دانلود و خرید کتاب تافی سارا کروسان ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تافی اثر سارا کروسان

کتاب تافی

نویسنده:سارا کروسان
ویراستار:آتوسا صالحی
انتشارات:نشر افق
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تافی

کتاب «تافی» نوشتۀ سارا کروسان و ترجمۀ کیوان عبیدی آشتیانی است که نشر افق آن را منتشر کرده است. تافی داستان دختری را روایت می‌کند که آن کسی که می‌گوید نیست.

درباره کتاب تافی

آلیسون دختری است که به‌خاطر آزارهای پدرش از خانه فرار می‌کند. او که جایی برای رفتن ندارد و کِلی آن (همسر پدرش)، کسی که او هم پدرش را ترک کرده، جواب تلفنش را نمی‌دهد، به خانه‌ای که به نظر متروکه و خالی از سکنه می‌آید می‌رود؛ اما می‌بیند که زنی مسن به نام مارلا آنجا زندگی می‌کند که دچار زوال عقل است. او آلیسون را با دوست قدیمی‌اش اشتباه می‌گیرد و او را تافی صدا می‌کند. در این موقعیت دشواری که آلیسون در آن قرار گرفته، بهترین راه تافی‌بودن است. آلیسون در زندگی‌اش همواره کسی بود که خودش را فراموش می‌کرد و تبدیل به کسی می‌شد که دیگران می‌خواستند. اکنون که جایی برای ماندن نداشت با خودش فکر کرد که چرا تافی، دوست قدیمی مارلا نباشد؟

تافی و مارلا هرچه پیش می‌روند، به هم نزدیک‌تر می‌شوند و دوستی عجیب و زیبایی بینشان شکل می‌گیرد. آلیسون می‌فهمد که چقدر مارلا نیاز به یک دوست واقعی دارد و این مسئله او را وامی‌دارد که از خودش بپرسد خانه کجاست؟ خانواده چیست و از همه مهم‌تر من که هستم؟

سبک نگارش یا نوشتاری این اثر متفاوت است و همین رمان را جذاب و متمایز کرده است. تافی رمانی شعرگونه است، داستانی در قالب شعر آزاد. رمان شامل قطعه‌های مختلف است که با یک خط روایی زیبا به هم مرتبط می‌شوند. این قطعات مختلف، کوتاه و هرکدام یک یا ۲ صفحه هستند و این باعث می‌شود که خواندن آن سریع‌تر پیش برود، بی آنکه از زیبایی و انسجام آن کم شود.

تافی رمانی شخصیت‌محور است و شخصیت‌های داستان ماهرانه خلق شده‌اند. آلیسون دختری است که در طول زندگی‌اش همواره مورد آزار پدر بود و هرگز طعم داشتن مادر را نچشید. کودکی و نوجوانی را به امید بهترشدن رفتار پدرش گذراند اما فهمید وقتش رسیده که برای نجات خودش فرار کند. مارلا هم پیرزنی است که علاوه‌بر زوال عقل از سوی پسرش مورد آزار قرار می‌گیرد. آن‌ها تنها دوست و پناه یکدیگر می‌شوند. آلیسون طوری با مارلا رفتار می‌کند که او احساس می‌کند جوان است و باری بر دوش کسی نیست و آلیسون هم در کنار مارلا است که احساس می‌کند دیده می‌شود.

خواندن کتاب تافی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی، رمان و داستان‌های زنانه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سارا کروسان

سارا کروسان نویسندهٔ ایرلندی است که در انگلیس بزرگ شد و چند سالی هم در آمریکا زندگی کرد. او در رشتۀ فلسفه و ادبیات فارغ‌التحصیل شد و مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشتۀ نوشتن خلاق به دست آورد. سارا کروسان همچنین دوره‌های تدریس ادبیات و درام را در دانشگاه کمبریج گذراند. او ۱۰ سال معلم نوجوانان بود، کتاب‌های زیادی برای نوجوانان نوشت و فعالیت‌های زیادی برای آموزش نویسندگی خلاق به نوجوانان انجام داد. کروسان در زندگی حرفه‌ای خود و در عرصهٔ نویسندگی موفق به کسب جوایز متعددی شده است. او در سال ۲۰۱۰ موفق به دریافت بورسیهٔ ادوارد آلبی شد و در سال ۲۰۱۸ از سوی رئیس‌جمهور مایکل دی هیگینز، به‌عنوان برندۀ جایزۀ کودکان ایرلندی انتخاب شد. از میان آثار او می‌توان به «یک دقیقه بعد از نیمه‌شب»، «وزن آب»، «نفس‌کشیدن»، «مقاومت»، «سیب و باران»، «یک» و «اینجا کندوی زنبورعسل است» و «طلوع ماه» اشاره کرد.

بخشی از کتاب تافی

«اسمش مارلا است

و او تافی صدایم می‌زند

اگرچه اسمی که پدر و مادرم برایم انتخاب کردند آلیسون است.

درواقع

این مامان بود که اسمم را انتخاب کرد

برای بابا، اسم بچه‌ای که دنیا آمده بود

و یکسره گریه می‌کرد

اهمیتی نداشت.

چیزهای مهم‌تر دیگری در ذهنش بودند.

و حالا

کنار مارلا در اتاق‌خوابی 

با دیوارهایی پوشیده از کاغذدیواری

با گل‌های هرگز فراموشم مکن

دراز کشیده‌ام

و به صدای خرخرهای او

از میان لب‌هایی باز

گوش می‌دهم.

به پشت خوابیده

گاهی بیدار می‌شود

ناله می‌کند

مشت‌هایش را در هوا تکان می‌دهد

و التماس می‌کند

تنهایش بگذارند، تنهایش بگذارند.

نزدیک‌تر می‌روم

با نوک انگشت‌هایم به بازویش می‌زنم.

چیزی نیست. من اینجام.

خواب می‌بینی، خواب بد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

حجم

۲۳۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان