دانلود و خرید کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی)، جلد شانزدهم داود علی بابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی)، جلد شانزدهم اثر داود علی بابایی

کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی)، جلد شانزدهم

معرفی کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی)، جلد شانزدهم

کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی)، جلد شانزدهم نوشتهٔ داود علی بابایی است و انتشارات امید فردا آن را منتشر کرده است. این کتاب به ادامهٔ دوران ریاست‌جمهوری آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای و نخست‌‌وزیری میرحسین موسوی می‌پردازد.

درباره کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟

جلد شانزدهم مجموعه ۲۵ سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی) به حوادث اول فروردین ۶۷ تا ۲۶ تیر ماه ۶۷ می‌پردازد. از جمله مطالب این کتاب مصاحبه با رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر، وزیران کابینه، رئیس مجلس، رئیس شورای عالی قضایی، فرمانده سپاه پاسداران و...، جنگ تحمیلی، مقدمات قطعنامه ۵۹۸، مسائل اقتصادی دوران جنگ، به کار بردن سلاح‌های شیمیایی از طرف دولت عراق علیه سربازان و مردم عادی ایران، انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی، انشعاب مجمع روحانیون از جامعه روحانیت مبارز تهران، اعلامیه‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد مسائل مختلف، اظهارنظرهای مختلف کارشناسان در مورد مسائل جنگ و سیاست داخلی و سیاست خارجی کشور، فاجعه سرنگون شدن هواپیمای مسافربری ایران به وسیلهٔ ناوگان دریایی آمریکا، مراحل اجرای قطعنامه ۵۹۸ و مسائل بسیاری دیگر در مورد آن مقطع چهار ماهه است.

خواندن کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟

«سرویس سیاسی: حج اسلام دکتر سیدمحمد خاتمی و امام جمارانی دو تن از اعضای اصلی تشکل «روحانیون مبارز تهران» طی گفتگوی مبسوطی با «اطلاعات»، دیدگاه‌ها و اهداف این تشکل را در شرایط حساس کنونی و محورهای اساسی فعالیت آن را تشریح کردند.

ضمن تشکر از حجج اسلام دکتر خاتمی و امام جمارانی متن اظهارات ایشان در ذیل از نظر خوانندگان ارجمند می‌گذرد: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر خاتمی: گردهمآئی، تبادل نظر و هم‌فکری میان افرادی که هم‌دل و هم‌زبان و دارای اصول فکری و احساس و اهداف مشترک هستند امری طبیعی است و هنگامی‌که مصالح انقلاب و موقعیت حساس جامعه انقلابی ایجاب کند که عده‌ای از برادرانی که بهتر می‌توانند با هم کار کنند گردهم آیند. این تشکل و انسجام امری لازم و یک وظیفه حتمی‌است. اعلام موجودیت مجموعه‌ای با نام «روحانیون مبارز» و شروع فعالیت آن را باید ناشی از این ضرورت و احساس وظیفه دانست. وظیفه و ضرورتی که به پاره‌ای از وجوه آن ذیلاً اشاره خواهم کرد. وجود چهره‌های آشنای انقلاب و خدمتگزارانی که سابقه و گذشته روشن دارند در این مجموعه که انشاءالله در آینده گسترش بیشتری هم خواهد یافت و به یاری حق سبب خواهد شد که انشاءالله جامعه ما برکات وجودی این حرکت را در آینده بیشتر درک کند. همان طور که می‌دانید عده‌ای از اعضاء «روحانیون مبارز» خود از بنیان‌گزاران اولیه «روحانیت مبارز» در دوران ستم‌شاهی و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هستند. جمعی از بزرگان روحانی عضو دفتر حضرت امام در این مجموعه حضور دارند و همچنین عده‌ای از خدمتگزاران روحانی انقلاب و نظام اسلامی‌که منشاء خدمات و تلاش‌های ارزنده انقلابی و اسلامی‌بوده‌اند. رضایت حضرت امام مدظله نیز امکان هرگونه چون و چرائی را در صحت و اصالت اولیه این حرکت از بین می‌برد. آنچه از این پس مهم است اینکه این جمع بر اساس تصمیم و عهدی که دارد، بتواند به نوبه خود در کنار انبوهی از نهادها و نیروهای مخلص که در جای خود محترم و حضورشان لازم است، نقش خود را در رسیدن به هدف‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی بخصوص با توجه به پیام‌ها و فتاوی اخیر حضرت امام ایفاء کند و رضایت خداوند و حمایت امام و امت را همچنان در جریان فعالیت‌های خود در آینده به عنوان پشتوانه حرکت برای خود نگاه دارد که انشاءالله چنین خواهد بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۶۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۶۲ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان