دانلود و خرید کتاب فلسفه علم کلام هری اوسترین ولفسن ترجمه احمد آرام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه علم کلام اثر هری اوسترین ولفسن

کتاب فلسفه علم کلام

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فلسفه علم کلام

کتاب فلسفه علم کلام نوشتۀ هری اوسترین ولفسن و ترجمۀ احمد آرام و ویراستۀ افسرالملوک ملکی تبریزی است و در انتشارات بین‌المللی الهدی به چاپ رسیده است. این کتاب دربارۀ علم کلام یا کلام‌شناسی است و به بحث پیرامون اصول اعتقادی و دینی بر مبنای استدلال عقلی و نقلی می‌پردازد. 

درباره کتاب فلسفه علم کلام

بی هیچ شبهه، علم کلام یکی از باارزش‌ترین دستاوردهای فرهنگ والای اسلامی است که بنیادهای اندیشۀ آن از قرآن و سنت گرفته شده است. جنگ‌های صلیبی و یا اولین صحنۀ رویارویی جدی جهان غرب با مسلمانان، زمینه‌ای شد تا اروپاییان به اهمیت میراثی در میان مسلمین پی برند که آنان به برکت قرآن از آن سودهای فراوان برده بودند. کشف این گنجینه‌های علمی، نهضتی گسترده در ترجمۀ آثار عربی را به همراه داشت و موجب عنایتی متزاید برای شناخت هرچه بیشتر این فرهنگ در نزد غربیان گردید. آشنایی با آنچه در جهان غرب می‌گذرد و مستقیما در برداشت‌های بسیاری از حقیقت‌جویان عالم موثر است بر دانشمندان اسلامی ضرورتی غیرقابل انکار می‌نماید. از طرف دیگر، آشنایی با آخرین پیشرفت‌های روش تحقیق در علوم انسانی به خصوص آن‌چه با فرهنگ اسلامی مربوط است، رهگشای دانشمندان اسلامی در پیگیری تحقیقاتشان خواهد بود.

کتاب فلسفه علم کلام به بیان بخش مهمی از علم و تاریخ کلام می‌پردازد. جامعیت کتاب چون دانشنامه‌ای است که خواننده را در آفاقی بس دورتر از آنچه در تصور است به سیر و سیاحت می‌برد. آفاقی که نه تنها چشم‌اندازهای جدیدی از جهان کلام اسلامی را بر پیش رویشان قرار می‌دهد، بلکه دریچه‌های بسته‌ای از آنچه که ممکن است در دیگر ادیان نیز کلام نامیده شود را بر آن‌ها می‌گشاید. شاید از مهم‌ترین جنبه‌های این اثر ولفسن، شیوۀ تحقیق او باشد که در پیوند اطلاعات پراکنده و جزئیات متفرق، ابداعی بس شکیل به حساب می‌آید و طرح این روش از سوی او می‌تواند راهنمای مناسبی در تحقیقات دیگری از این دست باشد.

خواندن کتاب فلسفه علم کلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به تمامی کسانی که به مطالعه دربارۀ علم کلام علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره هری اوسترین ولفسن 

هری اوسترین ولفسن متولد ۲ نوامبر ۱۸۸۷، محقق، فیلسوف و مورخ دانشگاه هاروارد و همچنین اولین رئیس مرکز مطالعات یهودیت در ایالات متحده بود. ولفسن به عنوان یک محقق «جسور» شناخته می‌شد، او از بیان فرضیاتی جسورانه که شواهد کافی درباره‌شان وجود نداشت نمی‌ترسید و این خصوصیت او در اکثر آثارش به وضوح پیداست. هری اوسترین ولفسن در ۱۹ سپتامبر سال ۱۹۷۴ درگذشت. 

بخشی از کتاب فلسفه علم کلام

«جملۀ سوم، یعنی مردمان همچنین مشتاق «بحث دربارۀ موضوع‌های گوناگون» بودند، آشکارا شبیه گزارشی در کتاب شهرستانی دربارۀ اختلافاتی است که در میان مسلمانان، پیش از ظهور معتزلیان، نسبت به مسائلی همچون تقدیر و آزادی اراده و وضع ایمانی گناهکاران و وضع کسانی که در جنگ جمل شرکت کردند پیش آمده بود. واصل بن عطاء، در هر یک از این موارد نزاع وضعی به خود می‌گرفت که بدعت می‌نمود و بنابر اخبار، همین واقعیت بود که سبب «جدایی گزیدن» (اعتزال) او از نگرش سنتی دربارۀ وضع مرتکب گناه کبیره شد و به همین جهت او و طرفدارانش به نام معتزله یعنی جدایی گزینان نامیده شدند.» 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۳۳ صفحه

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۳۳ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان