دانلود و خرید کتاب یک عمر، یک راه، یک عشق؛ خسرو سینایی همایون امامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک عمر، یک راه، یک عشق؛ خسرو سینایی اثر همایون امامی

کتاب یک عمر، یک راه، یک عشق؛ خسرو سینایی

معرفی کتاب یک عمر، یک راه، یک عشق؛ خسرو سینایی

کتاب یک عمر، یک راه، یک عشق؛ خسرو سینایی نوشتۀ همایون امامی و ویراستهٔ محمدناصر احدی است و نشر ساقی آن را منتشر کرده است. کتاب یک عمر، یک راه، یک عشق؛ خسرو سینایی به نقد و بررسی آثار خسرو سینایی پرداخته است.

درباره کتاب یک عمر، یک راه، یک عشق؛ خسرو سینایی

مجموعهٔ پیشگامان سینمای مستند ایران قرار است به بررسی زندگی‌نامه و کارنامهٔ مستندسازان معاصر ایران بپردازد و از رهگذار این بررسی ۲ رویکرد بیشتر مورد توجه قرار داده است: نخست تاریخ‌نگاری پیشینهٔ سینمای مستند ایران و چند و چون رشد و سیر تحول آن و دوم نقد و بررسی آثاری که هر یک زمینه‌ای را برای رشد سینمای مستند ایران هموار ساخته‌اند. یک عمر، یک راه، یک عشق به خسرو سینایی اختصاص دارد.

در بخش نخست این کتاب همایون امامی زاده به نقد و بررسی فیلم‌های مستند خسرو سینایی پرداخته است. بخش دوم کتاب گفت‌وگو با خسرو سینایی از دوران تولد و مراحل مختلف زندگی و فعالیت مستندسازی او را در بر می‌گیرد و در بخش سوم منتقدانی مانند محمد تهامی نژاد، عباس بهارلو (غلام حیدری)، سعید عقیقی، سعید محصصی، زنده‌یاد ژازه تباتبایی، علی لقمانی، فرح اصولی، سهراب فرسیو و دیگران به نقد آثار او و یا توضیحاتی پیرامون چگونگی فیلم‌سازی سینایی پرداخته‌اند.

خواندن کتاب یک عمر، یک راه، یک عشق؛ خسرو سینایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به سینمای معاصر ایران مفید است.

درباره همایون امامی زاده

همایون امامی زاده ۱۳۳۳ در کرمانشاه، مستندساز ایرانی و پژوهشگر سینما است.همایون امامی فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما است او همچنین منتقد اجتماعی، منتقد فیلم، مصاحبه‌گر برنامه تلویزیونی گنجینه و داور چندین جشنواره فیلم مستند بوده‌است. وی عضو سابق هیئت مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران است.

بخشی از کتاب یک عمر، یک راه، یک عشق؛ خسرو سینایی

«تجربه و تجربه‌گرایی یکی از ویژگی‌های شاخص فیلم‌های سینایی است؛ چه فیلم‌هایی که به صورت داستانی یا مستند بلند ارائه شده‌اند و چه آثاری که در قالب مستند و یا داستانی کوتاه عرضه شده‌اند. معمولاً رسم رایج چنین است که برخی از فیلم‌سازان پس از ساختن یکی دو کار موفق با وسواسی خاص مواجه می‌شوند، وسواسی که به انگیزه‌ی حفظ موفقیت پیشین شکل گرفته است. بسیاری از فیلم‌سازان سینمای امروز ایران را می‌بینی که پس از مطرح شدن نخستین فیلمشان همچنان با شیرینی توفیق فیلم نخست، روزگار می‌گذرانند و در پی تحقق شرایط و تضمینی هستند تا فیلم بعدی در امتداد موفقیت پیشین قرار گیرد و آن را تکمیل کند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰۹ صفحه

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰۹ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
تومان