دانلود و خرید کتاب روان درمانی پویشی به زبان ساده پاتریشیا هیوز ترجمه عطااله محمدی
کتاب روان درمانی پویشی به زبان ساده اثر پاتریشیا هیوز

کتاب روان درمانی پویشی به زبان ساده

معرفی کتاب روان درمانی پویشی به زبان ساده

کتاب روان درمانی پویشی به زبان ساده نوشتهٔ پاتریشیا هیوز و دنیل رایردن و ترجمهٔ عطااله محمدی است و انتشارات ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب روان درمانی پویشی به زبان ساده

کتاب روان درمانی پویشی به زبان ساده نکات اساسی نظریه و کاربرد روان درمانی پویشی را به وجهی روشن و ساده ارائه می‌دهد. از آنجا که این کتاب برای دانشجویانی که عمدتا دارای علایق و آموزش زیست‌شناختی هستند تدارک دیده شده، این نظریه در بافتی از یک الگوی عملکرد روانی قرار داده شده است که رویکردهای زیستی و روان‌شناختی را با هم تلفیق نموده است.

فصل اول نکات اساسی نوروبیولوژی هیجان و ماهیت بازنمایی‌های روانی به همراه اشاره خاص به تاثیر متقابل ژن‌ها و محیط در رشد مغز و تاثیر بعدی آنها در فرایندهای روانی را مطرح می‌کند. فصل ۲ توضیح می‌دهد که روان‌پزشکی در ارتباط با الگوهایی از ذهن و مغز که شالوده نظریه و عمل در روانپزشکی عمومی را تشکیل می‌دهد، در کجا قرار دارد. فصل ۳ جایگاه روان‌درمانی پویشی در ارتباط با دیگر روان‌درمانی‌ها که بیشتر به‌کار برده می‌شوند را شرح می‌دهد. فصل ۴ به نکات اساسی نظریه می‌پردازد. فصل ۵ نکات اساسی روش روان درمانی پویشی را مورد بحث قرار می‌دهد، از جمله اطلاعات بیشتری در مورد آموزش روان درمانی پویشی می‌دهد. 

هم دانشجویان و هم‌کارآموزان فارغ‌التحصیل، مطالب بسیار زیادی برای خواندن و آموختن دارند و این کتاب به عنوان درسنامه‌ای که می‌تواند به سرعت خوانده و به آسانی یاد گرفته شود، نوشته شده است. 

خواندن کتاب روان درمانی پویشی به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای نوآموزان روان‌پزشکی از جمله کارآموزان فارغ‌التحصیل در روان‌پزشکی، روان پرستاران و طب عمومی و دانشجویان پزشکی و پرستاری نوشته شده است.

بخشی از کتاب روان درمانی پویشی به زبان ساده

«پاسخ‌های فیزیولوژیک نسبت به ادراک‌های بخشی از سیستم خودمختار جسم ماست که در کل خارج از کنترل آگاهانه هستند و جسم را برای عمل آماده می‌کنند. به این پاسخ‌ها حالت‌های برانگیختگی گفته می‌شود. به عنوان مثال برانگیختگی وقتی اتفاق می‌افتد که ما شادیم، وقتی می‌خندیم یا گریه می‌کنیم و وقتی در حال تعجبیم، ترسیدیم یا خشمگین هستیم. مولفه‌های برانگیختگی تغییراتی هستند در فعالیت حرکتی شامل تغییر در ضربان قلب و گردش خون پیرامونی و همبسته‌های الکتروفیزیولوژیک از جمله عرق کردن و تغییرات هدایت پوستی. الگوی برانگیختگی که با هر هیجانی همراه شود متفاوت است هرچند همپوشی زیادی بین به عنوان نمونه، هیجان لذت‌بخش و ترس وجود دارد.

برخلاف هیجان، برانگیختگی معنی خاصی را برای فرد در بر ندارد. وقتی نشانه‌های برانگیختگی جسمی را بدون اینکه علت آنرا دریابیم احساس می‌کنیم احساس ترس به ما دست می‌دهد و چنین می‌پنداریم که چیزی در بدن ما اشکال پیدا کرده است. می‌توانیم حالت‌هایی از برانگیختگی بی‌معنی را با تحریک بخش‌هایی از مغز ایجاد کنیم. بنابراین یک فرد پس از تحریک بخش میانی آمیگدال می‌تواند خشم و تمام پاسخ‌های بدنی مرتبط با آن را تجربه کند اما این خشم برای آزمودنی بی‌معنی خواهد بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۷۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۶۷۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۲,۵۰۰
تومان