دانلود و خرید کتاب سکوت بره ها تد تالی ترجمه علی جناب زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سکوت بره ها اثر تد تالی

کتاب سکوت بره ها

نویسنده:تد تالی
ویراستار:ندا زندی
انتشارات:ساقی
امتیاز:
۳.۵از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سکوت بره ها

کتاب سکوت بره ها نوشتهٔ تد تالی است. و علی جناب زاده و ندا زندی آن را ترجمه‌ کرده‌اند. این اثر توسط انتشارات ساقی منتشر شده است. این کتاب دربارهٔ یک فیلنامه جنایی است.

درباره کتاب سکوت بره ها

کتاب سکوت بره ها بی‌شک یکی از جذاب‌ترین فیلم‌‌نامه‌های ترسناک با پس‌زمینه‌های جنایی است که تا به حال نوشته شده است. سکوت بره‌ها از همان ابتدا پرکشش و جذاب آغاز می‌شود و این اثرگذاری و تعلیق تا انتهای کتاب ادامه دارد. هنوز هم جزو صد فیلنامه برتر جنایی است. در این فیلم می‌توانیم نمونه‌ای بی‌نظیر از نوشتن برای یک فیلم تعلیقی-پلیسی را ببینیم. از نظر ظاهری، فیلم با شتاب یک تریلی ۱۸ چرخ شروع می‌شود. شروع فیلم با دویدن آهسته‌ی کلاریس در دوره‌ی آموزشی اف‌بی‌آی در «کوانتیکو» است و همینطور تا پایان فیلم او درجا نمی‌زند. عده زیادی بر این باورند که کتاب سکوت بره‌ ها درباره رفتارهای مردان با زنان است.

درخشش فیلمنامه سکوت بره‌ ها در چگونگی ترکیب عبور کلاریس استارلینگ از تروماهای شخصی‌اش با داستان شکار قاتل معروف، بوفالو بیل است. همه اینها با کارگردانی درخشان جاناتان دمی و بازی‌های باورنکردنی جودی فاستر و آنتونی هاپکینز ، فیلم را به یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های جنایی و یکی از معدود فیلم‌هایی تبدیل کرده است که جوایز اسکار را در شاخه‌های مختلف جارو کرده است. لازم به ذکر نیس که منبع همه‌ی این افتخارات فیلمنامه‌ بی‌نقص اثر است.

سکوت بره‌ ها در ۱۴ فوریهٔ ۱۹۹۱ اکران شد و بیش از ۲۷۲ میلیون دلار فروش داشت، در حالی که بودجهٔ ساخت فیلم ۱۹ میلیون دلار بود. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و یکی از فیلم‌هایی است که در تاریخ برترین انگاشته شده‌اند. این فیلم بر اساس نقدهای منتقدان در وبگاه راتن تومیتوز امتیاز ۹۵٪ را به‌دست‌آورده‌است.

درباره نویسنده کتاب سکوت بره ها

تد تالی یک فیلم‌نامه‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا است.

او دانش‌آموختهٔ کالج یل است و بابت نگارش فیلم‌نامهٔ سکوت بره‌ها، برندهٔ جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، انجمن نویسندگان آمریکا، انجمن منتقدان فیلم شیکاگو و جایزه ادگار شد. وی همچنین برندهٔ کمک‌هزینه گوگنهایم بوده است.

خواندن کتاب سکوت بره ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به سینما و نقدهای سینمایی، همچنین به تمام دانشجویان مرتبط با رشته هنر و فیلم‌نامه‌نویسی پیشنهاد می‌کنیم‌.

بخشی از کتاب سکوت بره ها

کلریس به چشم‌های دکتر لکتر زل می‌زند. سرش‌ را تکان میی‌دهد. نمی‌خواهد - یا نمی‌تواند - ادامه دهد. دکتر لکتر: هنوزم گاهی شب‌ها بیدار می‌شی، نه؟ تو تاریکی بدار می‌شی، با صدای جیغ بره‌ها؟ کلریس: بله. دکتر لکتر: فکر می‌کنی اگه بتونی کاترین رو نجات بدی، می‌تونی بره‌ها رو ساکت کنی؟ فکر می‌کنی اگه کاترین زنده بمونه، دیگه تو تاریکی با صدای جیغ اون بره‌ها بیدار نمی‌شی، درسته؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۷۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۶۷۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان