دانلود و خرید کتاب به خاطر خواهرم جودی پیکولت ترجمه پگاه ملکیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به خاطر خواهرم اثر جودی پیکولت

کتاب به خاطر خواهرم

نویسنده:جودی پیکولت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب به خاطر خواهرم

کتاب به خاطر خواهرم رمانی نوشته‌ی جودی پیکولت است که اولین بار در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. این کتاب داستان خانواده فیتزجرالد را روایت می‌کند که دخترشان کیت به سرطان خون مبتلا شده است. برای نجات جان کیت، پدر و مادرش فرزند دیگری به نام آنا را از طریق لقاح آزمایشگاهی باردار می‌شوند تا به‌طور خاص با کیت مطابقت ژنتیکی داشته باشد و مغز استخوان و سایر پیوندها را برای او فراهم کنند.

انتشارات میلکان این اثر را با ترجمه پگاه ملکیان منتشر کرده است.

درباره کتاب به خاطر خواهرم اثر جودی پیکولت

کتاب به خاطر خواهرم از جودی پیکولت رمانی قدرتمند و پراحساس است که به طیفی از مسائل پیچیده از جمله اخلاق پزشکی، روابط خانوادگی و ارزش زندگی انسان می‌پردازد. داستان این کتاب ماجرای زندگی آنا فیتزجرالد است که والدینش برای نجات جان خواهرش،‌ کیت، که به نوعی سرطان سخت مبتلا است او را به دنیا می‌آورند. آنا بیمار نیست، اما ممکن است بیمار باشد. او تا ۱۳سالگی تحت عمل‌های جراحی، تزریق خون و واکسن‌های بی‌شماری قرار گرفته است تا کیت بتواند به‌نوعی با سرطان خونی که از کودکی او را مبتلا کرده است مبارزه کند. در این بین آنا به این نکته پی می‌برد که همیشه وجود و حضورش با بیماری خواهرش تعریف شده است. آنا شروع به پرسیدن این سؤال می‌کند که او واقعاً کیست. و پس از تلاش برای مستقل تعریف کردن خود تصمیمی می‌گیرد که برای اعضای خانواده‌اش غیرقابل تصور است، تصمیمی که پس از آن خانواده او از هم خواهد پاشید و شاید عواقب مرگباری برای خواهری که دوست دارد داشته باشد. این کتاب با نام «محافظ خواهرم» نیز منتشر شده است و به بررسی معنای پدر و مادر خوب، خواهر خوب و به‌طور کل انسان خوب می‌پردازد.

خواندن و خرید کتاب به خاطر خواهرم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب به خاطر خواهرم از جودی پیکولت را به خوانندگانی که علاقه‌مند به خواندن داستان‌های مملو از سوالات اخلاقی درباره‌ی زندگی افراد هستند و به‌طور کل به مسائل اخلاقی به‌ویژه اخلاق پزشکی مایلند پیشنهاد می‌شود.

چرا باید این رمان با ترجمه پگاه ملکیان را بخوانیم؟

هسته‌ی اصلی کتاب به خاطر خواهرم از جودی پیکولت تلاش آنا، شخصیت اصلی داستان، برای به دست آوردن کنترل بر بدن خود و تصمیم‌گیری خود در مورد درمان پزشکی است. آنا در طی داستان سؤالات مهمی را در مورد اخلاقیات استفاده از بدن یک نفر برای نجات جان دیگری و اینکه والدین تا چه حد حق دارند برای فرزندان خود تصمیم بگیرند، مطرح می‌کند و مطالعه‌ی این طیف از مسائل مهم اخلاقی برای مخاطب قابل توجه خواهد بود.

درباره جودی پیکولت

جودی پیکولت نویسنده‌ی آمریکایی شماره یک نشریه نیویورک تایمز است. جودی پیکولت در نسکانست شهر نیویورک، در لانگ آیلند به دنیا آمد و یک برادر کوچکتر از خود دارد. جودی پیکولت در ژوئن ۱۹۸۳ از دبیرستان اسمیت تاون شرقی فارغ‌التحصیل شد. پیکولت اولین داستان خود را در پنج‌سالگی با عنوان «خرچنگی که اشتباه فهمید» نوشته است. مادر و مادربزرگ پیکولت هر دو معلم بودند و او می‌گوید که تأثیر آن‌ها بر وی بسیار مهم بوده است. پیکولت تا به امروز سی کتاب منتشر کرده است که از جمله این آثار می‌توان به «عسل دیوانه»، «کاش اینجا بودی»، «چیزهای کوچک بزرگ»، و «به خاطر خواهرم» اشاره کرد. کتاب‌های پیکولت تا به امروز به بیش از سی و چهار زبان در سی و پنج کشور ترجمه شده است.

رمان به خاطر خواهرم مناسب کدام رده سنی است؟

کتاب به خاطر خواهرم به موضوعات پیچیده اخلاقی و موضوعات مناسب بزرگسال مانند اخلاق پزشکی، روابط خانوادگی و ارزش زندگی انسان می‌پردازد. این رمان همچنین حاوی برخی ناسزاها، محتوای جنسی و خشونت است که ممکن است برای همه‌ی خوانندگان مناسب نباشد. به همین خاطر مطالعه این کتاب به خوانندگان ۱۶سال به بالا توصیه می‌شود. با این حال، والدین و سرپرستان باید هنگام تعیین اینکه آیا کتاب برای فرزندشان مناسب است یا خیر، از صلاحدید خود استفاده کنند. توجه به این نکته ضروری است که مضامین کتاب می‌تواند قابل تامل باشد و ممکن است منجر به بحث‌های معناداری در مورد موضوعات دشوار شود.

آیا داستان به خاطر خواهرم بر اساس واقعیت نوشته شده است؟

کتاب به خاطر خواهرم نوشته جودی پیکولت اثری تخیلی است و بر اساس داستان واقعی نوشته نشده است. با این حال، نویسنده بیان کرده است که الهام‌بخش این رمان خانواده‌ای با یک کودک بیمار است که فرزند دیگری را به‌طور خاص برای اهدای خون متولد کرده است. این رمان جودی پیکولت کاوشی تخیلی از پیچیدگی‌های اخلاقی و احساسی پیرامون چنین موقعیتی است.

پایان داستان

(هشدار: این بخش جزئيات و پایان داستان را فاش می‌کند.)

جودی پیکولت برای کتاب به خاطر خواهرم پایانی غم‌انگیز رقم زده است. آنا که به دنبال به دست گرفتن اختیار زندگی و بدن خویش است، در نهایت با رای دادگاه به این حق دست می‌یابد. پس از آن اعلام می‌دارد که قصد دارد کلیه خود را به خواهرش کیت اهدا کند. پس از اعلام این تصمیم ماشینی که آنا در آن بوده است دچار سانحه‌ای می‌شود و آنا به شدت آسیب می‌بیند و به مرگ مغزی دچار می‌شود. پزشکان با مشاهده‌ی وضعیت آنا، کلیه او را به کیت پیوند می‌زنند و بار دیگر آنا با فدا کردن زندگی خود به خواهرش کمک می‌کند. کیت که پس از هشت سال ماجرا را روایت می‌کند می‌نویسد که هرچند عذاب وجدان در این سال‌ها همواره همراه او بوده است، اما او با آنا به‌عنوان بخشی از وجودش پیوندی دارد که تا پایان عمر با او همراه خواهد بود.

پیام داستان به خاطر خواهرم چیست؟

جودی پیکولت در رمان به خاطر خواهرم به بررسی برخی نکات اخلاقی پیرامون زندگی انسان پرداخته است. در این کتاب با این سوال‌ها مواجه می‌شویم که آیا انجام هر کاری که برای نجات جان یک کودک لازم است، حتی اگر به معنای تضییع حقوق دیگری باشد، از نظر اخلاقی صحیح است؟ آیا کشف اینکه واقعاً چه کسی هستید حتی اگر باعث شود کمتر خودتان را دوست داشته باشید ارزشمند است؟ آیا باید از قلب خود پیروی کنید یا اجازه دهید دیگران شما را هدایت کنند؟

معرفی شخصیت های اصلی داستان

کتاب به خاطر خواهرم شخصیت‌های مختلفی را معرفی می‌کند. از جمله شخصیت‌های اصلی این کتاب می‌توان به آنا فیتزجرالد، سارا فیتزجرالد، کیت فیتزجرالد، برایان فیتزجرالد، جسی فیتزجرالد، کمبل الکساندر و جولیا رومانا اشاره کرد. آنا فیتزجرالد دختری است که از نظر بیولوژیکی مهندسی شده بود تا برای خواهر بزرگترش کیت یک خواهر ناجی باشد. در ابتدا قرار بود آنا فقط بند ناف خود را برای درمان به کیت اهدا کند، اما بدن کیت آن را پس زد. بعد از آن آنا بارها خون، مغز و در نهایت کلیه‌اش را به او اهدا می‌کند. کیت فیتزجرالد یک دختر نوجوان ضعیف است که در سنین نوجوانی به نوعی سرطان خون مبتلا شده است و آنا به‌عنوان ناجی او متولد می‌شود. سارا فیتزجرالد مادر کنترل‌گر کیت، آنا و جسی (فرزند ارشد خانواده) است. او تمام تلاش خود را می‌کند تا کیت را زنده و سالم نگه دارد. سارا از پذیرش اینکه احتمال مرگ کیت وجود دارد، امتناع می‌کند و با این کار نیازهای دو فرزند دیگرش را نادیده می‌گیرد.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره به خاطر خواهرم

افراد و نشریات متعددی نظرات خود درباره کتاب به خاطر خواهرم از جودی پیکولت را منتشر کرده‌اند. در نقدی برای واشنگتن پست، کاترین آری برخی از شخصیت‌ها را غیرقابل قبول توصیف کرده است. در سال ۲۰۰۹، انجمن کتابخانه‌های آمریکا (ALA) و دفتر آزادی فکری، این رمان را هفتمین کتاب از ده کتابی که اغلب در ایالات متحده به چالش کشیده‌ شده‌اند، معرفی کرد. در همین بین نقد کتاب نیویورک تایمز این رمان را به‌عنوان «داستانی دلخراش، تأمل برانگیز و تکان‌دهنده» ستود و پیکولت را دارای «مهارت‌های چشمگیرش در داستان‌نویسی» دانست. علاوه‌بر این نشریه تفریحات هفتگی به کتاب امتیاز «A-» داد و نویسنده را به خاطر توانایی‌اش در کندوکاو در موضوعات پیچیده در حالی که نثرش را همچنان تأثیرگذار نگه داشته است، تحسین کرد.

این کتاب چه جوایز و افتخاراتی کسب کرده است؟

کتاب به خاطر خواهرم از جودی پیکولت پس از انتشار جوایز متعددی دریافت کرده است. این کتاب که در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفته است در سال ۲۰۰۵ جایزه Audie برای اجرای چندصدایی را دریافت کرده است. در همان سال این کتاب برنده‌ی جایزه انجمن کتاب‌خانه‌های آمریکا نیز بوده است. یک سال بعد در سال ۲۰۰۶ این رمان جایزه‌ی لینکلن را از آن خود کرده است. در سال ۲۰۰۷ نیز این کتاب جایزه انتخاب خوانندگان جوان پنسیلوانیا برای بزرگسالان و جایزه کتاب کوه سبز را دریافت کرده و نامزد جایزه دروازه‌ی خوانندگان نیز بوده است.

اقتباس‌ها از داستان به خاطر خواهرم

از کتاب به خاطر خواهرم در سال ۲۰۰۹ یک فیلم سینمایی اقتباس شده که در ۲۶ ژوئن ۲۰۰۹ منتشر شده است. این فیلم دارای یک پایان متفاوت است و تأکید بیشتری بر روی داستان‌های فرعی کتاب داشته است و در عین حال سایر داستان‌ها کاملاً حذف شده‌اند. این موضوع برخلاف میل جودی پیکولت نویسنده‌ی کتاب «به خاطر خواهرم» بوده است.

نظرات کاربران

Mary Jaan
۱۴۰۲/۱۲/۱۹

احساس شادی و غم توامان در دل داستانه من خوندن این کتاب رو توصیه میکنم به همه سنین خصوصا نوجوانان و جوانان عشق حرف اول و آخر زندگیست داستان زندگی هر یک از ما طوری با زندگی دیگران گره خورده که جدا

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۶ صفحه

حجم

۴۰۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان