنباط احکام شرع کمک می‌کند. منظور از فقه، قوانین الزامی و غیر الزامی است که از طرف خداوند برای بشر وضع شده است. فقه علمی است که از منظرهای مختلف و متعدد به بررسی این قوانین می‌پردازد و در پیرامون آن بحث می‌کند. موضوعات فقهی مثل نماز، روزه، حج، معاملات و بسیاری از موضوعات دیگر در فقه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

علم فقه از آغاز ظهور و گسترش اسلام و تعالیم آن، از نخستین علومی بوده که مورد توجه‌ اندیشمندان قرار گرفته است. فقه اسلامی به مرور زمان دامن خود را گسترده‌تر کرد و موضوعات مختلفی را در حیطهٔ مباحث علمی خود گرفت و به‌تدریج از وسیع‌ترین علوم اسلامی شد که همواره زمینهٔ تحصیل و تدریس بوده است. با تلاش و نبوغ فقیهانی یگانه، تالیفات فوق‌العاده زیاد و ارزنده‌ای نگاشته شده است. این آثار زمینه‌های گوناگون حقوق اساسی، حقوق مدنی، حقوق خانواده، حقوق جزایی، اداری، سیاسی و... مسائل شخصی مثل عبادات را شامل می‌شود.

هدف فقه کشف احکام الهی است. قوانین الهی، ‌در مورد تمامی وقایع و موضوعات به صورت مشخص و دقیق بیان نشده است. هدف فقه این است که از طریق منابع و براهین فقهی، ‌در تمامی مواردی که بشر نیازمند دانستن حکم الهی آن است به کنکاش پرداخته، قوانین مربوط به هر مورد خاص را کشف کند.

خواندن کتاب «الدرر الفقهیة فی شرح اللمعة الدمشقیة (الجزء الخامس عشر)» را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌‌‌مندان علوم اسلامی پیشنهاد می‌کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان