دانلود و خرید کتاب جوکر تاد فیلیپس ترجمه فرزین کمالی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جوکر اثر تاد فیلیپس

کتاب جوکر

انتشارات:انتشارات تالس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جوکر

کتاب جوکر نوشته تاد فیلیپس و اسکات سیلور است که با ترجمه فرزین کمالی‌نیا در انتشارات تالس منتشر شده است. 

درباره کتاب جوکر

جوکر ابر شرور دنیای سینمای بتمن است. شرور دیوانه و ضد اجتماعی که رفتار هولناکی دارد. این کتاب فیلمنامه اثر محبوب جوکر نوشته تاد فیلیپس و اسکات سیلور است. این اثر مسیر متفاوتی از داستان‌های پیشین فیلم‌های بتمن دارد و در مسیر متفاوت و شهر گاتهام متفاوتی روایت می‌شود. شخصیت اصلی این فیلم، آرتور، دلقک ساده‌دلی است که با مادرش زندگی می‌کند. جوکر محصول تحول آرتور در یک زندگی خشونت‌بار است. خشونت‌های کلامی، روانی و فیزیکی، هر روز او را به جهانی سیاه‌تر پرتاب می‌کنند و از او آدم دیگری می‌سازند.

فیلم جوکر در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است این فیلم به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی تاد فلیپس ساخته شده است و فیلم‌نامه این فیلم توسط خود فیلیپس با همراهی اسکات سیلور نوشته شده است. واکین فینیکس نقش جوکر را در این فیلم بازی کرده‌است. جوکر نخستین نمایش خود را در هفتاد و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز تجربه کرد  و برنده شیر طلایی بهترین فیلم شد. بنیاد فیلم آمریکا، جوکر را یکی از ده فیلم برتر سال ۲۰۱۹ معرفی کرد.  جوکر همچنین پرفروش‌ترین فیلم کارنامه فیلیپس و فینیکس و تنها فیلم تاریخ سینما با درجه نمایشی R است که توانسته به فروش میلیاردی برسد. این فیلم با بازی واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زازی بیتز، فرانسیس کانروی ساخته شده است. 

خواندن کتاب جوکر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به دنیای سینما و داستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جوکر

۳- خارجی. خیابان کناری- میدان گاتهام- ادامه

پسرها به خط از خیابان شلوغ عبور می‌کنند و می‌خندند و جیغ می‌کشند. آن‌ها در نهایت به شکل ناگهانی به خیابان مجاور می‌پیچیند. جوکر نمی‌تواند به موقع، داخل خیابان بپیچد و با کفش‌های قرمز بزرگش لیز می‌خورد. او برمی‌خیزد و به تعقیب آن‌ها ادامه می‌دهد.

جوکر بچه‌ها را می‌بیند که به سمت روبرو می‌دوند. صداق تق. ضربه‌ای ناگهانی از ناکجا به صورت جوکر می‌خورد. او بر روی زمین می‌افتد. یکی از بچه‌ها که پشت ماشین پارک شده، پنهان شده است با پلاکارد «هر چیزی باید برود!» او را می‌زند. پلاکارد می‌شکند و به دو قطعه تقسیم می‌شود.

بقیۀ بچه‌ها برمی‌گردند و به جوکر که روی زمین افتاده است، نزدیک می‌شوند. جوکر دستش را دراز می‌کند، کماکان تلاش می‌کند که پلاکارد را نجات دهد. بچه‌ها با لگد و مشت، ضرباتی محکم به جوکر می‌زنند. این حرکت، وحشیانه و سنگدلانه است. هیچ کس در خیابان برای کمک به جوکر، متوقف نمی‌شود.

تصویر بسته‌ای از چهرۀ دلقک دوره‌گرد جوکر را می‌بینیم که روی زمین افتاده است. عرق از صورتش می‌ریزد و گریمش را لکه دار کرده است. اما به نظر نمی‌رسد که درد می‌کشد. او تنها ضربات را تحمل می‌کند. اخم احمقانه‌ای روی صورتش نقاشی شده است.

۴- داخلی- اتوبوس شهری (هنگام خروج از ایستگاه)- به سمت مرکز شهر- غروب

جوکر راه خود را به سوی انتهای اتوبوس پر از جمعیت باز می‌کند، حالا کمی لنگ می‌زند، اما سرش را بالا نگه داشته است. گریمش پاک شده، لباس و اسبابش، همگی داخل کیف خریدی هستند که از شانه‌اش آویزان است. هنوز مقداری لکه‌های رنگ روغنی سفید در کناره‌های صورتش دیده می‌شود.

او یک صندلی خالی در انتهای اتوبوس پیدا می‌کند و آنجا می‌نشیند. سپس یک دختر چهار ساله را می‌بیند که چشمانی غمگین دارد و صورتش از گریه باد کرده است. دختر روی زانوان خود نشسته و به جوکر نگاه می‌کند. مادر دختربچه به روبرو نگاه می‌کند. اما حتی از پشت می‌توانیم حدس بزنیم که او عصبانی است.

جوکر دختر غمزده را می‌بیند که به او خیره شده است. جوکر نمی‌داند به کجا نگاه کند. او با اعتماد بنفس، به شخصیت دلقک خود باز می‌گردد. مثل دلقک‌ها لبخند می‌زند و صورتش را با دستش می‌پوشاند و با کودک دالی موشه بازی می‌کند. دختر خیره به او نگاه می‌کند و سپس کوتاه می‌خندد.

نظرات کاربران

کاربر ۲۳۸۰۵۸۱
۱۴۰۲/۰۵/۲۲

I love you joker

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
جوکر: من همش فکر می‌کردم که زندگیم چیزی نیست جز یک تراژدی، اما الان... الان فهمیدم که اون چیزی نیست جز یک کمدی لعنتی.
abolfazlzareikm
کارش تمام شده. حالا او جوکر است...
abolfazlzareikm
جوکر: من هیچ چیز دیگه‌ای واسه از دست دادن ندارم، موری. هیچی دیگه نمی‌تونه به من آسیب برسونه. این تقدیر منه. این همیشه تقدیر من بوده. زندگی من چیزی نیست جز یک کمدی.
abolfazlzareikm

حجم

۹۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

حجم

۹۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان