دانلود و خرید کتاب روش عملی تقویت حافظه مهدی سیاح زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش عملی تقویت حافظه اثر مهدی سیاح زاده

کتاب روش عملی تقویت حافظه

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روش عملی تقویت حافظه

کتاب روش عملی تقویت حافظه نوشتهٔ مهدی سیاح زاده و ویراستهٔ مهدی سجودی مقدم است و انتشارات مهراندیش آن را منتشر کرده است. در خانه و مدرسه همیشه از ما می خواستند خوب درس بخوانیم، اما هرگز راه خوب استفاده کردن از حافظه را به ما یاد ندادند.

درباره کتاب روش عملی تقویت حافظه

این کتاب نتیجهٔ سال‌ها کار عملی و تجربی دکتر مهدی سیاح‌زاده برای تقویت حافظه است که در خلال جلسات با مراجعه‌کنندگان،‌ جلسات عمومی، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی حاصل شده است.

کتاب از دو بخش نظری و عملی تشکیل شده است. بخش نظری شامل سه نوشتار اساسی است که پیش از انجام تمرین‌ها بهتر است دقیقاً خوانده شود. در بخش عملی نیز ده‌ها تمرین طرح شده که با انجام آن‌ها می‌توان به نتیجه‌ای باورنکردنی دست یافت.

دکتر محمدمهدی سیاح‌زاده در سال ۱۳۱۳ در بندر انزلی متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همان شهر به پایان رساند. در رشتهٔ روان‌شناسی در ایران و آمریکا درس خواند و در لس‌آنجلس مقیم و مشغول به کار گردید.

هنگام تحصیل در ایران از محضر استاد بدیع‌الزمان فروزان‌تر و دکتر عبدالحسین زرین‌کوب بسیار بهره برد و از همان زمان شیفتهٔ مولانا شد. دکتر سیاح‌زاده بیشترِ اوقات خود را در قریب سی سال اخیر صرف پژوهش در آثار مولانا کرده است که حاصل آن کتاب‌های و چنین گفت مولوی، نگرشی دیگر بر مثنوی معنوی، سلسله درس‌های مؤلف در آمریکا؛ فرهنگ مختصر مبانی مثنوی؛ گلبیت‌های شمس، دردانه‌هایی از دریای غزلیات شمس؛ پیمانه و دانه، شرح و تفسیر همهٔ داستان‌های مثنوی معنوی به نثر روان امروزی؛ چلچراغ‌های شمس؛ پای درس حضرت مولانا (۱۲ درس در مولاناشناسی) و همین کتاب است.

دکتر سیاح‌زاده چندسالی است که به همت جمعی از جوانان ایرانی مقیم لس‌آنجلس جلساتِ رایگانِ شرح و تفسیر مثنوی و غزلیات شمس را نیز برپا کرده است.

خواندن کتاب روش عملی تقویت حافظه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روش عملی تقویت حافظه

«بسیاری از ما جمله‌ای را که می‌خوانیم، همان زمان فراموش می‌کنیم. نام دوستانمان را به‌سختی به یاد می‌آوریم، هنگام خرید خواربار در فروشگاه، از یاد می‌بریم که چه می‌خواستیم بخریم. دسته‌کلیدمان را جایی می‌گذاریم و چند لحظه بعد فراموش می‌کنیم، کجا گذاشته‌ایم.

بسیاری از ما خود را سرزنش می‌کنیم که: چرا نمی‌توانیم یک آدرس ناقابل را به یاد بیاوریم. وقتی دوستمان را در خیابان می‌بینیم، باآنکه نامش سر زبان ما هست، چرا به خاطر نمی‌آوریم. بسیاری از ما هنگام سخن گفتن در یک جمع، یک‌باره مثل‌اینکه ذهنمان قفل می‌شود و همهٔ آنچه را که قبلاً فکر کرده بودیم بگوییم، از یاد می‌بریم. بسیاری از ما گرفتار این قبیل فراموشی‌های لحظه‌ای و یا طولانی هستیم.

گفتن ندارد که همهٔ ما نقش حافظه در زندگی خود را می‌دانیم، اما شگفت‌آور است که برای نگهداری و تقویت این نعمت بزرگ، که زندگی ما به آن وابسته است، کاری نمی‌کنیم. ما برای تقویت جسم خود سخت‌ترین ورزش‌های جسمی را انجام می‌دهیم، اما، از ورزش ذهن و تقویت حافظهٔ خود که درواقع حیات و مماتمان بستگی به این عامل مهم هم دارد، کوتاهی می‌کنیم.

چشمانمان ضعیف می‌شود عینک می‌زنیم، وقتی دچار ضعف شنوایی می‌شویم سمعک می‌زنیم، اما برای ضعف حافظهٔ خود هیچ کاری نمی‌کنیم.

بسیار هستند اشخاص سالمندی که از اشخاص میان‌سال و حتی جوانان حافظهٔ قوی‌تر دارند. چرا؟ تردیدی نیست که آن سالمندان از حافظهٔ خود بهتر استفاده می‌کنند و در طول زندگی خود ـ شاید ناآگاه ـ تمرین‌های حافظه کرده‌اند. اغلبِ این سالمندان همواره در زندگی موفق بوده‌اند. بیشتر مورد احترام جامعه بوده و هستند.

هم‌اکنون در سنینی بالای هفتادسال، ذهنشان مانند یک کامپیوتر بسیار قوی کار می‌کند و همهٔ خاطرات گذشته و مخصوصاً وقایع اخیر زندگی خود را به خاطر دارند. لزومی ندارد که بزرگانی مانند ناپلئون، چرچیل و غیره را به‌عنوان شاهد نام ببریم که حافظه‌ای حیرت‌انگیز داشتند. ما در زندگی عادی هم شاهد موفقیت مردان و زنانی هستیم که دارای حافظهٔ بسیار قوی هستند. این موضوع در زندگی حرفه‌ای نیز صدق می‌کند. پزشک، وکیل دادگستری، فروشندگان بیمه، مستغلات و صاحبان سایر مشاغل پیوسته باید متن‌ها، تاریخ‌ها و چهره‌ها و ارقام را به خاطر بسپارند. آیا فکر نمی‌کنید کسی که می‌تواند فوراً مطلب ثبت‌شده را دوباره به یاد بیاورد، حتماً برتر و موفق‌تر است؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲۱۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان