دانلود و خرید کتاب فین تک ها و چشم انداز آن در امور بانکداری ایران محمد رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فین تک ها و چشم انداز آن در امور بانکداری ایران اثر محمد رضایی

کتاب فین تک ها و چشم انداز آن در امور بانکداری ایران

معرفی کتاب فین تک ها و چشم انداز آن در امور بانکداری ایران

کتاب فین تک ها و چشم انداز آن در امور بانکداری ایران نوشتهٔ محمد رضایی و لیلا پاک پرور است و انتشارات نسل روشن آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب فین تک ها و چشم انداز آن در امور بانکداری ایران

امروزه در  دهکدهٔ جهانی دیگر برای انجام بسیاری از کارها نیاز به حضور فیزیکی افراد نیستد. با الکترونیکی شدن امور اکثر خدمات و امور روزمره زندگی در فضای سایبر یا به عبارت دیگر دنیای مجازی قابل پیگیری است. امروزه بدون شک فناوری اطلاعات و ارتباطات جزء ساختار اصلی توسعه هرکشور است.

اما در این دنیای پیشرفته و مدرن امروزی، هنوز افرادی هستند که با واژه‌های جدید دنیای فناوری و خصوصا فناوری اطلاعات و برخی دستاوردهای جدید و کاربردی این حوزه آشنا نیستند و یا تصور ذهنی کامل و جامعی از این واژه‌ها نداشته باشند. امروزه دیگر اکثر مردم با شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی آشنایی دارند و یا حداقل نامی از آن‌ها شنیده‌اند. اما در کنار این واژه‌هایی که به‌تازگی در زندگی روزمره مردم رسوخ کرده‌اند برخی واژه‌ها و فناوری‌ها کمی تخصصی‌تر بوده و شاید هنوز خیلی از مردم از معنا و کاربرد آن‌ها اطلاع درستی نداشته باشند که از نمونه‌های بارز آن‌ها می‌توان به فین تک یا همان فناوری‌های مالی اشاره کرد؛ نامی که تا سال‌های آینده مرزهای ارائه خدمات مالی را جابه‌جا خواهد کرد و تا به امروز نیز، در این کار موفق بوده است.

کتاب فین تک ها و چشم انداز آن در امور بانکداری ایران هر آنچه را برای آشنایی با این استارتاپ‌های نوظهور لازم است بدانید، به طور خلاصه و منسجم بیان می‌کند.

این کتاب به معرفی فین تک و تحولاتی که در خدمات مالی ایجاد می‌کنند می پردازد. این کتاب شامل ۶ فصل است. در فصل اول به بیان ویژگی‌های فناوری‌های مالی پرداخته است. همچنین حوزه فعالیت‌های استارتاپ‌های فناوری مالی نیز بررسی شده‌اند. همچنین به تعدادی از کشورهایی که فناوری‌های مالی در آن‌ها رشد یافته‌اند پرداخته شده است. در فصل دوم ابتدا بانکداری الکترونیک و اهمیت و مزایای آن بیان می‌شود، سپس به بیان نقش فناوری‌های مالی و استارتاپ‌های فعال در این حوزه در تحقق هرچه بیشتر و سریع‌تر بانکداری الکترونیک پرداخته می‌شود. فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌روی فناوری‌های مالی و همچنین مسئله امکان همکاری آن‌ها با مؤسسات مالی سنتی و بانک‌ها نیز مورد بحث واقع شده‌اند. در فصل سوم وضعیت کنونی بانکداری الکترونیک و میزان حضور استارتاپ فناوری مالی در این حوزه منحصرا در کشور ایران بررسی می‌شود. فصل چهارم به معرفی قطب‌های فناوری مالی در جهان و فصل پنجم به معرفی ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین به عنوان یکی از حوزه‌های بارز حضور استارتاپ‌های فناوری مالی می‌پردازد. در فصل ششم نیز دیگر حوزه‌های فعالیت استارتاپ‌های فناوری مالی یعنی صنعت بیمه و روش‌های تامین سرمایه این استارتاپ‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

خواندن کتاب فین تک ها و چشم انداز آن در امور بانکداری ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ بانکداری آنلاین و پیشرفته پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فین تک ها و چشم انداز آن در امور بانکداری ایران

«بزرگ‌ترین فرصت پیش روی فین تک‌ها برای رشد، موبایل‌ها هستند تا جایی که در یک گزارش معتبر در مورد فین تک‌ها که در سال ۲۰۱۷ از سوی موسسه مگناکارتا انجام شد، ۵۲ درصد از متخصصان این حوزه که از آن‌ها در مورد بزرگ‌ترین فرصت‌های فین تک‌هاسوال شده بود، به این موضوع که فین تک‌ها می‌توانند از طریق تولید نرم افزارهایی برای تلفن‌های هوشمند، کسب‌وکار خود را توسعه بخشند، اشاره کردند. دیگر زمینه‌های معرفی شده در این گزارش به ترتیب عبارتند از: فعالیت در زمینه خدمات مالی دیجیتال و خودکار، تجزیه و تحلیل داده‌ها، پول دیجیتال، امنیت و مدیریت کلاهبرداری، ابزارهای مالی، تجارت الکترونیک در پاسخ به سوال بزرگ ترین چالش‌های پیش روی فین تک‌هانیز که از متخصصان حوزه خدمات مالی دیجیتال و موسسات مالی پرسیده شد، ۶۱ درصد اذعان داشتند که رسیدن به مقیاس بزرگ فعالیت، بزرگ ترین مشکل حال حاضر فین تک‌ها است. دیگر مشکلات مطرح شده نیز به ترتیب عبارتند از: تامین مالی و جذب سرمایه گذاری، مورد توجه قرار گرفتن و چگونگی جلب توجه مشتریان، مسائل مربوط به قوانین و متفاوت بودن محیط قانونی کشورها، عدم اطمینان و عدم قطعیت در بازار آن‌ها و چگونگی درآمد زایی پایدار، دسترسی به مشتریان و اطلاعات آن‌ها، جلب اعتماد مشتری، مسائل امنیتی، رقابتی بودن بازار فین تک‌ها.

درحالیکه صنعت فین تک در مدت زمانی کوتاه شاهد تحولات گسترده ای بوده، رگولاتورها نیز تلاش می‌کنند خودشان را با این تغییرات هماهنگ کنند. با این حال فین تک هم مثل مالیات، به ناگزیر مقررات دقیق تری را به کار خواهد گرفت. احتمالا در سال ۲۰۱۸، شاهد خواهیم بود که مؤسسات بزرگ تر و شرکت‌های دولتی، تأکید بیشتری به رعایت قوانین مالی تصویب شده داشته باشند. صنایع مالی، از جذابیت زیادی برخوردارند و به تبع، به امنیت بیشتری هم نیاز دارند. باید توجه داشت که افزایش نظارت و مقررات، لزوما یک فاکتور منفی نیست ونباید فقط جنبه محدودیت زایی آن را در نظر گرفت. اگر این مقررات به درستی اعمال شوند، صنعت را قوی تر و ایمن تر می‌کنند و سطح اعتماد مشتریان را بالا می‌برند. هر چه مشتریان به فعالین فین تک بیشتر اعتماد داشته باشند، نوآوری‌های جدید و جذاب بیشتری را در این صنعت شاهد خواهیم بود: تقاضا، عرضهٔ خودش را ایجاد می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

حجم

۳۸۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان