دانلود و خرید کتاب روایتگری در سازمان ها جان سیلی براون ترجمه فاطمه علیمرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب روایتگری در سازمان ها

کتاب روایتگری در سازمان ها نوشتهٔ جان سیلی براون و استیون دنینگ و کاتالینا گرو و لارنس پروساک و ترجمهٔ فاطمه علیمرادی است. انتشارات راوشید این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب روایتگری در سازمان ها

چرا و چگونه داستان‌پردازی، در حال دگرگون‌سازیِ مدیریت سازمانی در قرن بیست‌و‌یکم است؟ کتاب روایتگری در سازمان ها کوشیده به این پرسش پاسخ بدهد. این کتاب، داستان ۴ مدیرعاملِ پرمشغله را بیان کرده که پیش‌زمینه‌های گوناگون و دیدگاه‌های متفاوتی دارند. آن‌ها پیش از نگارش این کتاب،‌ ‌بی‌نهایت شگفت‌زده شده بودند که داستان‌پردازی در کسب‌وکارهای خودشان چقدر می‌تواند در دگرگون‌سازی مدیریت سازمانی نقش‌آفرینی کند. ۴ نویسندۀ کتاب حاضر، بسیار زود به این راهبرد تجاری رسیدند که باید از روایتگری به‌مثابۀ دریچه‌ای بسیار ارزشمند برای نگریستن و فهمیدن سازوکار فرایندهای بازرگانی در قرن بیست‌ویکم بهره برد. این تصور که روایتگری و داستان‌پردازی قادر است ابزاری آن‌قدر نیرومند برای عرصۀ فعالیت‌های سازمانی فراهم آورد، در ابتدا بیش از حد رؤیایی و دور از واقعیت‌های جاری به نظر می‌آمد، اما این ۴ نویسنده ،یعنی جان سیلی براون، استیون دنینگ، کاتالینا گرو و لارنس پروساک در دنیای کسب‌وکار خود و با زبانی ساده توصیف کرده‌اند که چگونه نیروی روایتگری و داستان‌پردازی را در حوزه‌های مدیریت دانش، مدیریت تغییر و راهبردهای نوآوری در نهادهای مالی مانند زیراکس، بانک جهانی و آی‌بی‌اِم مشاهده و از نزدیک تجربه کرده‌اند.

کتاب حاضر برای نخستین‌بار این مسئله را مطرح کرده است که چرا داستان‌پردازی می‌بایست بخشی از جریان اصلی اندیشه‌ورزیِ سازمانی و مدیریتی باشد. این موضوع تا پیش از این در کتاب‌های مرتبط پوشش داده نشده بود؛‌ همچنین لحن این کتاب بسیار بی‌همتا توصیف شده است؛ چون حکایت‌ها برگرفته از گنجینۀ کمیابی از سخنرانی‌های ویژه در همایش‌های اخیر مؤسسۀ اسمیتسونیان پیرامون روایتگری سازمانی هستند. مطالعۀ این کتاب درست مانند نشستن و گوش‌سپردن در یکی از تالارهایی است که آقای پروساک و همکارانش دارند مطالب سودمندی را برای کارآفرینان و صاحبان صنایع ارائه می‌کنند. متن کتاب سرشار از نکته‌های کاربردی، موشکافانه، پرمغز و اغلب سرگرم‌کننده است که نقل‌قول‌ها را به‌شکلی عامه‌پسند و دوستانه و با رویکردی نیمه‌دانشگاهی می‌گنجاند. مجموعۀ مصاحبه‌هایی که نویسندگان در طول یک دههٔ ابتدایی قرن بیست‌ویکم انجام داده‌اند نیز بُعد تازه‌ای به مطالب موجود در کتاب حاضر افزوده و امکانی برایشان فراهم آورده تا دربارهٔ اندیشه‌ها و گرایش‌های خود عمیق‌تر بیندیشند و توصیه‌های مفیدی برای تمام کسب‌وکارهای سازمانی به ارمغان آورند.

خواندن کتاب روایتگری در سازمان ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد آثار داستان‌پردازی بر سازمان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روایتگری در سازمان ها

«آیا راهی برای ایجاد تغییر در سازمان‌ها وجود دارد که مؤثرتر، کارآمدتر و انسانی‌تر از روش‌های سنّتی بوده و هیچ جنگی راه نیندازد؟ خوشبختانه پاسخ این سؤال مثبت است.

البته به این بستگی دارد که رویکردتان به مسائل، مشارکت‌جویانه و غیرخصمانه باشد. شگفت آنکه این روش بسیار مفید است؛ زیرا نه تنها در درون سازمان به کار می‌آید، بلکه در مشقّت‌ها و مصائب دنیای واقعی محیط پیرامون که آمیخته با تحقیر، عدم اعتماد و رقابت در سازمان‌های مدرن است نیز، مؤثر واقع می‌شود.

هم اکنون، روایتگری سازمانی به‌‌‌ عنوان یک سرفصل تخصصی در دانشگاه‌‌‌ها تدریس می‌شود. به عنوان مثال، دانشگاه جورج تاون در واشنگتن، بخشی از برنامه درسی خود را به روایتگری برای دانشجویان مقطع کارشناسی اختصاص داده ‌‌‌است.

با اینکه، تا همین اواخر، روایتگری صرفاً به عنوان مقدمه در یکی از دوره‌‌‌های گستردۀ مدیریت دانش یا برنامه‌‌‌های مدیریت مطرح می‌‌‌شد، اما هم اکنون با آن بعنوان یک موضوع مستقل رفتار می‌‌‌شود.

هدف ما از ترویج روایتگری، مخالفت‌‌‌ورزیدن با علم نیست. به علاوه موافق نیستیم که تجزیه و تحلیل را کنار بگذاریم. ما باید در جایی‌که علم و تحلیلگری موجب پیشرفت یکدیگر شده و مشارکت سودمندانه‌‌‌ای ایجاد می‌‌‌کنند، از آنها برای پرتاب سازمان به آینده استفاده کنیم.

ما برآنیم که میان دانش و روایتگری پل بزنیم و همزمان موجب حفظ ارزش هردوی آنها شویم. آرمان ما یگانگی میان تحلیلگری و روایتگری است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
۱۷,۰۰۰
۵۰%
تومان