دانلود و خرید کتاب لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا جان جی. می یرشیمر ترجمه علی عبدالمحمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا اثر جان جی. می یرشیمر

کتاب لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا

معرفی کتاب لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا

کتاب لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا نوشتۀ جان جی. می یرشیمر و استفان ام. والت با ترجمۀ علی عبدالمحمدی و ویرایش حسین افشار در انتشارات ساقی به چاپ رسیده است. این کتاب با اشاره به حضور گستردۀ آمریکا در خاورمیانه، آن را ناشی از نفوذ لابی‌های اسرائیل می‌داند و معتقد است این لابی و سیاست بیش از هر چیز آمریکا را از پیگیری منافع کشور خود دور کرده است.

درباره کتاب لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا

سیاست خارجی آمریکا به حوادث گوناگون در هر گوشۀ دنیا شکل می‌دهد. نمونۀ آن در خاورمیانه مشهود است: منطقه‌ای بی‌ثبات و هم‌زمان استراتژیک. کتاب لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا مربوط به دورۀ ریاست‌جمهوری جورج بوش است و تلاش‌های این دولت را برای تبدیل خاورمیانه به مجموعه‌ای از جوامع دمکراتیک، یکی از عوامل تولید ناهنجاری به‌ویژه در عراق می‌داند. همچنین افزایش قیمت جهانی نفت و انفجارهای تروریستی در اروپا را نتیجۀ آن می‌داند و می‌گوید همۀ کشورها باید درک درستی از نیروهای پیش‌برندۀ سیاست خارجی آمریکا داشته باشند.

 کتاب لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا، تأمین منافع ملی را هدف اصلی سیاست خارجی می‌داند و می‌گوید از زمان جنگ ۶روزه میان اعراب و اسرائیل، نقطۀ کانونی سیاست خارجی آمریکا رابطه با اسرائیل بوده است. این کتاب، ترکیب رابطه و حمایت بی‌قیدوشرط از اسرائیل و تلاش برای ترویج دمکراسی در منطقه را عامل خشم افکار عمومی جهان عرب و اسلام می‌داند و می‌گوید این موضوع برهم‌زنندۀ امنیت ملی آمریکا است. 

پرسش کتاب لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا این است که چرا آمریکا حاضر شده از پیشبرد منافع خود به‌نفع اسرائیل چشم‌پوشی کند؟ کتاب، منافع استراتژیک مشترک و ضروریات اخلاقی را در پاسخ به این پرسش رد می‌کند و ادعا می‌کند که سطح درگیری ایالات متحده در مسائل خاومیانه ناشی از سیاست داخلی آمریکا و به‌ویژه فعالیت لابی اسرائیل است. کتاب ادعا می‌کند اگرچه گروه‌ها و منافع مختلفی وجود دارند که برای خود تلاش می‌کنند؛ اما هیچ‌کدام به‌اندازۀ لابی اسرائیل سیاست خارجی آمریکا را از تأمین منافع ملی خود دور نکرده و نیز توانسته است افکار عمومی مردم آمریکا را قانع کند که منافع آمریکا و اسرائیل یکی است.

خواندن کتاب لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا

«از زمان جنگ اکتبر [بین اعراب و اسرائیل] در سال ۱۹۷۳ آمریکا همواره سطحی از حمایت را برای اسرائیل فراهم کرده که در نتیجه، از میزان کمک‌های ایالات متحد به سایر کشورها کاسته شده است. اسرائیل از سال ۱۹۷۶ تا کنون همواره بزرگ‌ترین دریافت‌کننده‌ی این کمک‌ها از زمان جنگ جهانی دوم بوده است. طبق آمار، مجموع کمک‌های ایالات متحد به اسرائیل بر حسب ارزش دلار، در سال ۲۰۰۳ به بیش از صد و چهل میلیارد دلار می‌رسد. اسرائیل هر سال حدود سه میلیارد دلار کمک خارجی مستقیم دریافت می‌کند که تقریباً یک‌پنجم بودجه‌ی کمک‌های خارجی آمریکا است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۶۵۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان