دانلود و خرید کتاب درآمدی بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در قلمرو زنان نیره قوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در قلمرو زنان اثر نیره قوی

کتاب درآمدی بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در قلمرو زنان

نویسنده:نیره قوی
انتشارات:نشر معارف
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درآمدی بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در قلمرو زنان

کتاب درآمدی بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در قلمرو زنان نوشته نیره قوی است. کتاب درآمدی بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در قلمرو زنان را نشر معارف منتشر کرده است.

درباره کتاب درآمدی بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در قلمرو زنان

یکی از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، حضور مؤثر زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی است. همچنین در منطق رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) که نشأت گرفته از منطق متعادل اسلام به دور از افراط و تفریط است نیز، همکاری‌ و حضور زنان در ابعاد مختلف، نه تنها لازم بلکه در برخی از موارد واجب است. اگر چه برخی افراد، انگاره‌هایی را در خصوص مخالفت امام با مشارکت اجتماعی زنان (دادن حق رأی به زنان) در سال ۱۳۴۱؛ [که با هدف ایجاد زمینه برای استفاده ابزاری از زنان در جهت مدرنیزاسیون در دولت پهلوی مطرح شد] بیان می‌کردند و مخالفت امام با این لایحه را مانعی برای حضور زنان در اجتماع می‌دانستند؛ اما عملکرد، نظرات و مصاحبه‌های صریح ایشان و تدوین اصول مختلف در قانون اساسی مانند: اصول۳، ۲۰، ۲۸، ۳۰و...که با خطاب عام زن و مرد و اصول 21 به‌طورخاص، زنان را پوشش می‌داد، بطلان این نگاه را آشکار کرد. علاوه بر این بیانات و سیره عملی ایشان، از باورمندی عمیق ایشان به حضور فعال و مؤثر زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی با حفظ موازین و ارزش‌های اسلامی دارد. حاکمیت قوانین اسلامی بر تمامی خط مشی‌ها و سیاستگذاری‌ها و قوانین امری است که به صراحت در اصل چهارم قانون اساسی بیان شده است. آنچه از منظر اسلام مورد اهمیت است حضور صرف نیست بلکه ضرورت و کیفیت حضور، تأثیر و لزوم مشارکت و اولویت‌بندی با توجه به اقتضای زمان و مکان در راستای انجام تکالیف و وظیفه اسلامی است.

قانون اساسی، به‌عنوان بالاترین سند رسمی مقرر در رأس هرم قوانین کشوری، واجد اصولی مصرح در حوزه زنان است. علاوه بر قانون اساسی، موضوع زنان در دیگر قوانین کشور نیز با رویکرد تأسیس و تقنین برخی قوانین در حوزه زنان با ابتنای بر اسلام مورد توجه قرار گرفته است و متناسب با آن ساختارهایی شامل: نهادها، مراکز، شوراها و سازمان‌هایی تأسیس شده است. بر این مبنا اکنون بعد ازگذشت سه دهه از تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران بررسی دستاوردها و چگونگی کارکرد و سنجش میزان کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در حوزه زنان به مثابه نیمی از جمعیت صاحب نقش و اثرِ کشور ضروری به‌نظر می‌آید.

هدف اصلی این پژوهش سنجش کارآمدی با توصیف و بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان است.

خواندن کتاب درآمدی بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در قلمرو زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب درآمدی بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در قلمرو زنان

اشمید شاخص را اینطور تعریف کرده است: پدیده‌ای نسبتاً ساده و به آسانی قابل مشاهده که برای اندازه‌گیری پدیده‌ای پیچیده و نه چندان قابل مشاهده به کار می‌رود. چیزهایی که به‌عنوان شاخص چنین پدیده‌هایی به کار ‌ یا خود جزئی از آن پدیده‌اند و یا ارتباطی ثابت و پیوسته با آن دارند. در این معنای عام، شاخص به‌صورت گسترده‌ای در علوم اجتماعی به کار گرفته شده است. این کاربرد گاهی اوقات ارتباط نزدیکی با واژه‌هایی چون اندازه، نشان یا مقیاس دارد.(گولد وکولب ۱۳۷۶: ۵۴۰).

لازرسفیلد و روزنبرگ مشاهده واحد را معرف می‌نامند و واژه شاخص را به مجموعه‌ای از معرف‌ها که در یک اندازه‌گیری به دست آمده باشد، اطلاق می‌کنند(گولد وکولب ۱۳۷۶: ۵۴۱)؛ در تعریفی دیگر، شاخص معیار و ابزاری در نظر گرفته شده، که بوسیله آن تغییرات کمی وکیفی اندازه‌گیری و نمایش داده می‌شود؛ یا به تعبیر دیگر وسیله‌ای که با آن می‌توانیم میزان تغییرات و چگونگی تحولات را بسنجیم. در بیان معنای شاخص تعاریف متعددی آورده شده است که نشان می‌دهد شاخص‌ها نشانگرهایی هستند که بر اساس آن وضعیت، فرآیند و ارزیابی میزان دست‌یابی به اهداف مختلف، کیفیت خدمات و یا چگونگی وضعیت فرد و جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در جمع بندی می‌توانیم بگوییم «شاخص نشان می‌دهد که وضعیت چیست و در تعبیری دیگر نشانگرهایی هستند که فرآیند جمع آوری، طبقه بندی و تجزیه و تحلیل اطلاعات و نتیجه‌گیری را تسهیل و به طور کلی جهت فعالیت‌ها را مشخص و از حیث مفهوم چارچوب مناسب را برای تدوین برنامه‌ها ارائه می‌کند»(پاپی ن‍‍ژاد و محبی،۱۳۸۹: ۲۳).

الگوهای جدید آموزش علوم تجربی
محمد غفارزاده
فلسفه هنر و زیبایی شناسی
جان هاسپرز
لحظه برخاستن
ملیندا گیتس
آشنایی با آرای متفکران درباره هنر؛ جلد پنجم
محمد مددپور
تاریخ اصفهان؛ حوادث و وقایع و حکام و سلاطین اصفهان
جلال‌الدین همایی شیرازی
بانک سوالات طبقه بندی شده آزمون بورد و ارتقاء رادیوانکولوژی 2 (1401)
غزاله گرایلی
عاشقانه‌های ادبیات ترکمن
سارا بهزاد
تاریخ واقعی ظهور زرتشت بر مبنای یافته های جغرافیایی
حسن احمدی کرویق
ODD کودکان و نوجوانان سرکش و ستیزه‌جو؛ رویکردی غیردارویی برای چالش برانگیزترین رفتارهای ODD
اسکات والز
شرط موجود بودن مبیع در فقه و قانون مدنی
حسنا کریمی
اتوماسیون؛ برای مهندسان صنایع و مدیران
حمید اسماعیلی
پنیر کبابی و اژدهاها
نانسی کرولیک
آمادگی جسمانی و بدنسازی برای دختران
کاترینا گود
توطئه در پیونگ یانگ
جیمز چرچ
ابری شبیه دوری تو
حیدر منصوری
سلام بر زندان!
هادی خورشاهیان
روزنامه نویس
جعفر مدرس صادقی
آذرک و جادوگر دوچرخه سوار
مسلم ناصری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۹۵,۴۰۰
تومان