دانلود و خرید کتاب هوشمندسازی مدارس با رویکرد سازنده گرایی محمد رضائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوشمندسازی مدارس با رویکرد سازنده گرایی اثر محمد رضائی

کتاب هوشمندسازی مدارس با رویکرد سازنده گرایی

نویسنده:محمد رضائی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هوشمندسازی مدارس با رویکرد سازنده گرایی

کتاب هوشمندسازی مدارس با رویکرد سازنده گرایی نوشته محمد رضائی است. کتاب هوشمندسازی مدارس با رویکرد سازنده گرایی به مساله هوشمندسازی مدارس به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز می‌پردازد.

درباره کتاب هوشمندسازی مدارس با رویکرد سازنده گرایی

بی‌شک یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت هر جامعه، آموزش‌وپرورش آن جامعه است. آموزش‌وپرورش سازمانی است که از دیرباز نقش سازنده و اساسی در بقاء و تداوم فرهنگ و تمدن بشری داشته و امروزه نیز سنگ زیربنای توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هر جامعه به شمار می‌آید. بنابراین، در جهان پیوسته در حال تغییر و تحول کنونی، کشوری پیشرفته خواهد بود که دارای نظام آموزشی کارآمد، مترقی، منعطف و پویا باشد. این در حالی است که چالش‌ها و فرصت‌هایی که نظام آموزشی با آن مواجه است هر ساله رو به افزایش هستند.

تجربه نشان داده است که چگونگی وضعیت آموزش‌وپرورش در کشورهای مختلف، داستان رشد و انحطاط هر کشور در طول حیات تاریخی آن‌هاست. جامعه‌ای پیشرفته است که سیستم آموزشی پیشرفته و مترقی داشته باشد و برعکس قومی منحط و یا دچار رکود است که دارای نظام آموزشی عقب‌مانده و راکد باشد و این نکته قابل‌تعمیمی است که در مورد ابعاد مختلف و در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی مذهبی و اخلاقی و در رابطه با کلیه جوامع انسانی صادق است. چهره‌ی دنیای امروز حکایت از تأثیر سیستم‌های تعلیم و تربیت دارد و آینه تمام نمای طریقه عملکرد نظام‌های آموزش می‌باشد. نظام‌های آموزشی کنونی در مقایسه با نظام‌های گذشته، مجبورند با دامنه گسترده‌ای از مسائل مقابله کنند. گاهی اوقات حل این مسائل با استفاده از ابزارها و روش‌های سنتی به دلیل این که موردانتقاد قرار گرفته‌اند، غیرممکن است.

فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از موضوعات بحث‌انگیز در دنیای امروز است که بسیاری از جوانب زندگی از جمله نظام‌های آموزشی را در برگرفته است. در واقع نظام آموزشی هر کشور جهت همگام شدن با توسعه جهانی و روبه‌پیشرفت، باید بتواند علاوه بر هماهنگ کردن خود با تحولات جامعه امروزی، چشم‌اندازها و تغییرات آینده را پیش‌بینی و آن‌ها را در جهت ایجاد تحولات مطلوب در آینده هدایت کند. مدارس هوشمند، می‌تواند اثربخشی و کارآمدی به‌کارگیری فناوری‌ها را در فرآیند یاددهی – یادگیری تضمین نموده و از هدر رفتن بودجه‌های هنگفتی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌شود، جلوگیری نماید. با توجه به اینکه هدف از بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی، بهبود فرآیند یاددهی_ یادگیری است، یکی از عوامل مهم در تعیین میزان بهبود این فرآیند، ارزشیابی است. با توجه به تحول ایجادشده در مدارس هوشمند، نیاز است راهکارها و شیوه‌های ارزشیابی هم که در این نوع مدارس به کار گرفته می‌شود به‌گونه‌ای باشد که موجبات بهبود فرآیند یاددهی_ یادگیری را فراهم آورد تا از این طریق بتوان از صحت اثربخشی سرمایه‌گذاری هنگفت در هوشمندسازی مدارس اطمینان حاصل نمود.

یکی از رویکردهای یادگیری که امروزه در آموزش مورد استقبال واقع‌شده و روش‌های آموزشی مبتنی بر این رویکرد است، رویکرد سازنده‌گرا است. حوزه سازنده‌گرایی در چند دهه اخیر به‌عنوان یکی از مباحث مهم پژوهشی درآمده است. رویکرد سازنده‌گرا به این موضوع اشاره دارد که دانش یک امر سازنده است بدین معنی که یادگیرنده از ترکیب دانش گذشته خود و اطلاعات موجود (شامل اطلاعات، مدرس، کتاب‌ها و تجارب علمی) دانش جدیدی را به وجود می‌آورد و به شناخت می‌رسد. اگر چنین است پس دانش به‌صورت خاص و منحصربه‌فردی ساخته می‌شود، پس مشارکت فعال یادگیرنده در امر تدریس، نقش تسهیل‌گری استاد در تدریس در مقابل نقش منتقل‌کننده اطلاعات، تأکید به موقعیت‌های عملی و آموزش عینی و تجربه‌های اصیل، به‌عنوان مؤلفه‌های آموزش در تدریس اهمیت می‌یابد. این کتاب سعی دارد ابعاد مختلف این رویکرد را بررسی کند. 

خواندن کتاب هوشمندسازی مدارس با رویکرد سازنده گرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه آموزش پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان