دانلود و خرید کتاب فراوانی دیپاک چاپرا ترجمه مهرناز نوروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فراوانی اثر دیپاک  چاپرا

کتاب فراوانی

معرفی کتاب فراوانی

کتاب فراوانی؛ مسیر درونی به‌سوی ثروت نوشتهٔ دیپاک چاپرا و ترجمهٔ مهرناز نوروزی است و انتشارات ذهن آویز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب فراوانی

کتاب‌های زیادی درخصوص چگونگی کسب درآمد وجود دارد، اما کتاب فراوانی، با گشودن مسیر درونی به‌سوی فراوانی، منحصربه‌فرد است. فراوانی ساحتی از آگاهی است. آگاهی بیکران است و به همین دلیل مواهب بی‌شماری به همراه دارد. حقیقتی است باستانی در هند، نهفته در قلب سیستم یوگا که در زندگی، از جمله تحقق مادی یا ثروت، صدق می‌کند. یوگا واژه‌ای باشکوه است و آنچه در پس معنای آن نهفته، چشم‌اندازی باشکوه‌تر است. 

دو مورد از بزرگ‌ترین بخش‌هایی که ما از هم جدا نگه می‌داریم، دو دنیایی است که هریک از ما در آن زندگی می‌کنیم. یک دنیا «بیرون، آنجا» ست؛ دنیای فیزیکی اشیا و افراد دیگر. دیگری دنیای «درون، اینجا» است؛ جایی که ذهن دائماً فعال است و افکار و احساسات را تولید می‌کند. هدف یوگا این است که این دوجهان را به هم نزدیک کند. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، خوشحال و موفق خواهید بود.

یوگا برخاسته از فرهنگ باستانی ودایی است که قرن‌ها زندگی هندی‌ها را هدایت کرده است و پول نیز از این قاعده مستثنی نیست، البته نه در حوزه معنویت. آرتا به‌عنوان اولین دستاورد در زندگی تعیین شده است، آرتا در سانسکریت به معنای «ثروت» است. با پیروی از اصول یوگا، زندگی را طوری که برایتان مقدر بوده پیش خواهید برد؛ زندگی سرشار از پایداری، فراوانی و شادی و در طول مسیر، پول مورد نیاز جهت حمایت از این زندگی به سمت شما خواهد آمد.

حال متوجه می‌شوید چرا چشم‌انداز مسیر یوگا بسیار باشکوه است. در سطحی ژرف‌تر، یوگا در مورد روشن‌شدگی است؛ اما در راستای اهداف این کتاب، صرفاً دستیابی به شادی و موفقیت کفایت می‌کند، هدفی شایسته که یوگا می‌تواند بسیار ساده‌تر، سریع‌تر و بدون دردسرتر از آنچه تصور می‌کنید به آن دست یابد.

کلید رهایی از نگرانی‌های مالی این نیست که سخت‌تر کار کنید و برای مقابله با کشمکش روزانه تلاش کنید تا روزی که بتوانید بازنشسته شوید و با احساس امنیت استراحت کنید. زمان بازنشستگی که امروز حوالی ۶۵ سالگی است هر روز بیشتر به تعویق می‌افتد. بسیاری از مردم، حتی با چشم‌انداز مالی بسیار خوب، پیش‌بینی می‌کنند که تا زمانی بین هفتاد تا هشتادسالگی کار کنند. همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که بازنشستگی احساس امنیت و رفاه به همراه داشته باشد. سالمندی یک قمار در همه زمینه‌هاست، اما در درجهٔ اول سلامتی و پول. اگر هر دو را داشته باشید، به چیزی واقعاً نادر دست خواهید یافت، فردایی پررونق درحالی‌که بیشتر مردم امروز پررونقی ندارند.

مسیر بیرونی کار، امور مالی، خانواده، روابط، وظایف و خواسته‌ها بر شما حاکم نیست. از سوی دیگر، باورهای درونی، شرطی‌شدن‌های دیرینه، نگرانی، هوس، سردرگمی، درگیری و سایر عناصر ناسازگار درونی بر شما حاکم نیست. هر جهان فقط نیمی از واقعیت است. اگر دونیمه را جدا نگه دارید، نمی‌توانید کامل باشید. یا تحت تسلط شرایط بیرونی یا درگیری‌های درونی خود خواهید بود.

تمام هدف یوگا، مادامی‌که دو دنیای درون و بیرون را با هم متحد می‌کند، ایجاد تعامل بین آنهاست که تنها در ساحت آگاهی اتفاق می‌افتد. شما فقط می‌توانید آنچه را که از آن آگاه هستید تغییر دهید. با آگاهی بیشتر، می‌توانید مسیر پنهانی را بیابید که به شما نشان می‌دهد واقعاً چه‌کسی هستید و در شرایطی که لایق آن هستید زندگی کنید. 

این کتاب طوری تنظیم شده است که قسمت اول به موضوع پول و ثروت می‌پردازد. بخش دوم تمام جنبه‌های فراوانی را پوشش می‌دهد. ما از طریق یوگا چیزهایی را آگاهانه استخراج می‌کنیم که بیش از همه برایمان ارزش دارند: عشق، شفقت، زیبایی، حقیقت، خلاقیت و رشد شخصی. هرچه بیشتر آگاه باشید، بهتر می‌توانید به آن چیزها به‌وفور دسترسی داشته باشید. بخش سوم به عمیق‌ترین سطح یوگا می‌پردازد، جایی که آگاهی سعادتمندانه از میدان امکانات بی‌نهایت سرچشمه می‌گیرد. تمرکز این بخش بر روی سیستم چاکراهاست، هفت سطحی که در آن آگاهی را می‌توان به‌خوبی تنظیم و به طور کامل بیدار کرد.

اگر یوگا بتواند اینجا و اکنون شادی به ارمغان بیاورد، آنچه نیاز دارید با آنچه می‌خواهید هم‌سو می‌شود، زیرا تمام وجود شما در هماهنگی کامل خواهد بود. بیایید با داشتن چنین چشم‌اندازی کامل در ذهن و همهٔ چیزهایی که باید به دست بیاوریم، شروع کنیم.

خواندن کتاب فراوانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند از طریق یوگا و تمرینات معنوی به تعادل با زندگی بیرونی خود دست پیدا کنند و پول زیادی به دست آورند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فراوانی

«یوگا بهترین راه را برای به‌دست‌آوردن و مدیریت پول، دادن ارزش واقعی به پول و استفاده از آن برای رسیدن به موفقیت و خوشبختی در اختیار ما قرار می‌دهد. می‌دانم که این ادعا چقدر حیرت‌آور است. معنویت هندی با چشم‌پوشی و جدایی از جهان شناخته می‌شود. تصور معمول ما یک گوشه‌نشین ریش‌سفید است که در غاری در ارتفاعات هیمالیا مشغول مراقبه است، اما در واقعیت، معنویت یوگا از نوع معنویت مذهبی نیست.

یوگا علم آگاهی است. مادامی‌که درمی‌یابید آگاهی واقعاً چگونه رفتار می‌کند، متوجه می‌شوید که اتفاقی شگفت‌انگیز رخ می‌دهد؛ شما با آن متحول می‌شوید. یادگیری درخصوص هر امر دیگری این تأثیر چشمگیر را ندارد. ممکن است مشتاق باشید و حتی خوشحال شوید که دربارهٔ هر چیز دیگری بیاموزید؛ تاریخ، جغرافیا، فیزیک و غیره، اما از درون متحول نخواهید شد و تحول شخصی ناشی از یوگا را تجربه نخواهید کرد.

یوگا ارتباطی نزدیک با پول دارد که در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسد. در ساحت ذات هستی، جان بخشایشگر وجود دارد که به‌صورت زیر ظاهر می‌شود:

-فراوانی بیکران

-امکانات بیکران

-خلاقیت بیکران

-رحمت، لطف و محبت

-عشق جاودان

-بخشش بی‌حدوحصر

این موهبت‌ها فطری هستند و آگاهی انسان برای متجلی ساختن آنها طراحی شده است. اگر آنها را در زندگی خود مجسم کنید، به معنای واقعی کلمه ثروتمند هستید. اندازه‌گیری ثروت تنها با پول از نظر معنوی پوچ است. من چیزی دربارهٔ موسیقی رگی نمی‌دانم، اما باب مارلی، نوازنده بزرگ رگی، مانند یک یوگی سخن گفت: «بعضی از مردم آن‌قدر فقیر هستند که فقط پول دارند.» برای دستیابی به ثروتی از نوع پایدار، زندگی روزانه خود را بر جان بخشایشگر آن نوعی استوار کنید که به زندگی شما معنا، ارزش و روزی می‌بخشد.

هر هدف دیگری که بخواهید به‌خودی‌خود پدیدار خواهد شد.

آن هنگام که بین آگاهی و پول ارتباط برقرار کنید، در مسیر درست قدم گذاشته‌اید. پول تمامِ طلای فورت ناکس و تمام اسکناس‌های دلاری نیست که در جیب‌ها و کیف‌ها در گردش‌اند. پول ابزار آگاهی است؛ بنابراین وضعیت آگاهی شما تعیین می‌کند که چه دیدگاهی نسبت به پول دارید، چگونه آن را به دست می‌آورید و برای چه‌چیزی از آن استفاده می‌کنید. آگاهی و پول همیشه در حرکت هستند. آگاهی به ما انگیزه می‌دهد که زندگی را بیشتر کاوش کنیم؛ پول هم این سفر را دنبال می‌کند و اگر به‌اندازهٔ کافی از آن برخوردار باشید مسیر شما هموار می‌شود.

اگر نگرش خود را از پول به‌عنوان هدف، به بهره‌برداری بیشتر از زندگی تغییر دهید، از حمایت آگاهی برخوردار خواهید شد. در یوگا این حمایت از دارما می‌آید که ریشهٔ آن واژه‌ای سانسکریت به‌معنای «پاسداری یا حمایت» است. اگر در دارمای خود هستید، همان‌طور که معمولاً بیان می‌شود، فراوانی در پی آن خواهد آمد. اگر از دارمای خود خارج شوید، فقدان را تجربه می‌کنید. بدون پشتوانهٔ آگاهی، هیچ نتیجهٔ ارزشمندی به دست نمی‌آید.

مفهومی که در پس پول پنهان است، قدرت بسیاری دارد و زمانی که مطرح شد، به‌عنوان باور، به‌شدت رشد کرد. در پس زندگی مدرن، این باور همچنان شکوفا می‌شود. به‌عنوان ابداع ذهن، پول در چهار زمینهٔ مختلف کارهایی انجام می‌دهد که برای جامعه بشری ضروری است. پول به‌عنوان پاداش، ارزش، نیاز و مبادله به ما خدمت می‌کند. چند دقیقه تأمل کنید و در نظر بگیرید که چرا شخصاً به پول نیاز دارید، خواهید دید که هر چهار زمینه در زندگی شما وجود دارد.

پاداش: پولی که به‌عنوان هدیهٔ تولد کودک داده می‌شود، حقوقِ هر کارگر و انعامی که به پیشخدمت در رستوران پرداخت می‌شود، همگی پاداش هستند.

ارزش: پولی که برای تولد کودک هزینه می‌شود بخشش محض است و نیازی به کسب آن نیست، اما نشان می‌دهد کودکی که پول می‌گیرد ارزش دارد. دستمزدی که دریافت می‌کنید، ارزش کار شما را بیان می‌کند و برای بسیاری از افراد این راهی برای سنجش عزت‌نفس آنها می‌شود.

نیاز: ما در اقتصادی خدماتی زندگی می‌کنیم که رفع نیازهای مردم بسیار بیشتر از تأمین نیازهای فیزیکی است. وقتی برای هزینه‌های درمانی، تحصیلات دانشگاهی، خرید لاستیک نو برای خودرو و هزاران مشکل دیگر به پول نیاز دارید، حتی نیازهای به‌ظاهر غیرضروری، مانند مد جدیدِ کفش‌های کتانی در هر فصل یا تلویزیون صفحه تخت بزرگ‌تر، پول آن را برای شما تأمین می‌کند.

مبادله: پول تفاوت بین دو نکته را پوشش می‌دهد که از نظر ارزش مطابقت ندارند. اگر یک دوچرخه کوهستانی برای فروش دارید و من فقط دوازده تخم‌مرغ برای عرضه دارم، باید پول مبادله شود تا معامله انجام شود.

همهٔ این باورها و بسیاری از باورهای دیگر که حول پول می‌چرخند، محصول آگاهی هستند و نشان‌دادن این امر تا این حد آسان است. یوگا عنصر نادیده گرفته‌شده را اضافه می‌کند که به نظر می‌رسد بسیار مهم است. یوگا می‌آموزد که هرچه به منبع آگاهی نزدیک‌تر شوید، آگاهی شما قدرت بیشتری پیدا می‌کند. با تبدیل این قدرت به هدف‌هایتان و پولی که برای آنها می‌پردازید، آگاهی را به ثروت تبدیل می‌کنید.

پول را نمی‌توان از این آشفته‌بازار گزینه‌های خوب و بد جدا کرد. از آنجایی‌که پول به نیازمندی‌های ما مثل ارزش، پاداش و مبادله گره‌خورده است، درواقع ابداع آگاهی به‌شمار می‌آید. شما شادی را به دست می‌آورید و خرج می‌کنید، عشق، دوستی، خانواده، کار، مجال، موفقیت و شکست را تجربه می‌کنید و پول همیشه جایی در میان این ترکیب است.

بر طبق نگرش یوگا، آگاهی خلاقه است و به ذهن، افکار، احساسات، الهام‌ها، دستاوردها، بینش‌ها، لحظات شهودی و هر نکتهٔ دیگری که برای ما ارزشمند است، از جمله عشق، شفقت، شادی و هوش عطا می‌کند. هرچه به سرچشمه آرام آگاهی درون خود نزدیک‌تر باشید، این مزایا را بیشتر دریافت خواهید کرد. تمرکز یوگا بر خویش حقیقی است، نه قدرت الهی بیرونی.

با حفظ تمرکز بر خویش حقیقی، ما صرفاً گونه‌های نخستین برتر نیستیم، بلکه تجلی آگاهی ناب لایتناهی هستیم. ما وجود داریم تا هرگونه امکان خلاقانه‌ای را تحقق بخشیم که مایل به داشتن آن هستیم. هیچ قضاوت ارزشی در یوگا وجود ندارد. یوگا علم آگاهی است، نه مجموعه‌ای از قوانین اخلاقی! خواسته‌ها همگی از همان لحظه‌ای برابرند که در آگاهی ما متولد می‌شوند. با این حال اینکه چه خواسته‌ای برای ما مناسب است، بر عهدهٔ خودمان خواهد بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۵۹۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان