دانلود و خرید کتاب استرس چاقی مهدی سیاح زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استرس چاقی اثر مهدی سیاح زاده

کتاب استرس چاقی

معرفی کتاب استرس چاقی

کتاب استرس چاقی نوشتهٔ مهدی سیاح زاده و ویراستهٔ مهدی سجودی مقدم است و انتشارات مهراندیش آن را منتشر کرده است. موضوع این کتابْ کاهش وزن و لاغری بر اساس روش تی‌ال‌تی‌پی است.

درباره کتاب استرس چاقی

آیا تاکنون انواع کجاوه، کالسکه و دیگر وسایلِ مسافرتِ زمانِ قدیم را در فیلم‌ها و یا موزه‌ها دیده‌اید؟ امروز از دیدن آن چه احساسی دارید؟ آیا به نظرتان نمی‌رسد مردمِ آن زمان چه انسان‌های بیچاره‌ای بوده‌اند که برای مسافرت از یک شهر به شهر دیگر می‌بایست ساعت‌ها در آن بنشینند، در معرض هجوم دزدان باشند، شب‌های فراوان با ترس‌ولرز در بیابان‌های تاریک و پرخطر بیتوته کنند، سروصداهای اسبان و شتران و راهنمایان و گردوغبار جاده‌های خاکی و ناهموار را تحمل کنند تا سرانجام خسته‌وکوفته به مقصد برسند؟ راستی، امروز، که به‌راحتی و به‌سرعت از یک قاره به قاره‌ای دیگر پرواز می‌کنید، دل شما برای آن بیچاره‌ها نمی‌سوزد؟

اگر چنین است، بدانید که بدون هیچ تردیدی در آینده‌ای نه‌چندان دور، نوادگان ما نیز همین حالت دلسوزی را نسبت به ما، درزمینهٔ انواع رژیم‌های غذاییِ کنونی، خواهند داشت. وقتی در موزه‌ها انواع رژیم‌های غذایی، انواع کتاب‌های این روش‌ها، انواع بروشورها و آگهی‌های در این مورد، و بسیاری از وسایل و آلات و لوازمِ رنج‌آورِ کنونی درزمینهٔ «لاغری» را که امروزه بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرند، ببینند، به روش‌های ما می‌خندند، دلشان برای ما خواهد سوخت و خواهند گفت این بیچاره‌ها تا چه حد رنج می‌بردند و خود را محروم می‌کردند تا چند کیلو یا چند پوند از وزن خود بکاهند.

امروزه ما به علل گوناگون، اسیر باور کاذبی شده‌ایم و گمان می‌کنیم فقط از طریق رژیم غذایی است که می‌توان لاغر شد، در انجام این روش‌ها که گاه همراه با محرومیت‌های شدید است، نه‌تنها ممکن است به سلامتی و بهداشتِ روانیِ خود صدمه بزنیم، بلکه گرفتار یک نوع مکانیسم روانی عاطفی می‌شویم به نام «استرسِ چاقی».

کتاب استرس چاقی برای تشریح و توضیح همین استرسِ چاقی تألیف شده است و نیز قصد دارد پروندهٔ رژیم غذایی را در ذهن خوانندهٔ خود برای همیشه ببندد.

کتاب حاضر قصد دارد نشان دهد که شما فقط وقتی می‌توانید لاغر شوید که مانند لاغرهای طبیعی در مورد غذا فکر کنید. مانند آن‌ها رفتار کنید و مانند آن‌ها غذا بخورید و غیرازآن نه‌تنها بی‌نتیجه است، بلکه گرفتار عوارض ناپسند آن یعنی استرسِ چاقی خواهید شد.

خواندن کتاب استرس چاقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که احساس می‌کنند چاق هستند و از این موضوع استرس دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب استرس چاقی

«رژیم غذایی

آیا می‌توانید حدس بزنید هرماه در جهان چند نفر برای نخستین بار رژیم غذایی می‌گیرند؟ آمار کشورهای مختلف در دسترس نیست، ولی طبق آماری که لس آنجلس تایمز در سپتامبر ۲۰۰۰ منتشر کرده، حدوداً از هر ۵۰۰ آمریکایی، یک نفر در هرماه برای نخستین بار رژیم غذایی می‌گیرد. یعنی اگر جمعیت آمریکا را ۲۵۰ میلیون نفر در نظر بگیریم، در همین ماه گذشته حدود ۵۰۰ هزار نفر برای نخستین بار خود را تحت رژیم غذایی قرار داده‌اند. این عده به‌موجب همین تحقیق، در یک هفتهٔ اول رژیم غذایی' بین یک تا سه کیلو (حدود ۲ تا ۶ پوند) وزن کم می‌کنند. اما بنا به تحقیق، تقریباً اکثریت قریب‌به‌اتفاقِ کسانی که رژیم غذایی می‌گیرند، نمی‌توانند در تمام مدتِ عمرِ خود این رژیم‌ها را ادامه دهند و دیریازود آن را رها می‌کنند. همین گرفتن و رها کردن رژیم غذایی سبب می‌شود که در مدتِ کوتاهی پس از قطع رژیم غذایی، به وزن اولیهٔ خود  حتی کمی بیشتر  بازگردند. تجربهٔ سال‌های سال مراکز تحقیقی نشان می‌دهد که «رژیم غذایی نه‌تنها در بلندمدت مؤثر نیست، بلکه تأثیر عکس روی افراد دارد. یعنی با تکرار رژیم غذایی به‌تدریج هرکس در بلندمدت چند کیلو بر وزنش اضافه می‌شود» درصد کار نکردن رژیم غذایی، حدود ۹۸ درصد است. روزنامهٔ لس آنجلس تایمز گزارش داده است که این محققان متوجه شده‌اند از هر ۱۰۰ نفری که رژیم غذایی گرفته‌اند، فقط ۲۰ نفر توانسته‌اند به وزن دلخواه خود برسند و از این ۲۰ نفر فقط دو نفر در آن وزن باقی مانده است و بقیه پس از چندی به وزن اولیهٔ خود بازگشته‌اند. درواقع فقط دو درصد به وزن دلخواهِ خود رسیده و باقی مانده‌اند، اما همین دو نفر هم مجبورند تن به هر کاری بدهند تا وزن آنان در همان حد مطلوب باقی بماند. آن‌ها ناگزیر هستند سختی‌ها را تا آخر عمر تحمل کنند. درحقیقت اگر این اجبار را از زندگی آن‌ها بگیرند، فوراً اضافه‌وزن خواهند داشت. اما آیا زندگی یک اجبار است؟

یک گام به پیش، دو گام به پس

یکی از باشگاه‌های ورزشی در لس آنجلس تحقیق جالبی درزمینهٔ رژیم غذایی برای کاهش وزن کرده است.

این باشگاه ۱۰۰ نفر از کسانی را که مشتاق کاهش وزن بودند، تحت یک رژیم غذایی به مدت ۳ روز قرار داد. نوع رژیم غذایی مهم نبود، این ۱۰۰ نفر که برای نخستین بار بود رژیم غذایی می‌گرفتند، از انجام آن تا حدودی ناراحت شدند. حتی برخی می‌خواستند رژیم را رها کنند. بااین‌حال در این سه روز هریک از آنان بین یک تا سه کیلو (حدود ۲ تا ۶ پوند) وزن کم کردند. در این موقع آنان به‌اندازهٔ کافی به خودشان و باشگاه اعتماد پیدا کرده بودند و فکر می‌کردند همه‌چیز به‌خوبی در جریان است. بعد از سه روز، باشگاه، آن‌ها را رها کرد تا به‌طور طبیعی غذا بخورند.

چند روز بعد، تمام این ۱۰۰ نفر به وزن قبلی خود بازگشتند، اما مدتی بعد، به‌محض اینکه وزنشان به همان اندازهٔ قبلی رسید، دوباره آن‌ها را برای سه روز دیگر تحت رژیم غذایی گذاردند. در این سه روز دوم، آن‌ها فقط بین نیم تا ۱/۵ کیلو (حدود یک تا سه پوند) وزن کم کردند و چون تجربه داشتند، از جریان و روند رژیم غذایی کمتر ناراحت شدند. پس از سه روز، دوباره رژیم غذایی را قطع کردند و چند روز نگذشت که به وزن اولیهٔ خود بازگشتند؛ به‌اضافهٔ مقداری اضافه‌وزن.

برای سومین بار، این داوطلبان را برای سه روز دیگر تحت رژیم غذایی قرار دادند. در این مرحله ۸۸ نفرِ آن‌ها به‌هیچ‌وجه وزن کم نکردند و ۱۲ نفر بقیه، وزنشان بسیار مختصر کم شد. وقتی به زندگی عادی برگشتند، همه این‌ها وزن پیش از آغاز رژیم غذایی خود را داشتند؛ به‌اضافهٔ چند پوند اضافه.

برگزارکنندگان این تحقیق جالب، پس از بررسی نهایی به این نتیجهٔ کلی رسیدند که رژیم غذایی در بلندمدت نه‌تنها مؤثر نیست، بلکه تکرار آن بر وزن اولیهٔ شخص می‌افزاید.

این یکی از ده‌ها نمونه تحقیق است که در سال‌های اخیر درزمینهٔ کارکرد رژیم غذایی در آمریکا به‌عمل‌آمده است و عموماً به همین نتیجه رسیده است. اگر دقت کنید همین نمونه‌ها را می‌توانید در میان افراد فامیل، آشنایان و دوستان خود ببینید. اینکه چرا مردم هنوز بازهم به رژیم غذایی روی می‌آورند، بحثی است که به آن خواهیم پرداخت.»

نظرات کاربران

کاربر ۴۸۰۰۵۴۹
۱۴۰۲/۰۳/۲۲

این کتاب فوق العادس. اگر واقعا به فکر تناسب اندام و رهایی از افکار ناداحت کننده در مورد چاقی هستید این کتاب به شما حتما کمک خواهد کرد. مخصوصا در یک قسمت از کتاب در مورد روش جداسازی صحبت میکنه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱۹۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان