دانلود و خرید کتاب سنگ کاغذ قیچی آلیس فینی ترجمه بهجت نجفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سنگ کاغذ قیچی اثر آلیس فینی

کتاب سنگ کاغذ قیچی

نویسنده:آلیس فینی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سنگ کاغذ قیچی

کتاب سنگ، کاغذ، قیچی نوشتهٔ آلیس فینی و ترجمهٔ بهجت نجفی است و انتشارات ارمغان گیلار آن را منتشر کرده است. کتاب سنگ، کاغذ، قیچی داستانی رازآلود و هیجان‌انگیز به قلم آلیس فینی است. این کتاب قصه‌ٔ زوجی جوان است که زندگی عاطفی‌شان با مشکلاتی روبه‌شده و برای رفع مشکلات آن می‌خواهند به دریاچه‌ٔ بلک‌واتر سفر کنند؛ اما ماجرا بسیار پیچیده‌تر از آن است که می‌پندارند. گفتنی‌ است اثر حاضر در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته و همچنین از پرفروش‌ترین آثار ساندی‌تایمز نیز بوده است.

درباره کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

گاه تمام سرمایه‌گذاری عاطفی‌ات را بر روی یک آدم قرار می‌دهی و زمانی که او می‌‌رود یا دیگر مانند سابق نیست، تو خالی خالی می‌شوی. گویی در یک قمار بزرگ همه‌ٔ سرمایه‌ات را باخته باشی. این همان احساسی بود که این اواخر آدام و کاملیا، هر دو در حال تجربه‌ٔ آن بودند. اما اشتباه نکنید. رمان سنگ، کاغذ قیچی (Rock Paper Scissors) کتابی عاشقانه نیست! آلیس فینی (Alice Feeney)، نویسنده‌ٔ پرفروش نیویورک‌تایمز، در اثر حاضر که چهارمین رمان اوست، داستانی رازآلود را برایتان روایت می‌کند که هرچقدر هم تلاش کنید نمی‌توانید پایان آن را حدس بزنید. داستان زوجی جوان که رابطه‌شان به بن‌بست خورده و تصمیم گرفته‌اند از دل ویرانی، چیزی تازه بسازند. به همین دلیل هم هست که به اسکاتلند می‌روند تا با فاصله گرفتن از شلوغی‌های شهر لندن مشکلاتشان را حل‌وفصل کنند. اما به سیاقِ همه‌ٔ رمان‌های معمایی، هیچ‌چیز آنطور که انتظار دارند، پیش نمی‌رود.

«کاملیا هنوز همان زنی‌ست که ده سال پیش به او دل باختم؟» «آیا آدام متوجه تارهای خاکستری میان موهای بور بلندم می‌شود؟» «تکلیف آن همه عشق که حالا با مجموعه‌ای از خاطرات بد همراه شده چیست؟» این‌ها گوشه‌ای از سوالاتی بود که قبل از رسیدن به هتل ذهن آن‌ها را درگیر کرده بود. شاید مسافرت آخر هفته همه‌ٔ چیزی بود که آدام و کاملیا به آن نیاز داشتند و شاید هم تنها چیزی بود که برای فرو ریختن رابطه‌ٔ نه‌چندان استوار آن‌ها لازم بود!

به هر روی، آدام و کاملیا به مقصد که هتلی در کنار دریاچه‌ٔ بلک‌واتر بود، رسیدند و با چیزهایی مواجه شدند که هیچ انتظار آن‌ها را نداشتند. گویی ماجرا بیش از یک رابطه‌ٔ به‌بن‌بست‌رسیده بود و کسی آن دو را زیر نظر داشت؛ کسی که نمی‌خواست آن‌ها خوشبخت باشند. آلیس فینی که با رمان پیشین خود موفقیت‌های فراوانی به دست آورده، این بار نیز اثری را پیش روی ما قرار می‌دهد که پیش از اتمام داستان، نمی‌توان آن را کنار گذاشت. هنگامی که مشغول مطالعه‌ٔ سنگ، کاغذ، قیچی هستید، هیچ عجیب نیست اگر در عالم خیال خود را پشت در اتاق هتل آدام و کاملیا بیابید!‌ جایی که به انتظار نشسته‌اید تا ببینید آن‌ها چگونه با دردسرهایی که بر سرشان ریخته مواجه می‌شوند. شما هم همراه با شخصیت‌های رمان سروصداهای عجیبی از سرداب کلیسا می‌شنوید و احتمالاً خود را مشغول جویدن ناخن‌هایتان می‌یابید.

آلیس فینی نامی آشنا برای طرفداران رمان‌های جنایی و معمایی است. رمان دیگرش با عنوان «من گاهی دروغ می‌گویم» که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود، نیز افتخارات متعددی را از آن نویسنده‌اش کرد و همان سال هم در فهرست پرفروش‌‍‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. حالا این نویسنده‌ٔ برجسته با کتاب سنگ‌، کاغذ، قیچی بازگشته تا لذت ادبی درخشان و هیجانی وصف‌ناپذیر را برای طرفدارانش رقم بزند. کتاب نام‌برده محصول سال ۲۰۲۱ است که تاکنون به زبان‌های متعددی ترجمه شده و چندین جایزه ادبی هم دریافت کرده که فهرست این افتخارات و جوایز را در ادامه مطالعه خواهید کرد. رمان سنگ، کاغذ، قیچی با استقبال گسترده‌ٔ صاحب‌نظران و منتقدان روبه‌رو شده و برخی آن را یادآور فیلم درخشش کوبریک می‌دانند.

سریال اقتباس‌شده از کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

نتفلیکس سریالی بر اساس رمان پرافتخار آلیس فینی ساخته است.

جوایز و افتخارات کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

- از پرفروش‌های نیویورک‌تایمز

- در فهرست کتاب‌های پرفروش ساندی‌تایمز

- در فهرست پرفروش‌های بین‌المللی

- نامزد جایزه‌ٔ گودریدز (داستان و رمان جنایی و معمایی)

- نامزد جایزه‌ٔ ITW در سال ۲۰۲۲

- در فهرست ۱۰ کتاب جنایی - معمایی برتر Publishers Weekly در پاییز ۲۰۲۱

- موردانتظارترین کتاب جنایی CrimeReads در تابستان سال ۲۰۲۱

- کتاب برگزیده‌ٔ ماه Club Selection

نکوداشت‌های کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

- عاشقش شدم! (سارا پینبرو)

- من را از صحنه‌ٔ ابتدایی جذب کرد. (فیلیپا ایست)

- تیزبینانه، ماهرانه و مملو از غافلگیری. (الیزابت فلین)

- یک تریلر فوق‌العاده و بسیار سرگرم‌کننده. (کاترین ریان هاید)

خواندن کتاب سنگ، کاغذ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به رمان‌های جنایی و معمایی شیفته‌ٔ کتاب سنگ، کاغذ، قیچی خواهند شد.

درباره آلیس فینی 

آلیس فینی نویسنده و روزنامه‌نگار پیشین شبکه BBC است که پانزده سال به عنوان خبرنگار، سردبیر خبر، تهیه‌کننده برنامه‌های هنری و سرگرم‌کننده کار کرده است. او از سن ۳۰سالگی و در لابه‌لای فعالیت‌های روزانه‌اش شروع به نوشتن رمان کرد و هم اکنون یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک‌تایمز به شمار می‌رود که آثارش به بیست زبان دنیا ترجمه شده است. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به رمان من گاهی دروغ می‌گویم اشاره کرد.

بخشی از کتاب سنگ، کاغذ، قیچی 

«قرار بود بعد از مراسم افتتاحیه با هم باشیم، اما روز بعد، هنری از تو خواست در چند مراسم دیگر هم همراهی‌اش کنی. می‌فهمم نمی‌توانستی نه بگویی، اما دلم می‌خواست به او جواب مثبت نمی‌دادی. درک می‌کنم همیشه طرف‌دار پروپاقرصش بوده‌ای و می‌فهمم چقدر سپاسگزاری که اجازه داده کارهایش را اقتباس کنی. می‌دانم برای حرفه‌ات چقدر اهمیت دارد، اما مگر من بهایش را نپرداخته‌ام؟ تنهایی پرسه زدن در یک شهر، وقتی تو دست آن نویسنده را به‌جای دست من در دست گرفته‌ای، تصورم از یک سالگرد ازدواج خوب نبود.

مدتی است انگار خودت نیستی. می‌دانم عزادار اکتبری، می‌دانم او فراتر از یک همکار بود و از بین رفتن آرزوی دیدن فیلمت حتماً ناراحت‌کننده است، اما باز هم انگار موضوع دیگری در میان است. چیزی که به من نمی‌گویی. آدم‌هایی در زندگی ما حضور دارند، کسانی که سال‌ها باقی می‌مانند، و تعدادی هم مثل جهانگردها از زندگی‌مان عبور می‌کنند. گاهی گفتن تفاوتش سخت است. ما نمی‌توانیم و نباید به هر کسی که ملاقات می‌کنیم بچسبیم و من جهانگردان زیادی در زندگی‌ام دیده‌ام، کسانی که باید فاصله‌ام را با آن‌ها حفظ می‌کردم. اگر نگذاری کسی زیادی نزدیک شود، آسیب نمی‌بینی.

امروز را تنها گذراندم و بخش‌هایی از نیویورک را دیدم که ندیده بودم و در همان حال تو به‌همراه هنری وینتر در شهر می‌گشتی. شاید آن نویسندۀ مُسن یا معدود دفعاتی که در کنارش بودی برایت جالب باشد، اما در زندگی واقعی، او یک آدم منزوی است، زیادی مشروب می‌نوشد و راضی کردنش خیلی سخت است. نمی‌توانم این چیزها را به تو بگویم، چون نباید بدانم. من هم مثل تو تمام رمان‌هایش را خوانده‌ام. آخرین رمانش، در بهترین حالت، خیلی معمولی بود، اما تو همچنان طوری رفتار می‌کنی که انگار یارو صورت تناسخ‌یافتۀ شکسپیر است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان