دانلود و خرید کتاب مطالعه‌ی خلاق: جعبه ابزار خلاقیت رایان کلگ ترجمه ابوذر کرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مطالعه‌ی خلاق: جعبه ابزار خلاقیت اثر ابوذر کرمی

کتاب مطالعه‌ی خلاق: جعبه ابزار خلاقیت

نویسنده:رایان کلگ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مطالعه‌ی خلاق: جعبه ابزار خلاقیت

«مطالعه‌ی خلاق: جعبه ابزار خلاقیت» نوشته رایان کلگ(-۱۹۵۵) است. فصلِ آغازین، پیش زمینه‌ای است در مورد معنای خلاقیت و این‌که چرا باید به آن اهمیت دهید. در ادامه، به شیوه‌های ارائه‌ی ایده‌ها، ساختار دادن به آن‌ها، جذب اطلاعات بیشتر در حافظه، مواجهه با زمان و غیره خواهیم پرداخت. اما نقطه‌ی شروع، داشتنِ خودِ ایده‌هاست. خلاقیت چیزی نیست که همیشه بتوانید آن را مانند شیر آب باز کنید تا از آن آب بیاید. خلاقیت بعضی از اوقات و جاها بهتر کار می‌کند. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: همه‌ی ما کسانی را می‌شناسیم که رویکردی بسیار فردی به زندگی دارند. مُد برای آن‌ها مهم نیست؛ هرچه را دوست داشته باشند می‌پوشند. برخی از افراد (نه همیشه همین افراد) در کار چنین رویکردی در پیش می‌گیرند. آن‌ها نگران آداب و رسوم و عُرف نیستند بلکه کار خودشان را می‌کنند. این‌که چقدر می‌توانید چنین رفتاری داشته باشید به این بستگی دارد که چگونه فردی هستید و چه کار می‌کنید. شاعری به نام ای. ای. کامینگز توانست با اجتناب از به کار بردن حروف بزرگ انگلیسی این کار را بکند و این بشود نشانه‌ی خاص او (یعنی نشانی که فقط مخصوص اوست) . البته اگر ما در تحویل اثرمان چنین رویکردی در پیش بگیریم کار معقولی نمی‌کنیم مگر این‌که اثرمان حاوی یک نکته‌ی بسیار ویژه و روشن باشد (راستش را بخواهید امروزه حتی استفاده‌ی کامینگز از این فن، متظاهرانه و بچگانه به نظر می‌رسد.) شاید از پَرِ پرندگان خوش‌تان بیاید و دوست داشته باشید. گزارش فیزیک یا پایان نامه‌ی تاریخ خود را با حاشیه‌ای از جنس پر آذین بندی کنید. به نظر من که بهتر است این کار را نکنید. حتی اگر فردی که اثر شما را می‌خواند نسبت به پرندگان آلرژی (حساسیت) نداشته باشد این کار نوعی شخص سازی افراطی است که عجیب و غریب به نظر می‌رسد (مگر این‌که زیر ۱۳ سال باشید).

نظرات کاربران

mohsen
۱۳۹۶/۰۳/۲۳

ارزشمند و مفید

معصومه بهرمن
۱۴۰۱/۰۹/۲۲

این کتاب در مورد مطالعه خلاقه، اما، چند بخش اول در مورد چرایی خلاقیت و تکنیک های مختلف خلاقیته که سطحش خیلی خوب و عالی بود. نوشتار کتاب هم گاهی به سمت طنز می‌ره و جذابه. به نظرم خیلی کاربردی می‌تونه باشه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
منظور از این قالب یک سری عناوین کلیدی بر روی صفحه است که یادداشت‌های خود را در زیر آن‌ها می‌نویسید (یا شاید هم یک سری کادر) . شیوه‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است. اطمینان حاصل کنید که یادداشت‌های شما نوعی طراحی دارند. در صفحه مقدار معقولی فضای خالی بگذارید؛ این چیزی است که در هدایت نگاه به یادداشت‌ها مفید است. اگر صفحه را پر از متن کنید، هیچ چیز به چشم نخواهد آمد.
smy
یکی دو دقیقه در مورد فردی که انتخاب کرده‌اید فکر کنید. اگر اطلاعات زیادی درباره‌ی وی ندارید، نگران نباشید. فقط تصور کنید که وی چگونه فردی است؛ سپس فکر کنید او به شما ایده‌هایی می‌دهد یا مسأله‌ی شما را حل می‌کند. او چه کار می‌کند؟ او مسائل را چطور می‌بیند؟
smy
ابتدا یک نفر را انتخاب کنید. این فرد می‌تواند یک فرد واقعی یا فرضی باشد. سعی کنید فردی را انتخاب کنید که نگرش وی بیشترین تفاوت را با نگرش شما داشته باشد و آن مسأله باعث تداعی او در ذهن شما نشود.
smy

حجم

۵۶۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۵۶۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان