دانلود و خرید کتاب بگذار همه چیز آموزگار تو شود جان کبت زین ترجمه علی فیضی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بگذار همه چیز آموزگار تو شود اثر جان کبت زین

کتاب بگذار همه چیز آموزگار تو شود

نویسنده:جان کبت زین
مترجم:علی فیضی
گردآورنده:توک لوون
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بگذار همه چیز آموزگار تو شود

کتاب بگذار همه چیز آموزگار تو شود نوشتهٔ جان کبت زین و گردآوری‌شده توسط توک لوون و ترجمهٔ علی فیضی است و انتشارات ابن سینا آن را منتشر کرده است. ۱۰۰ درس از توجه‌آگاهی در این کتاب آمده است.

درباره کتاب بگذار همه چیز آموزگار تو شود

نوشتن کتاب بگذار همه چیز آموزگار تو شود قدمی هرچند کوچک برای رسیدن به هدفی ارزشمند است: کاستن از رنج انسانی که این کتاب را مطالعه می‌کند و افزایش بهروزی او. 

ریشهٔ رنج در هرجا که باشد سرچشمهٔ تغییر حتی اگر همچون قطره‌ای باران بر کویری خشک باشد در رفتار و اندیشهٔ فرد نهفته است؛ و به گواهی هزاران سال تجربهٔ بشری و ده‌ها سال آزمون علمی تمرین توجه‌آگاهی سرآغاز خوبی برای تغییر رفتار است؛ چون که ما را یاری می‌کند تا خود را بشناسیم، اصیل باشیم و همچون برگ خزان اسیر طوفان مصرف‌گرایی و رقابت‌گرایی این دو واقعیت ناگوار زیستن در دنیای مدرن نباشیم. توجه‌آگاهی نوش‌دارو نیست اما ابزاری است که ما را به هدف می‌‌رساند.

خواندن کتاب بگذار همه چیز آموزگار تو شود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بگذار همه چیز آموزگار تو شود

«انگیزه دادن به خود

برای اینکه تمرین مراقبه در زندگی شما ریشه دواند و شکوفا شود بایستی بدانید که چرا تمرین می‌کنید؛ وگرنه چطور خواهید توانست در دنیایی که انگار فقط انجام دادن معتبر است به انجام ندادن ادامه بدهید؟ چه چیزی شما را صبح آن هم زمانی که همه راحت و آسوده خوابیده‌اند بیدار خواهد کرد تا بنشینید و به تنفس خود توجه کنید؟ زمانی که چرخ‌های دنیای انجام دادن در حال چرخش است و وظایف و مسئولیت‌هایتان شما را صدا می‌زنند و یک بخش از شما تصمیم گرفته است یا به یادتان می‌آورد که زمانی برای «صرفاً بودن» اختصاص بدهید چه چیزی به شما انگیزه خواهد داد تا تمرین کنید؟ چه چیزی به شما انگیزه خواهد داد تا آگاهی لحظه‌به‌لحظه را وارد زندگی روزمرهٔ خود بکنید؟ چه چیزی از اینکه تمرین شما نیروی خود را از دست بدهد، مبتذل و بیهوده بشود یا شور و شوق اوّلیه‌اش کمتر گردد جلوگیری خواهد کرد؟

نقشه همان سفر نیست

از این مجموعه درس‌ها به‌عنوان نقشه یا راهنما استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید، خواندن یک نقشه عین مسافرت به آن منطقه‌ای که نقشه بازنمایی می‌کند نیست. به همان شیوه نباید خواندن این کتاب را عین سفر واقعی در نظر بگیرید. این سفر را باید خودتان با پرورش توجه‌آگاهی در زندگی خویش انجام دهید.

چشم‌انداز شخصی

برای تداوم تعهد خود و تازه نگه‌داشتن تمرین مراقبه در طول ماه‌ها و سال‌ها مهم است که چشم‌انداز شخصی خود را ایجاد کنید تا شما را در طی تلاش‌هایتان هدایت کند و در اوقات بحرانی ارزش نگریستن از منظری بالاتر به آن دورهٔ نامعمول در زندگی را به یادتان بیاورد. شاید اوقاتی پیش بیاید که همین چشم‌انداز تنها یگانه یاری‌گر شما برای ادامه دادن به تمرین باشد.

آموخته‌ها

تا حدی شرایط زندگی، باورها و ارزش‌های شخصی شما به چشم‌اندازتان شکل می‌دهد. بخش دیگر با تجربهٔ تمرین مراقبه و از طریق اجازه دادن به اینکه همه‌چیز آموزگار شما بشود شکل می‌گیرد: بدن شما، نگرش‌های شما، ذهن شما، درد شما، لذت شما، دیگران، اشتباهات شما، شکست‌های شما، موفقیت‌های شما، طبیعت و به‌طور خلاصه همهٔ لحظات شما. اگر توجه‌آگاهی را در زندگی خود بپرورانید، آن‌وقت همه‌چیز می‌تواند از طریق بازتاب دادن تصاویر ذهن و بدنتان، چیزی به شما دربارهٔ خودتان بیاموزد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
باید غذا بخورید تا سیر بشوید. به همین ترتیب، باید توجه‌آگاهی را تمرین کنید تا از آن فایده ببرید و ارزشمندی آن را متوجه بشوید.
کاربر ۱۵۲۵۸۰۳

حجم

۱۰۰۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۰۰۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان